حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • محل شهادت مسافران پرواز ۶۵۵ در خلیج فارس گلباران شد
    ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۲۵
    شناسه : 2472
    بازدید 1580
    8
    محل سقوط پرواز ٦٥٥ که در سال ١٣٦٧ توسط ناو وینسنس آمریکای جنایتکار مورد هدف قرار گرفت، صبح دیروز با حضور باشکوه خانواده‌های این شهدا و نیز واحدهای مختلفی از یگان‌های نیروی دریایی سپاه و ارتش، گلباران شد.
    ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
    پ
    پ

    دریانیوز: محل سقوط پرواز ٦٥٥ که در سال ١٣٦٧ توسط ناو وینسنس آمریکای جنایتکار مورد هدف قرار گرفت، صبح دیروز با حضور باشکوه خانواده‌های این شهدا و نیز واحدهای مختلفی از یگان‌های نیروی دریایی سپاه و ارتش، گلباران شد. شناور شهید ناظری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز میزبان حضور باشکوه خانواده‌های شهدای پرواز ۶۵۵ ایران ایر بود که در سال ۱۳۶۷ از سوی تروریست‌های آمریکایی مورد اصابت قرار گرفت.دهها شناور کلاس عاشورا از سوی نیروی دریایی سپاه به همراه بالگرد در منطقه شهادت ۲۹۰ مسافر بی گناه این پرواز حضور یافته‌اند تا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه آن شهدا، مظلومیت ملت ایران را فریاد زده و در عین حال از اقتدار امروز بگویند که دیگر دشمن را یارای مقابله با ملت ایران نیست.بیش از ۵۰ نفر از خانواده شهدای پرواز ۶۵۵ نیز در این مراسم حضور داشتند که هنوز با گذشت بیش از ۳۴ سال داغ این حادثه برای آنان تازه است.فریادهای مرگ بر آمریکا نیز همزمان با انجام گلباران محل شهادت این ۲۹۰ مسافر در خلیج فارس طنین انداز شد.

    حقوق بشر فقط بهانه و ابزار تعرض به ملت‌ها است

    جلال زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان میهمان ویژه این مراسم با بیان این که حقوق بشر تنها وسیله‌ای برای مقابله سیاسی با ملت‌های آزاده است، خاطرنشان کرد: از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ بیش از ۱۱۰۰ شهروند آمریکایی توسط پلیس آمریکا در خیابان‌های آمریکا به قتل رسیده‌اند و این تصویر حقوق بشر در داخل و خارج از آمریکا است.وی افزود: در بعد منطقه‌ای نیز آمریکایی‌ها با دخالت در مسائل داخلی کشورهای منطقه، به آنها لشکرکشی کرده و زندگی عادی مردم را تحت الشعاع جنایات خویش قرار داده‌اند و ما این را در عراق، سوریه و افغانستان و دیگر کشورها شاهد هستیم.جلال زاده تأکید کرد: اینجا خلیج فارس ما و مردم منطقه است و این آمریکایی‌ها هستند که با اختلاف پراکنی و دامن زدن به اختلافات می‌خواهند به حضورشان در این دریای بی کران ادامه دهند.آمریکا اکنون بزرگ ترین زندان بان دنیا است و در حالی که تنها ۵ درصد جمعیت جهان را دارد اما ۲۵ درصد زندانیان جهان را دارد و جنایات آمریکا در منطقه ما کارنامه سیاهی است که جز قتل و غارت ملت‌ها را نشان نمی‌دهد.

    شلیک عامدانه به سوی پروازی مسافری

    در دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷ شمسی برابر با سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره «هنگام» مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد. این هواپیما با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر قرار گرفت. ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران از سوی جنایتکاران آمریکایی، در حقیقت یکی دیگر از مراحل رویارویی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران برای تقویت متجاوزان عراقی در جبهه‌های جنگ بود.

     ۶۶ کودک در این پرواز قربانی جنون آمریکایی‌ها شدند

    این هواپیما حامل ۲۹۸ مسافر و خدمه بود که تمامی آن‌ها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با وقوع این جنایت فجیع به شهادت رسیدند. در میان سرنشینان هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که کشته شدند.

    هواپیما در حال اوج‌گیری بود و این جنایت بین المللی

    علی الهام‌پور یک خلبان حاضر در این مراسم نیز در سخنانی گفت: هواپیمای ایرباس پرواز ۶۵۵ بندرعباس – دوبی در ارتفاع ۱۲ هزار پا مورد اصابت قرار می‌گیرد و این در حالی بوده که هواپیما در حال صعود به ارتفاع ۱۴ هزار پا بوده است و اساسا هیچ انگیزه و جهت برای حمله به ناو آمریکایی نداشته است.وی گفت: این استدلالات مسخره‌ای که گاه از سوی برخی محافل مبنی بر قصد این هواپیما برای حمله به ناوگان آمریکا در خلیج فارس مطرح می‌شود تنها با هدف توجیه جنایت بین المللی صورت گرفته از سوی راجرز فرمانده دیوانه وقت ناو وینسنس صورت می‌گیرد و این در حالی است که خوی وحشی‌گری در وجود سران آمریکا است و آنها برای ریختن خون مردم بی دفاع کشورهای مختلف، ذره‌ای رحم و مروت از خود نشان نمی‌دهند.

    استاندار هرمزگان: حقوق بشر آمریکایی برگرفته از یک پررویی سیاسی است

    مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این مراسم گفت: واژه حقوق بشر برگرفته از یک پررویی سیاسی است و آنها خودشان می‌دانند که چه جنایاتی کرده‌اند.وی بیان داشت: آمریکایی‌ها از بعد سیاسی و تروریسم دولتی استفاده می‌کنند و مستقیما از جایگاه یک دولت دست به اقدامات تروریستی و جنایت می‌زنند.به گفته استاندار هرمزگان، در هر شرایطی این جنایت را فراموش نخواهیم کرد و اهمیت ویژه‌ای در طول تاریخ ما دارد و باید سیر تاریخی بعد از حادثه نیز بدان پرداخته شود و یادمان نرود که آن مظلومیت دیروز اکنون به اقتداری منحصربفرد تبدیل شده که برتری هوایی و دریایی را در منطقه از آمریکایی‌ها گرفته است و یادمان نرود که این قدرت امروز برگرفته از غیرتمندی و اتکای به توان داخلی است. به گزارش فارس ، دوستی عنوان کرد: اقدامات بعدی آمریکایی‌ها نشان داد که این جنایت، تروریسم دولتی است چون از فرمانده ناو تقدیر کرده و به او مدال دادند و بدنبال بزک کردن چهره شیطان در قالب پروژه نفوذ هستند و نسل جوان امروز ما نباید این جنایت را فراموش کنند. ۶۶ نفر از این پرواز کودک بودند و این ها چه گناهی داشتند؟

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.