حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • لزوم راه‌اندازی خطوط مسافربری بین بنادر عمان و هرمزگان
    ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۴:۳۷
    شناسه : 6444
    بازدید 1293
    16
    استاندار هرمزگان تاکید کرد دریانیوز// استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم توسعه مناسبات با کشور عمان از آن‌ها دعوت کرد در بخش‌های صنعت، گردشگری و شیلات هرمزگان سرمایه‌گذاری کنند
    ارسال توسط : منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم توسعه مناسبات با کشور عمان از آن‌ها دعوت کرد در بخش‌های صنعت، گردشگری و شیلات هرمزگان سرمایه‌گذاری کنند .

    به گزارش خبرنگار دریا ، مهدی دوستی در دیدار با هیات عالی رتبه عمانی ضمن خوشامد‌گویی و آرزوی رحمت و غفران الهی برای پادشاه فقید عمان؛ سلطان قابوس؛ گفت: ایشان، پدر توسعه و پیشرفت عمان و برادر همراه جمهوری اسلامی ایران بودند.

    وی با بیان آرزوی توفیقات برای سلطان هیثم اظهارداشت: استان هرمزگان با ظرفیت ۱۴ جزیره و بیش از هزار کیلومتر مرز دریایی از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است که بیش از ۶۰ درصد تجارت دریایی ایران از طریق بنادر هرمزگان انجام می‌شود.

    استاندار هرمزگان تمرکز دولت سیزدهم را بر توسعه ترانزیت معطوف دانست و افزود: در همین راستا امکانی ایجاد شده که همسایگان شمالی و کشورهای حوزه CIS بتوانند بخشی از نیازهای خود را با توجه به محدودیت‌های که جنگ اوکراین ایجاد کرده از مسیر ترانزیتی ایران رفع کنند.

    استاندار هرمزگان،بااشاره به آماده سازی ۴۰ هکتار زمین ویژه سرمایه گذاری و توسعه آبزی پروری، تاکید‌کرد: علاوه بر بیش از ۳۵۰هزار تن مجموع تولید و برداشت شیلاتی هرمزگان از دریا برای توسعه پرورش ماهی در قفس نیز مطالعات در پهنه‌های مختلف انجام و بخشی از مجوزها مرتبط صادر شده است.

    مهدی دوستی کشاورزی خارج از فصل را دیگر مزیت مهم هرمزگان برشمرد و گفت: شرایط آب و هوایی استان بستر خوبی را برای توسعه گردشگری و صنعت توریسم مهیا کرده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی نیز در این حوزه تعریف کرده‌ایم و آمادگی داریم آن‌ها را با کشورهای دوست و برادر به اشتراک بگذاریم.

    نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، پتانسیل‌های استان در بخش تولید نفت و گاز، را موردتاکید قرارداده و افزود: ظرفیت پالایشی هرمزگان با پالایش بیش از یک میلیون بشکه میعانات، نیم بیشتر ظرفیت های پالایشی کشور را در خود جا داده و آمادگی همکاری با کشور عمان در این حوزه نیز وجوددارد.

    وی در تشریح وضعیت معدنی هرمزگان، عنوان‌کرد: با تمرکز بر داشته‌های معدنی، در پروژه بزرگ شهر شیشه هرمزگان فرصت های مناسبی برای سرمایه‌گذاران عمانی وجود دارد ضمن اینکه برای جلوگیری از مشکلات اخذ مجوزها، مناطق عاری از مجوز را تعریف کرده‌ایم که موجب تسریع و تسهیل در امور می‌شود.

    مهندس دوستی، بیان‌کرد: اصل موضوع این است که نقشه راهی برای همکاری‌های مشترک تدوین کرده و بر اساس برنامه‌ای مشترک اقدامات بعدی را شکل دهیم و نتایج آن را در دوره‌های ماهیانه مورد ارزیابی و سنجش قرار دهیم. استاندار هرمزگان با اشاره به پروژه احداث شهر لجستیک در استان، اظهارداشت: ۱۰۰۰ هکتار زمین برای این مهم آماده شده و از شما دعوت می‌کنیم در تجارت با اروپایی‌ها از این ظرفیت استفاده کنید. وی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت های راه‌اندازی خطوط مسافربری بین بنادر هرمزگان و کشور عمان به ظرفیت‌های کرویدور شمال به جنوب نیز اشاره ای داشته و ادامه داد: کشور روسیه از طریق ناوگان ریلی کشور بخشی از ترانزیت خود را در محور شرقی ایران انجام می‌دهد و این مزیت هم برای کشور عمان وجود دارد.

    نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، تاکید‌کرد: انجام اصلاحاتی در سیستم ترانزیتی استان را آغاز کرده‌ایم و تاکنون حدود ۵۰ درصد مسیر ترانزیت را به مسیر سبز تبدیل کردیم و با توجه به اقداماتی که انجام شده است تا سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مسیر سبز ترانزیت در استان به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت بدین معنا که این امر از ۴۸ ساعت به ۳ ساعت کاهش پیدا می‌کند همچنین برنامه ریزی اختصاص جایگاه‌های سوخت ویژه خودروهای ترانزیتی هم انجام گرفته است.گفتنی است این هیئت عمانی باحضور سفیر عمان در تهران، استاندارمسندم و همراهی جمعی از مدیران اجرایی و تجاری استان مسندم برای توسعه همکاری ها به هرمزگان سفر کرده اند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.