حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • لزوم حمایت از زنان بدسرپرست
    ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۷:۱۰
    شناسه : 6144
    بازدید 1300
    10
    دریانیوز// رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار صدها تن از زنان فرهیخته و فعال در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی در بیان آخرین نکته در سخنرانی شان با ابراز تأسف از ظلم به زنان در بعضی از خانواده‌ها.....
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار صدها تن از زنان فرهیخته و فعال در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی در بیان آخرین نکته در سخنرانی شان با ابراز تأسف از ظلم به زنان در بعضی از خانواده‌ها گفتند: «گاهی مردان با تکیه به توان جسمی خود به زنان ظلم می‌کنند که در این موارد برای حفظ خانواده قوانین مربوط به خانواده باید آنچنان محکم و قوی و حامی طرف مظلوم باشد که مرد قادر به ظلم کردن به زن نباشد، البته مواردی نیز وجود دارد که زن ظلم می‌کند که اندک و محدود است.»

    یکی از مواردی که زن‌ها مورد ظلم قرار می گیرند، زن‌های بدسرپرست هستند که حتی نهادهای حمایتی نیز حاضر نیستند آنها را تحت پوشش قرار دهند و به این زنها گفته می شود به دلیل اینکه نام شوهر در شناسنامه تان قرار دارد، نمی توانید تحت پوشش قرار گیرید. متاسفانه اینگونه زنان نیز به دلایل مختلف در جامعه در حال افزایش هستند و هیچ نهادی نیز خود را متولی مستقیم اینگونه زنان و خانواده ها نمی داند و خدمات لازم وموردنیاز نیز به زنان بدسرپرست ارائه نمی شود. از طرفی دیگر جان اینگونه زنان در برخی موارد درخطر قرار دارد.

    در خانواده هایی که سرپرست خانواده از موادمخدر سنتی و بخصوص صنعتی یا مشروبات الکلی و… استفاده و دائم الخمر و یا خمار هستند و در حالت عادی قرار ندارند، هم ممکن است به زن وفرزندان شان آسیب برسانند که گاهی چنین مواردی را می بینیم یا می شنویم و حتی دیگران هم جرات ندارند در زمان حمله این افراد، به پلیس اطلاع دهند و…؛ زیرا می ترسند و نگرانند که مورد کینه جویی این افراد قرار گیرند.

    مردان بی مسئولیت نیز به زن و بچه رسیدگی لازم را ندارند. شاید اگر نهادهایی که وظایف قانونی دارند، به میزان بیشتری در این حوزه مداخله می کردند، برخی از خانواده ها با مشاوره های مختلف، مشکلات شان تا حدی برطرف می شد.

    از طرفی دیگر اگر زنان بخواهند از طریق سیستم قضایی مشکلات شان را پیگیری کنند، این پیگیری ها معمولا زمانی رخ می دهد که مشکلات به اوج رسیده باشد وزن تصمیم به جدایی و… بگیرد و از طرفی دیگر حتی در چنین مواردی ، برخی از زنان بدلیل هزینه های مورد نیاز، زمان بر بودن روند این بخش و… معمولا اقدام نمی کنند ویا در نیمه راه خسته می شوند و توان ادامه این مسیر را ندارند و یا با مشکلات دیگری برمی خورند و نمی توانند از حق شان دفاع کنند که این مشکلات برای خانواده های محروم بدسرپرست بیشتر است.

    از طرفی دیگر مشخص نیست اگر بتوانند مسیر احقاق حق شان را تا انتها بروند، چه میزان قانون از آنها حمایت کرده و همسر تمکین نموده و مشکلات شان برطرف شود؟ در این بخش ها همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموند بایستی قوانین مربوط به خانواده آنقدر محکم و قوی و حامی طرف مظلوم باشد که مرد قادر به ظلم کردن به زن نباشد.

    از طرفی دیگر هم قوانین واقدامات بایستی پیشگیرانه باشد که از وقوع ظلم و بداخلاقی نسبت به زن جلوگیری شود و زن ومرد با حقوق شان آشنا باشند. متاسفانه در حوزه پیشگیری در این بخش هم ضعف داریم و درمان ها گره گشا نیست و حقوق زنان تضییع می شود که بایستی اقدامات لازم توسط متولیان مربوطه و تصویب قوانین لازم توسط نمایندگان مجلس صورت پذیرد .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.