حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2977 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • لزوم تسهیل شرایط برای ثبت نام خودروهای بی مشتری
    ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
    شناسه : 7682
    بازدید 1248
    5
    دریانیوز// درحالی‌برخی از انواع خودروها در طرح فروش یکپارچه خودرو اعلام شده است که حتی برای فصل بهار مشتری نداشته و برخی از انواع خودروها تکمیل ظرفیت نشده واستقبال چندانی از آنها نشده است و از روز گذشته به مدت 5 روز نیز به متقاضیان برخی تیپ های خودرویی ایران خودرو که تقاضای بیشتری داشتند و موعد تحویل شان در طرح یکپارچه خودرو، سال آینده اعلام شده بود، مهلت داده شده تا سایر خودروهایی که تقاضای کمتری داشتند را انتخاب کنند تا امسال بتوانند آن خودروها را تحویل بگیرند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالی‌برخی از انواع خودروها در طرح فروش یکپارچه خودرو اعلام شده است که حتی برای فصل بهار مشتری نداشته و برخی از انواع خودروها تکمیل ظرفیت نشده واستقبال چندانی از آنها نشده است و از روز گذشته به مدت ۵ روز نیز به متقاضیان برخی تیپ های خودرویی ایران خودرو که تقاضای بیشتری داشتند و موعد تحویل شان در طرح یکپارچه خودرو، سال آینده اعلام شده بود، مهلت داده شده تا سایر خودروهایی که تقاضای کمتری داشتند را انتخاب کنند تا امسال بتوانند آن خودروها را تحویل بگیرند.

    اما متاسفانه حتی همچنان از عرضه این خودروهایی که مشتری چندانی ندارند، برای متقاضیانی که واجدشرایط خودروسازها نیستند، خودداری می ‌شود. براساس شرایط اعلامی خودروسازان، بایستی متقاضیان خودرو در چهارسال اخیر از ایران خودرو و سایپا و دو سال اخیر از سایر خودروسازها خودرو دریافت نکرده با‌شند و از طرفی دیگر پلاک فعال خودرو به نامشان نباشد. این شرایط سختگیرانه باعث شده است، برخی از شهروندانی که نیاز به خودرو دارند، اما نمی‌توانند برای خودروهایی هم که حتی متقاضی چندانی نداشته اند، ثبت نام کنند. اگر که شرط خرید از خودروسازان در چهارسال یا دو سال اخیر و یا نداشتن پلاک فعال و… حذف شود، برخی از شهروندان می توانند خودروی نو بخرند و یا تبدیل به احسن خودرو داشته باشند.

    برخی از رانندگانی که با خودروهای کارکرده و حتی فرسوده مجبورند برای امرار معاش کار کنند و برایشان امکان ندارد تا خودروهای شان را بفروشند تا بتوانند در طرح های یکپارچه ثبت نام خودرو ثبت نام کنند و بعد از چند ماه خودرو جدید را تحویل بگیرند که برای این قشر بایستی تدبیری اندیشیده شود تا آنها نیز بتوانند خودرو را از نمایندگی ها بخرند و از تلاطم بازار خودرو در کشور کاسته شود. در این طرح ها ضرورت دارد برای تعویض خودروهای فرسوده نیز سهمیه ای درنظر گرفته شود تا از میلیون‌ها خودروی فرسوده که در سطح کشور تردد می کنند کاسته شود.

    برخی ها که با واردات خودروهای کارکرده تا پنج سال مخالفند و می گویند خودروی کارکرده و مستعمل وارد نکنیم، پاسخ دهند چرا در مقابل حجم زیاد تردد خودروهای فرسوده با عمر بالای ۱۵ و۲۰ سال و بیشتر در کشور واکنشی نشان نمی دهند که باعث افزایش مصرف سوخت و حوادث جاده ای و… شده اند، در حالیکه همان خودروهای کارکرده وارداتی می تواند تا سال های زیاد قابل استفاده باشد و مانند خودروهای داخلی فورا در تصادفات و… مچاله نمی شوند و انسان های بیشتری زنده می مانندو همچنین حباب کاذب قیمت خودرو را از بین می برد.

    بنظر می رسد مافیای خودرو و دلالان این بخش از تلاطم بازار خودرو بیشترین سود را می برند که از شرایط موجود رضایت دارند و به تداوم این شرایط رضایت دارند و با واردات خودرو و ثبت نام متقاضیان با شرایط سهل تر خودروهای تولیدی داخل مخالفند و باعث تداوم رانت در این حوزه شده اند. این شرایط باعث افزایش حبابی و سرسام آور قیمت خودرو در بازار شده است و بسیاری از افراد جامعه توانایی خرید یا تبدیل به احسن خودرو را ندارند و تبعیض و بی عدالتی در این حوزه نیز مشهود است و برای بعضی هم داشتن خودرو به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است.

    انتظار می رود دولت و مجلس تدبیری بیندیشند تا بازار خودرو آرام گیرد که متاسفانه اقدام نخست خودروسازان در سال جدید، افزایش قیمت خودرو آن هم در سال مهار تورم و رشد تولید بود که دهن کجی به نامگذاری شعار محسوب می شود و انتظار می رود تصمیمات بگونه ای باشد که گره های کور تولید، واردات و گرانی ها و حباب قیمت ها را باز کند تا مشکلات این حوزه برطرف شود. بطور حتم با واردات خودروهای نو و کارکرده براساس وعده دولت، حباب قیمت خودرو از بین می رود و متقاضیان بیشتری می توانند خودروی موردنیازشان را تامین کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.