حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • لزوم احداث شهرک سلامت در بندرعباس
    ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۲۳
    شناسه : 3584
    بازدید 1399
    12
    چهارراه فاطمیه تا چهارراه مرادی بندرعباس، بیشترین مطب های پزشکان، آزمایشگاه ها و... در آنجا قرار دارد و در بیشتر ساعات و بخصوص عصرها و شب ها ترافیک بسیار سنگین در آنجا ترافیک کاملا قفل می شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: چهارراه فاطمیه تا چهارراه مرادی بندرعباس، بیشترین مطب های پزشکان، آزمایشگاه ها و… در آنجا قرار دارد و در بیشتر ساعات و بخصوص عصرها و شب ها ترافیک بسیار سنگین در آنجا ترافیک کاملا قفل می شود. در این بافت فرسوده که بطور مرتب خانه های ویلایی قدیمی و فرسوده تبدیل به مجتمع های آپارتمانی می شوند و این مجتمع ها هم تبدیل به مراکز درمانی می شوند، اما از لاین بندی و بازگشایی معابر و ایجاد پارکینگ متناسب با نیازها و… خبری نیست و کمبودها در حوزه های مختلف وجود دارد. بارها موضوع ایجاد مراکز درمانی در سایر مناطق شهر مطرح شده که در حد وعده باقی مانده است و ضرورت دارد یک شهرک سلامت در خارج از بافت مرکزی شهر احداث شود تا بیماران به راحتی بتوانند به آنجا بروند و خدمات درمانی دریافت کنند. به عنوان مثال می توان در شمال اتوبان شهید رجایی چندین هکتار را به شهرک سلامت اختصاص داد و پارکینگ مورد نیاز بیماران و کارکنان خودروهای این مراکز نیز تامین شود واز طرفی بایستی بگونه ای برنامه ریزی شود تا تخصص های پزشکی در هر حوزه ای در محدوده ای از شهرک مستقر شوند تا از سردرگمی بیماران جلوگیری شود.

    در حال حاضر بیماران و همراهان شان در سردرگمی بسر می برند و گاهی پیدا کردن مطب برخی پزشکان سخت می شود و از طرفی دیگر گرفتن نوبت سخت تر وبرای چندین روز یا هفته آینده نوبت داده می شود. برخی از بیماران هم گلایه مندند که بایستی پول نقد بدهند و بعضی مطب ها و… کارتخوان ندارند. در بندرعباس که شهری مهاجرپذیر است و جمعیت شهری اش هم در حال افزایش است و امکانات و معابر جوابگوی نیازهای فعلی نیست، بایستی تدابیر لازم در حوزه های مختلف اندیشیده شود. در حوزه درمانی هم که با چالش های جدی مواجهیم، نیاز به اتخاذ تدابیر لازم می باشد. از طرفی دیگر بدلیل اینکه هرمزگان در فقر وفلاکت، بیکاری و گرانی در جایگاه نخست کشوری قرار داریم، بسیاری از اقشار توان پرداخت هزینه های سنگین دارو و درمان را هم ندارند و به همین دلیل نیاز به مراکز درمانی خیریه داریم تا بیماران محروم بدلیل محرومیت از درمان باز نمانند که بخشی از شهرک سلامت را می توان برای احداث و راه اندازی مراکز درمانی خیریه اختصاص داد تا بیماران نیازمند هم بتوانند خدمات درمانی رایگان دریافت کنند.

    در حال حاضر چهارراه فاطمیه تا مرادی و سازمان بندرعباس جوابگوی حضور هزاران نفر بيمار و همراه بيمار بصورت روزانه نیست و تمام کوچه های باریک هم به پارکینگ خودروها تبدیل شده اند ودر صورت بروز حادثه، امکان حضور خودروهای امدادرسان آتش نشانی، آمبولانس و… وجود ندارد و فاجعه ای غیرقابل جبران رخ می دهد و بایستی اصول پیشگیرانه را مدنظر قرار داد. در سال های گذشته بحث بر سر این بود که در محلات حاشیه ای بندرعباس مراکز درمانی احداث شود تا شرایط محلات نیز تغییر کند و دسترسی مردم به مراکز درمانی سهل تر شود که محقق نشد. در شرایط فعلی ضرورت دارد که در مکان مناسب تر خارج از بافت مرکزی شهر، شهرک سلامت احداث شود و شرایط نیم قرن آینده بندرعباس نیز درنظر گرفته شود تا نیازها تامین شود و آینده نگری شود. شرایط فعلی این مراکز در بافت مرکزی شهر مناسب نیست و باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان و رانندگان شده است و در حوادث شرایط بدتر می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.