حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2980 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • لزوم احداث بیمارستان کودکان  در غرب و شرق هرمزگان
    ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۳۵
    شناسه : 829
    بازدید 1773
    14
    استاندار هرمزگان در ضیافت افطاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در هفته گذشته گفت : بیمارستان کودکان در شان مردم هرمزگان نیست و بهبود وضعیت این بیمارستان نیازمند تزریق یک سرمایه مناسب است تا بتوانیم بیمارستان کودکانی در شان و جایگاه مردم این استان بسازیم تا خدمات دهی مناسبی به مردم دهد که به وجود آن افتخار کنیم تا شرمنده این مردم شریف نباشیم».
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: استاندار هرمزگان در ضیافت افطاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در هفته گذشته گفت : بیمارستان کودکان در شان مردم هرمزگان نیست و بهبود وضعیت این بیمارستان نیازمند تزریق یک سرمایه مناسب است تا بتوانیم بیمارستان کودکانی در شان و جایگاه مردم این استان بسازیم تا خدمات دهی مناسبی به مردم دهد که به وجود آن افتخار کنیم تا شرمنده این مردم شریف نباشیم». استاندار هرمزگان در واقع به موضوعی اشاره کرده اند که سال ها مورد کم توجهی قرار گرفته بود و بارها بحث توسعه ورفع کمبود پزشک متخصص وفوق تخصص،پرستار، تجهیزات و… این بیمارستان مطرح شده بود، اما تاکنون وضعیت بیمارستان بهبودلازم وکامل نیافته است وبا نواقص و کمبودهایی مواجه است و بیماران نیز از وضعیت موجود چندان رضایتی ندارند و نیازمند توجه ویژه دولت به این حوزه می باشد . این بیمارستان شاید تا دهه ۸۰ جوابگوی نیاز استان بود، اما از دهه ۹۰ بیمارستان جوابگوی نیاز استان نبوده و گلایه های مردمی در این بخش افزایش یافت. بیماران از مناطق مختلف استان وحتی جنوب کرمان به این بیمارستان مراجعه کرده و به همین دلیل نیاز به توسعه و ارتقای بیمارستان می باشد که بحمدالله مدنظر استاندار هرمزگان قرار گرفته است.

    از طرفی دیگر در سال های اخیر بارها بحث احداث دانشگاه علوم پزشکی در شرق و غرب استان مطرح شده است که همچنان این دانشگاه ها راه اندازی نشده اند و احداث و راه اندازی دانشگاه ها در غرب و شرق استان بسیار می تواند در ارتقای جایگاه سلامت استان موثر باشد. همچنین پیشنهاد می شود احداث بیمارستان کودکان در شرق و غرب استان هم در برنامه مسئولان استان قرار گیرد و با استفاده از اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین وصنایع در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان، این بیمارستان ها احداث وتجهیز شوند تا بیماران مجبورند نشوند صدها کیلومتر از شرق و غرب استان را بپیمایند تا به بندرعباس به عنوان مرکز استان برسند. در غرب استان صنایعی فعالیت دارند ودر شرق استان با توجه به توسعه منطقه مکران، نیاز است بنگاه های اقتصادی و… برای احداث این مراکز درمانی آستین همت را بالا بزنند تا کودکان بيمار تحت درمان قرار گیرند و مجبور نشوند برای درمان به بندرعباس، یزد، شیراز وتهران نروند. از طرفی دیگر با توجه به نگاه ویژه نظام و دولت به بحث فرزند آوری، ضرورت دارد در حوزه درمان نوزادان و کودکان هم سرمایه گذاری و توجه ویژه ای صورت گیرد تا خانواده ها برای درمان فرزندان شان با مشکلات فراوان مواجه نشوند. از طرفی دیگر در حوزه درمان درمان دندان و دندانپزشکی در استان که حتی کودکان بسیاری با مشکل دندان مواجهند وهزینه های سنگین دندانپزشکی باعث شده است بسیاری از خانواده های محروم ومتوسط نتوانند برای درمان اقدام کنند و مراکز دولتی هم تمام خدمات دندانپزشکی را ندارند که نیاز است مراکز دندانپزشکی مجهز دولتی و خیریه نیز در استان راه اندازی شود و مراکز موجود ارتقای خدمات داشته باشند و خدمات مورد نیاز را به مردم و کودکان ارائه دهند.البته مهدی دوستی در ضیافت افطاری با مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین گفت: سال گذشته سالی پر کار و توام از تنوع کاری و سخت برای فعالان حوزه سلامت بود و از همین رو مردم قدردان زحمت عزیزان کادر درمان هستند.وی افزود: امروز مهمترین دغدغه دانشگاه علوم پزشکی آمبولانس دریایی است و این دغدغه بجا و درست است که باید هرچه سریعتر در این مورد اقدام کرد تا این دغدغه به زودی رفع شود.

    استاندار هرمزگان مسئله آموزش را مهمترین نیاز در جهت تربیت نیروها دانست و افزود: نیازمند تربیت نیروهایی در حوزه بهداشت و درمان استان هستیم که خوب آموزش دیده باشند و در استان ماندگاری داشته باشند تا بتوانند خدمت رسانی مستمر و خوبی به مردم ارائه دهند.وی گفت: امیدواریم پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی را امسال به پایان رسانیم. من نسبت به این مسئله خوشبین هستم و انتظار داریم در این حوزه اتفاقات خوبی رخ دهد، خوشبختانه اعتبارات خوبی در زمینه بهداشت و درمان اختصاص یافته است که می‌توان با استفاده از این منابع نسبت به تکمیل پروژههای نیمه تمام در حوزه بهداشت و درمان اقدام کرد. دوستی پرستاران را خادم و ایثارگر دانست و گفت: خدمات مستمر پرستاران در طول سال و حتی در لحظات تحویل سال نشانه ایثار آنها بود و بایستی آنها را خادم واقعی دانست و قدردان این زحمتهای کادر درمان بود.استاندار هرمزگان با اشاره به سفرهای خود به بخش و شهرستانهای استان تصریح کرد: مهمترین دغدغه مردم در هر بخش و شهرستان مسئله بهداشت و درمان است و این مسئله بجا و درست است و باید برای بهداشت و درمان یک کار اساسی کرد تا مردم بتوانند خدمات خوب و در شان دریافت کنند. دوستی گفت: بیمارستان کودکان در شان مردم هرمزگان نیست و بهبود وضعیت این بیمارستان نیازمند تزریق یک سرمایه مناسب است تا بتوانیم بیمارستان کودکانی در شان و جایگاه مردم این استان بسازیم تا خدمات دهی مناسبی به مردم دهد که به وجود آن افتخار کنیم تا شرمنده این مردم شریف نباشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.