حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • لزوم ارتقای امنیت در محلات حاشیه ای
    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۵:۲۰
    شناسه : 496
    بازدید 1992
    41

    یادداشت// درسال های اخیر که از محلات حاشیه ای بندرعباس گزارش های مردمی تهیه کرده ایم، یکی از گلایه های مشترک در این مناطق، نبود امنیت و جولان سارقان، اراذل و اوباش، مواد ومشروب فروشان و حتی معتادانی است که با خود چاقو و… حمل می کنند و برای سرقت به داخل منازل ساکنان می […]

    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    یادداشت// درسال های اخیر که از محلات حاشیه ای بندرعباس گزارش های مردمی تهیه کرده ایم، یکی از گلایه های مشترک در این مناطق، نبود امنیت و جولان سارقان، اراذل و اوباش، مواد ومشروب فروشان و حتی معتادانی است که با خود چاقو و… حمل می کنند و برای سرقت به داخل منازل ساکنان می روند ویا در کوچه ها، ساکنان و رهگذران را تهدید می‌کنند و باعث سلب امنیت محلات شده اند و بارها این گلایه‌ها منتشر شده است که متاسفانه کمتر به این موضوع توجه شده است و اقدامات صورت گرفته بصورت مقطعی بوده است. البته برای ارتقای امنیت و خدمات دهی در مناطق حاشیه ای بایستی دستگاه های مختلف مشارکت داشته باشند.

    بافت محلات حاشیه ای و کوچه های تنگ وتاریک، قرار گرفتن برخی منازل بر بالا و یا زیر کوهها و…. شرایط را بگونه ای ایجاد کرده است که حتی اجازه حضور و ورود خودروهای پلیس، آتش نشانی، آمبولانس و… را نمی دهد و بایستی برای بازگشایی معابر نیز سایر دستگاه ها وحتی صنایع و بنگاه های اقتصادی در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی یاریگر شهرداری باشند و مشارکت کنند تا این مهم محقق شده و باعث ارتقای امنیت و خدمات شوند و نیاز است آقای استاندار وفرماندار و شورای شهر در این حوزه بصورت جدی ورود کنند تا میزان رضایت ساکنان این مناطق که دو سوم شهر را نیز تشکیل می‌دهند، افزایش یابد. ساکنان محلات حاشیه ای وبافت های فرسوده بندرعباس امنیت ندارند و سارقان، معتادان، اراذل و اوباش و… باعث سلب امنیت در این مناطق هستند. در ایام تعطیلات چندین خانواده در محلات وازجمله آیت ا… غفاری از شکسته شدن شیشه های پنجره هایشان توسط سارقان خبرداده اند که سارقان با این شگرد، تا درصورت خالی بودن خانه، وارد شده و اموال را به سرقت ببرند.

    برخی اهالی گلایه دارند که گویا در حوادث و…. با ۱۱۰هم تماس حاصل شده که پلیس نمی آید. کوچه های این محله به پاتوق معتادان، مشروب و مواد فروشان واراذل واوباش تبدیل شده است. یکی از اهالی نیز می گفت مدتی قبل در خانه بودیم و سارقان از پشت بام، با قلاب وسایل داخل حیاط را به بالا می کشیدند که متوجه حضور سارقان می شوند. متاسفانه معتادان و سارقان، مشروب و مواد فروشان و… آن قدر در این محله به راحتی تردد دارند و اقداماتی را که می‌خواهند، انجام می دهند که روز به روز بر خلاف های شان و سلب آرامش و امنیت وآسایش ساکنان افزوده و گویا برنامه ای هم جهت پاکسازی این محله علی رغم وعده های چندباره در این سال ها وجود ندارد و معتادان از استان های مختلف کشور وارد این محله شده و کوچه‌ها را به پاتوق خود تبدیل کرده اند و اگرچه بارها مسئولان وعده دادند که معتادان را جمع آوری وبه شهرهای خودشان برمی گردانند که اجرای این طرح در این محله هم گویا مورد غفلت قرار گرفت. نیاز است شورای تامین استان وشهرستان و دستگاه های متولی برای ارتقای امنیت در این محلات و پاکسازی معتادان، اراذل، سارقان، مواد ومشروب فروشان و… اقدام جدی تری کنند. بازگشایی معابر و لاین بندی کوچه ها در ارتقای امنیت وخدمات رسانی در محلات بسیار اثرگذار است و نیاز است این موضوع در برنامه ریزی‌های متولیان مربوطه قرار گیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.