حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • فولادکاوه کیش مسئولیت های اجتماعی اثرگذار انجام دهد
    ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
    شناسه : 4740
    بازدید 1662
    10
    دریانیوز// در حالی در هرمزگان صنایع و بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک ازجمله شرکت فولادکاوه جنوب کیش فعالیت دارند که انتظار منطقی این است که این بنگاه ها در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی، در حوزه های مختلف مشارکت کنند و بسیاری از مشکلات استان را برطرف کنند، نه اینکه هرمزگان همچنان در بیکاری، فقر و فلاکت و محرومیت، گرانی و... در کشور صدرنشین باشد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در حالی در هرمزگان صنایع و بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک ازجمله شرکت فولادکاوه جنوب کیش فعالیت دارند که انتظار منطقی این است که این بنگاه ها در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی، در حوزه های مختلف مشارکت کنند و بسیاری از مشکلات استان را برطرف کنند، نه اینکه هرمزگان همچنان در بیکاری، فقر و فلاکت و محرومیت، گرانی و… در کشور صدرنشین باشد.

    این استان همچنان باکمبود مراکز وتجهیزات درمانی، تخت بیمارستانی ، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، مدرسه و… مواجه است و از طرفی دیگر گاهی حتی در محلات حاشیه ای بندرعباس که دو سوم این شهر را هم تشکیل می دهد، کودکان و نوجوانانش در فاضلاب های روان در کوچه ها بازی می کنند واز پارک و مجتمع ورزشی، فرهنگی، آموزشی و… در این مناطق چندان خبری نیست. از شرکت فولادکاوه جنوب کیش که زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است و انتظار می رود یاریگر مستضعفان و محرومان استان هم باشد، انتظار می رود اقدامات بزرگ و اثرگذار را در جهت رفع محرومیت های استان در حوزه های مختلف از جمله مشارکت در جاده سازی، مدرسه سازی، احداث مجتمع های ورزشی و تفریحی وفرهنگی، خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی استان، مشارکت در بازگشایی معابر و…. داشته باشد.

    از مدتی قبل که نماینده محترم ولی فقیه در هرمزگان از محلات و بازار بندرعباس بازدیدهایی را داشتند که این اقدامات شان مایه دلگرمی حاشیه نشینان وبازاریان و عموم مردم استان شده است، پیشنهاد می کنیم مدیران صنایع و از جمله مدیریت شرکت فولادکاوه جنوب کیش با ایشان همراه باشند و از محلات بندرعباس و روستاهای استان بازدید کنند و مشکلات و چالش های استان را از نزدیک ببینند و در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی و همچنین کمک و یاری رسانی به محرومان و مستضعفان استان، انجام چندین طرح بزرگ را در این مناطق برعهده بگیرند تا مردم از اثرات اجتماعی وجود این بنگاه اقتصادی در استان بهره مند شوند واثراتش برای مردم ملموس باشد. حتی این بنگاه اقتصادی می توانند در بازگشایی حداقل یکی از معابر در محلات حاشیه ای بندرعباس با شهرداری همراهی و مشارکت داشته باشد و بعد هم این بلوار و خیابان به نام شرکت فولادکاوه جنوب کیش نامگذاری شود. از طرفی دیگر باتوجه به کمبود مدرسه در استان و همچنین فرسودگی و غیراستاندارد بودن بسیاری از مدارس در مناطق شهری و روستایی، از این شرکت انتظار می رود بازسازی و همچنین احداث چندین مدرسه جدید را در استان متقبل شود ودر راستای عدالت آموزشی گام هایی بردارد.

    متاسفانه برخی از دانش آموزان هرمزگانی بدلیل عدم توان تامین کیف وکفش ونوشت افزار و… در روستاها و مناطق محروم وحاشیه ای شهری مجبور به ترک تحصیل شده اند ویا در آستانه ترک تحصیلی قرار گرفته گرفته اند که انتظار
    می روند صنایع استان در این حوزه هم مشارکت می کردند تا حتی یک دانش آموز برای رفتن به مدرسه بدلیل فقر و محرومیت در رنج وعذاب نباشد که متاسفانه اینگونه نشده است. از همه صنایع استان و بخصوص شرکت فولادکاوه جنوب کیش انتظار می رود در این حوزه نیز مشارکت مناسبی داشته باشد واز مددجویان بهزیستی و کمیته امداد نیز در
    حوزه های مختلف از جمله تامین مسکن، وسایل توانبخشی، وسایل موردنیاز منزل، درمان و… حمایت داشته باشد تا مشکلات شان برطرف شود. از طرفی دیگر نباید با وجود صنایع وبنگاه های اقتصادی در استان، همچنان هرمزگان مقام نخست بیکاری را در کشور داشته باشد و بایستی این صنایع و بخصوص شرکت فولادکاوه جنوب کیش زمینه اشتغال بومیان وهرمزگان نشینان را فراهم نمایند تا نرخ بیکاری هرمزگان از رقم فعلی عقب نشینی کند. ازشرکت فولادکاوه جنوب کیش با توجه به اینکه وابسته به بنیاد مستضعفان است، انتظار بیشتری از سایر صنایع در محرومیت زدایی و انجام کامل و اثرگذار مسئولیت های اجتماعی است تا اینکه محرومان و مستضعفان در مناطق دور ونزدیک استان، اثرات وجود صنایع وابسته به این نهاد انقلابی را ببینند و با حمایت های این نهاد وشرکت های وابسته وزیرمجموعه، فقر و محرومیت از این خانواده ها و استان رخت بربندد.

    بنیاد مستضعفان بایستی حامی مستضعفان هرمزگانی در حوزه های مختلف باشد. در این بخش، مدیریت شرکت فولاد کیش می توانند از نیازهای استان از طریق استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، ورزش وجوانان، شهردار بندرعباس و… مطلع شوند و برنامه های تحولی و انقلابی را برای رفع محرومیت در روستاها ومناطق محروم شهری اجرا کنند و بازدیدهایی را از حوزه های مختلفی داشته باشند و اقدامات اثرگذاری را هم در این حوزه‌ها داشته باشند. حتی با توجه به افزایش آسیب های اجتماعی، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش می توانند برای کاهش آسیب های اجتماعی با نهادهای متولی مشارکت هایی را داشته باشند که البته مشارکت در بازگشایی معابر، احداث اماکن ورزشی، تفریحی، فرهنگی، آموزشی و… نیز در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است و اقدامات بیشتر را نهادهای متولی این حوزه می توانند اعلام کنند.

    از رئیس بنیاد مستضعفان کشور هم انتظار داریم به شرکت ها و نهادهای زیرمجموعه نیز تاکید داشته باشند که در رفع محرومیت های استان نقش مؤثرتری داشته باشند. گاهی شنیده می شود که برخی از آنها چندین بسته معیشتی و… را در برخی از مناطق توزیع کرده اند و این اقدام را به عنوان انجام وظیفه در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان تلقی می کنند که این اقدامات چندان در رفع محرومیت استان و خانواده های محروم و مستضعف اثرگذار نیست و انتظار از این نهاد، اقدامات بسیار بزرگتر است تا اقدامات شان در محرومیت زدایی استان و محرومان ملموس باشد. شایسته نیست این استان همچنان در فقر و محرومیت باشد و صنایع و بنگاه های اقتصادی فعال در استان نخواهند نقش موثری را در محرومیت زدایی این استان داشته باشند.

    برخی از این صنایع و بنگاه های اقتصادی نیز که زیرمجموعه نهادهای انقلابی هستند وبالطبع انتظار بیشتری از آنها برای محرومیت زدایی استان می رود. استانی که بدلیل وجود همین صنایع و بنگاه های اقتصادی در صدر استان های درآمدزای کشور قرار دارد، حال چرا از آن طرف همین استان در صدر استان های دارای بیشتری نرخ بیکاری، فقر و فلاکت و محرومیت و… قرار داشته باشد؟ آیا نباید بنگاه های اقتصادی فعال در استان و نهادهای انقلابی برای رفع فقر و محرومیت و بیکاری هرمزگان و هرمزگانی ها و هرمزگان نشینان گام های بلند جهادی و انقلابی بردارند؟ آیا بایستی برخی از دانش آموزان روستایی و حاشیه نشین حتی برای تامین کیف وکفش و نوشت افزار و پول کتاب و…. آنقدر درمانده باشند که بخواهند عطای تحصیل را به لقایش ببخشند؟ چرا بایستی مدارس فرسوده ای در استان داشته باشیم که دانش آموزان مجبور باشند در زیر سقف های لرزانش درس بخوانند ویا در برخی مناطق باکمبود مدرسه مواجه باشیم و صنایع و بنگاه های اقتصادی در این حوزه مشارکت چندانی نداشته باشند؟ چرا در استان با کمبود تخت وتجهیزات درمانی مواجه باشیم و بیماران مجبور باشند برای درمان به سایر استان ها بروند ویا جان شان را از دست بدهند؟ چرا خانواده های محروم حاشیه نشین در محلات و روستاها که خانه های شان فرسوده است وتوان بازسازی را ندارند، مورد حمایت قرار نمی گیرند تا منازل شان بازسازی شود و در زیر آوار املاک فرسوده شان در زلزله و بارندگی شدید و… مدفون نشوند؟ با وجود صنایع در استان، نباید چنین دغدغه هایی در استان وجود داشته باشد که انتظار می رود فعالان اقتصادی زیرمجموعه نهادهای انقلابی برای رفع فقر و محرومیت در استان اقدامات موثرتر و ملموس تری را داشته باشند. از نمایندگان مجلس نیز انتظار می رود در این حوزه ارتباط صنایع با دستگاه های متولی برای انجام مسئولیت های اجتماعی شان را بیش از پیش فراهم نمایند واز حقوق موکلانشان در حوزه‌های مختلف بیشتر دفاع کنند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.