حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • لزوم توجه به تذکرات امام جمعه بندرعباس
    ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۳۹
    شناسه : 2950
    بازدید 1500
    9
    در هفته های اخیر بارها گزارش ها وسرمقاله های روزنامه دریا به موضوع واگذاری مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای به بخش خصوصی و گلایه شهروندان نسبت به این موضوع را منتشر کردیم که قشر متوسط و محروم جامعه توان پرداخت هزینه های سنگین آموزشگاه های آزاد را ندارند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: در هفته های اخیر بارها گزارش ها وسرمقاله های روزنامه دریا به موضوع واگذاری مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای به بخش خصوصی و گلایه شهروندان نسبت به این موضوع را منتشر کردیم که قشر متوسط و محروم جامعه توان پرداخت هزینه های سنگین آموزشگاه های آزاد را ندارند. از طرفی دیگر با توجه به رتبه نخست هرمزگان در فقر و فلاکت، بیکاری و گرانی، ضرورت دارد که از مردم وجوانان استان برای مهارت آموزی منجر به اشتغال شان حمایت شود وفرهنگ آموزش فنی و حرفه ای در استان با تبلیغات گسترده وافزایش مراکز دولتی حرفه آموزی رایگان نهادینه شود که متاسفانه بجای افزایش مراکز دولتی، تمام مراکز دولتی فنی وحرفه ای بانوان در بندرعباس واگذار شد و یک مرکز هم در رسالت جنوبی تخریب شده است و واگذاری کارگاه های تنها مرکز فنی وحرفه ای آقایان نیز آغاز شده است وساختمان سابق اداره کل آموزش فنی و حرفه ای به بخش خصوصی واگذار شده که از سازمان بازرسی، دستگاه قضایی و دادستان بندرعباس، امام جمعه بندرعباس، استاندار هرمزگان، فرماندار بندرعباس و… انتظار می رود از ادامه واگذاری ها جلوگیری نموده و واگذاری های قبلی را به بخش دولتی برگردانده و مربی مورد نیاز مراکز را تامین نموده و تعداد مراکز دولتی فنی وحرفه ای را افزایش دهند و جوانان را برای مهارت آموزی تشویق کنند تا صنایع وبنگاه های اقتصادی به بهانه عدم وجود نیروهای ماهر از بکارگیری هرمزگانی ها طفره نروند و جوانان مهارت دیده در صنایع استان مشغول بکار شوند و همچنان هرمزگان با این جایگاه اقتصادی و وجود ابرپالایشگاه ها، بنادر، گمرکات، کارخانجات آلومینیوم و فولاد و دهها بنگاه اقتصادی دیگر در استان، شاگرد اول بیکاری در کشور نماند .

    عدم تحقق این مهم باعث می شود جوانان هرمزگان و افراد بیکار همچنان به سمت مشاغل کاذب بروند و برچسب قاچاقچی وسوختبر بخورند و در آتش خودروهای شوتی، خانه هایی که به انبار سوخت تبدیل شده اند و… بسوزند و خانواده های زیادی عزادار و فرزندانی یتیم و زنانی بیوه شده و بر میزان آسیب های اجتماعی در استان افزوده شود که نماینده ولی فقیه بطور مرتب در خطبه های نماز جمعه به این حوزه می پردازند و یکی از راه های کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش مهارت آموزی واشتغالزایی سالم، قانونی وشرعی است. بایستی به تذکرات امام جمعه بندرعباس در این بخش وسایر بخش‌ها توسط مسئولان و متولیان مربوطه توجه شود که مسئولان آموزش فنی وحرفه ای کشور واستان نیز بایستی تذکرات و درخواست های نماینده ولی فقیه در استان را مورد توجه قرار دهند تا گام های عملی برای افزایش مهارت آموزی هرمزگانی ها واشتغالزایی شان برداشته شود. نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز که گویا بازدیدی هم از مراکز آموزش فنی وحرفه ای داشته اند واز وضعیت موجود مطلع و ناراضی می باشند ؛ در خطبه های نماز جمعه این هفته با اظهار گلایه از وضعیت آموزش های فنی وحرفه ای در استان و با اشاره به روز کار آفرینی و فنی و حرفه‌ای، تصریح کرد: هر چه در خصوص چالش بیکاری در استان هرمزگان تفکر می‌کنیم، در نهایت به یک نقطه می‌رسیم و آن هم مساله آموزش و مهارت است.

    یعنی برای افزایش سهم جوانان از اشتغال، نیازمند کسب مهارت جوانان این استان هستیم. حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ضمن تاکید بر این نکته که جوانان باید مهارت‌های فنی خود را برای ورود به بازار کار افزایش دهند، افزود: امروز ما در حوزه فنی و حرفه‌ای نیازمند، پرورش نیروی متخصص و کارآموز ماهر هستیم که در نتیجه فعالیت‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای هرمزگان حاصل خواهد شد.وی با اشاره به این نکته که هرمزگان نیازمند پرورش نیروهای متخصص و کارآموزهای ماهری است که این مهم از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان محقق می‌شود، عنوان کرد: توسعه انسانی از طریق همین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قابل تحقق است ویکی از نیازهای اصلی هرمزگان محسوب می‌شود.وی با اشاره به بازدید خود از مراکز فنی و حرفه‌ای هرمزگان، ابراز کرد: در بازدیدی که داشتم دیدم که تعداد کمی از هرمزگانی‌ها تحت آموزش فنی و حرفه‌ای بودند، شاید کمتر از ۱۰ درصد و اغلب عزیزان خارج از استان تحت آموزش بودند. وقتی علت را جویا شدیم اعلام شد که علی‌رغم اطلاع‌رسانی انجام شده، این کلاس‌ها مورد استقبال جوانان هرمزگان قرار نگرفته‌ است. عبادی‌زاده با اشاره به لزوم حضور جوانان هرمزگانی در این کلاس‌های مهارتی، افزود: یا اطلاع رسانی لازم از سوی فنی و حرفه‌ای برای حضور در کلاس‌های مهارتی انجام شده است و جوانان ما اهمیت موضوع را درک نمی‌کنند و یا اطلاع‌رسانی به صورت درست صورت نگرفته است.وی افزود: صنایع مستقر در استان به جای اینکه نیرو را به صورت مستقیم جذب کنند، اقدام به انعقاد قرارداد و یا تفاهم‌نامه با اداره کل فنی و حرفه‌ای می‌کنند.

    اداره کل افراد علاقه‌مند را آموزش می‌دهد، سپس به صنایع معرفی می‌کند‌؛ به همین جهت لازم است که حضور در این کلاس‌ها مورد استقبال جوانان قرار گیرد. وی با ذکر این نکته که نباید تنها به مشاغل خدماتی و حراستی در صنایع بسنده کرد، تصریح کرد: حضور فعال جوانان هرمزگانی در مشاغل فنی صنایع غرب استان هرمزگان در گسترش و تقویت این مسیر بسیار اثرگذار است و نباید تنها به دنبال پشت میزنشینی باشیم. اداره کل فنی و حرفه‌ای هرمزگان می‌تواند بخش عمده‌ای از خلاء آموزش و اشتغال استان هرمزگان را حل کند و برای تحقق این امر باید اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع در دستور کار قرار بگیرد. اداره کل فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان و سایر نهادهای متولی ارائه آموزش‌های مهارتی، نقش و مسئولیت خودرا در این موقعیت حساس برای تربیت جوانان و نیروی کار ماهر و توانمند اجرا کنند تا جوانان هرمزگان بتوانند مشاغل خوبی را با حقوق‌های مناسب به دست بیاورند.

     

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.