حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2977 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • فولاد هرمزگان سال جدید را پرفروغ آغاز کرد
    ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۵:۲۱
    شناسه : 7653
    بازدید 1212
    15
    کسب رکورد تولید ماهیانه تختال در فروردین ماه دریانیوز// کارکنان زحمتکش و جهادگر فولاد هرمزگان در ادامه مسیر سال گذشته و در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رشد تولید، در فروردین ماه حماسه ای دیگر آفریدند و بهار دیگری را در بهار خلق کردند و با ثبت رکورد ۱۵۶ هزار و ۲۳۷ تن تختال در این ماه، نشان دادند که بدون محدودیت‌های انرژی قادر به رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی خود هستند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// کارکنان زحمتکش و جهادگر فولاد هرمزگان در ادامه مسیر سال گذشته و در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رشد تولید، در فروردین ماه حماسه ای دیگر آفریدند و بهار دیگری را در بهار خلق کردند و با ثبت رکورد ۱۵۶ هزار و ۲۳۷ تن تختال در این ماه، نشان دادند که بدون محدودیت‌های انرژی قادر به رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی خود هستند.
    عطاالله معروفخانی با اشاره به کسب رکورد تولید ماهیانه تختال در فروردین ماه گفت: سال ۱۴۰۲ نیز همانند سال گذشته هم‌قسم شدیم که بار دیگر حتی با وجود محدودیت‌های احتمالی و آتی از ظرفیت اسمی عبور کنیم و در تولید ماهیانه و سالانه رکوردشکنی داشته باشیم. خوشبختانه در فروردین و ماه مبارک رمضان که بهار دل‌ها است، فرزندان ایران زمین در فولاد هرمزگان با تلاش بی‌مثال خود همراه با معنویت، چراغ اول عمل به شعار سال را پرفروغ روشن کردند.مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در خصوص عوامل رکوردشکنی فروردین ماه، تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های بارز فولاد هرمزگان، استفاده از خلاقیت‌های کارکنان، طرح‌های ابتکاری و کار گروهی است.

    به طوری که یکی از عوامل اصلی کم بودن تولید در سال‌های گذشته، مشکلات ناشی از جمع‌آوری سرباره بود که طرح ابتکاری «فراوری گرم سرباره کوره‌های قوس الکتریکی» به کاهش توقفات و به تبع آن افزایش تولید کمک کرد. در ادامه با توجه به اهمیت آهن اسفنجی به عنوان ماده اولیه تولید تختال، به بحث کیفیت و متالیزاسیون آن توجه ویژه کردیم.

    از این رو، هم در اسفند ماه و هم در فروردین ماه متالیزاسیون این ماده اولیه را به طور قابل توجهی افزایش دادیم به نحویکه بیش از ۹۰ درصد آهن اسفنجی تولید شده در واحد احیا مستقیم، متالیزاسیون بالای ۹۲ درصد داشت و این امر در افزایش تولید تختال نقش موثری را ایفا کرد. در همین حال با توجه به افزایش کیفیت آهن اسفنجی، به تدریج شارژ قراضه را در کوره کاهش دادیم و در نتیجه توقفات شارژ قراضه نیز از سیکل فولادسازی حذف شد.
    معروفخانی ادامه داد: با کاهش توقفات تولید به ویژه زمان تخلیه تا تخلیه کوره، زمان آماده‌سازی کوره قوس و زمان power on کوره قوس شاهد افزایش تولید هم در اسفند ماه سال گذشته و هم در فروردین ماه بودیم. به طوری که با ثبت بالاترین سرعت ریخته‌گری تختال که در سال گذشته به میزان ۱٫۶ متر در دقیقه به آن دست یافته بودیم، این رکورد را با کاهش توقفات تداوم بخشیدیم و هر ماه افزایش تولید نسبت به ماه قبل رخ داد.
    وی با اشاره به دیگر اقدامات برای افزایش تولید و ثبت رکوردهای جدید، عنوان کرد: با این حال با کار گروهی میان واحدهای تولیدی، بهبود مستمر، افزایش سرعت عملیات متالورژی ثانویه در کوره‌های پاتیلی، حاکم شدن تفکر سیستمی، پایش مستمر فرایند با اولویت و ایجاد سیستم‌های خودکنترلی در تمامی سطوح تولید، استانداردسازی و متعهد بودن به انجام درست کار، تعریف شاخص‌های کلیدی و عملکرد و ارزیابی مداوم نتایج و به کارگیری اقدامات در جهت دستیابی به اهداف تعیین شده، از جمله عوامل اصلی ثبت رکوردهای ماهیانه و سالیانه هستند. علاوه بر اینها، ده‌ها پروژه کوچک و بزرگ در سطح شرکت اجرا شد که به ثبت رکوردهای تولید کمک کردند.

    مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در پایان ضمن خداقوت به همه کارکنان شرکت بابت ثبت رکورد فروردین ماه، گفت در سال ۱۴۰۲ رشد تولید را چراغ راه خود قرار خواهیم داد و ابراز امیدواری کرد: در سال جاری نیز همانند سال قبل از دیوار بلند محدودیت‌های انرژی بلندپروازانه عبور کنیم و حتی بتوانیم فراتر از ظرفیت اسمی یک شگفتی دیگر در میان فولادسازان کشور خلق کنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.