حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • فولاد کاوه کیش یاریگر معلولان باشد
    ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۴:۳۸
    شناسه : 5412
    بازدید 1299
    10
    امروز 12 آذر روز جهانی معلولان است واین بهانه ای است تا جامعه توجه ویژه تری به این قشر از جامعه داشته باشد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// امروز ۱۲ آذر روز جهانی معلولان است واین بهانه ای است تا جامعه توجه ویژه تری به این قشر از جامعه داشته باشد. از آن طرف هم بایستی تمام دستگاه ه و نهادها، صنایع (در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان) خود را در مقابل این قشر پاسخگو و موظف به ارائه خدمات بدانند.

    درحالیکه بیش از ۳۵هزار و۵۰۰ معلول در سامانه بهزیستی هرمزگان ثبت شده اند که نیازمند دریافت خدمات در حوزه های مختلف هستند، اما ضرورت دارد سایر دستگاه ها وصنایع و بنگاه های اقتصادی نیز به این قشر خدمات‌دهی مطلوبی داشته باشند و قانون جامع حمایت از معلولان بطور کامل در استان اجرا شود. علاوه بر اشتغال، مناسب سازی محیط همواره دغدغه معلولان بوده است که کمتر به آن توجه شده است.
    هزاران نفر از معلولان بهزیستی در هرمزگان نیاز به ویلچر، سمعک، ارتز وپروتز، پوشینه و پمپرس بزرگسال، وسایل منزل، کولر ویخچال و… دارند و تعدادی هم نتوانسته اند سهم آورده مسکن شان را از سال های گذشته تاکنون تامین کنند که نیاز است خیرین و صنایع از آنها حمایت کنندتا این نیازهای شان برطرف شود.در این شرایط ضرورت دارد خیرین و صنایع نیز به یاری معلولان بیایند.

    در استانی که دهها بنگاه اقتصادی بزرگ و کوچک، پالایشگاه ها، کارخانجات فولاد و آلومینیوم و…. وجود دارد، اما اینکه معلولان برای دریافت خدمات ضروری و ویلچر و…. بامشکل مواجه باشند، پذیرفتنی نیست. برخی صنایع فعال در هرمزگان مانند فولادکاوه کیش که زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است و انتظارمی رود از معلولان مستضعف حمایت کنند تا این قشر محروم و معلول دغدغه کمتری داشته باشند. از یک طرف مردم هرمزگان بایستی آثار وجود صنایع، معادن وبنگاه های اقتصادی را در زندگی شان ببینند و فقط آلودگی، ترافیک و گرانی مسکن سهم شان نباشد و از طرفی دیگر قشر محروم جامعه و معلولان که بیشترشان علاوه بر معلولیت، محرومیت هم دارند وبرخی در فقر مطلق بسر می برند، هم بایستی مورد توجه بیشتر قرار گیرد وبا توجه به محدودیت های اعتباری بهزیستی، نیاز است صنایع در هرمزگان نیز در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان در کنار معلولان و محرومان باشند و انتظار می رود شرکت فولاد کاوه کیش در این حوزه فعال‌تر ظاهر شود تا نیاز معلولان به ویلچر، سمعک، ارتز وپروتز، پوشینه و پمپرس بزرگسال، وسایل منزل، کولر ویخچال، سهم آورده مسکن و… برطرف شود.

    نباید در استانی که صنایع مختلف داریم، معلولان محروم حتی از امکانات توانبخشی و… محروم باشند و بنیاد مستضعفان و شرکت فولاد کاوه کیش وابسته به بنیاد مستضعفان بایستی از مستضعفان معلول در استان حمایت بیشتری داشته باشند و نیازهای شان را برطرف نمایند تا دغدغه این قشر در استان کاهش یابد .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.