حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • فرهنگ شهروندی ، هنجارهای جامعه را رقم می زند
    ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۶:۰۴
    شناسه : 4467
    بازدید 1295
    6
    به طور کلی می توان گفت فرهنگ شهروندی دارای مفاهیم کلیدی چو «مسئولیت پذیری شهری، قانون مند بودن شهروندان، هنجار پذیری از الگو های شهرنشینی » است، که این مفاهیم منجربه شکل گیری هویت فرهنگ شهروندی می شود.
    ارسال توسط : نویسنده : مریم منصف منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: به طور کلی می توان گفت فرهنگ شهروندی دارای مفاهیم کلیدی چو «مسئولیت پذیری شهری، قانون مند بودن شهروندان، هنجار پذیری از الگو های شهرنشینی » است، که این مفاهیم منجربه شکل گیری هویت فرهنگ شهروندی می شود.فرهنگ شهروندی ریشه در احساس تعلق ، تعهد و احترام به شهر دارد و هنجارهای جامعه را رقم می زند و پایه های ارتباط میان شهروندان را شکل می دهد ، شهری که تجلی فرهنگ غنی شهروندانش باشد، امنیت و آرامش در آن آشکار است و مشارکت شهروندان در هر فعالیتی به چشم می خورد ؛ مشارکتی سازنده که هزینه های اداره شهر را کاهش داده و حتی زیبایی و آرامش را در شریان شهر جاری می کند.

    دقیقا همان چیزی که اخیراٌ در محله خواجه عطا شکل گرفت که حرکتی خود جوش بود و از دل زلال شهروندانی سرچشمه گرفت که قلبشان برای شهر می تپد.شهروندانی که خود در همین کوچه پس کوچه ها زندگی کردند و بزرگ شدند و خاطره ساختند و هویت پیدا کردند و اکنون برای خود و برای لحظه لحظه هایی که در همین حوالی سپری کردند، ارزش قائل هستند و باتلاش و البته الگو برداری صحیح، سعی در زنده نگه داشتن آن نمودند. یادمان نرفته که تا چندی پیش همگان چطور این محله را ناامن می خواندند که با اقدامات خوب شهرداری و پس از آن خود اهالی خون گرم و البته اصیل محله خواجه عطا به نیکی مشاهده می کنیم که چطور هر روز گرد زندگی و شادابی و نشاط به کوچه پس کوچه های این محله پاشیده می شود و میعادگاهی برای سایر شهروندان شده است که این خود نشان از تعلق و تعهد دارد.

    تعهد زمانی ایجاد می شود و رشد می یابد که امید به زندگی بالا رود و یکی از راه کارهای افزایش امید به زندگی ایجاد نشاط اجتماعی و تفریحات سالم است چراکه داشتن تفریحات سالم از نیازهای یک خانواده و جامعه است و به همین دلیل تفریحات نقش موثری در شادابی جامعه دارند . تفریحات سالم می تواند تاثیر مستقیم بر سلامت روانی و اجتماعی اعضای خانواده داشته باشدو همچنین تفریح و اوقات فراغت می تواند منجر به کاهش آسیب های فردی و اجتماعی شود. شکل و روش تفریحات در خانواده تاثیر مستقیم بر شادی و نشاط روانی دارد، بنابراین سازمان ها و نهادهای متولی موظف به سیاست گذاری، برنامه ریزی و ارائه امکانات رایگان و یا ارزان قیمت برای تقویت نشاط اجتماعی هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.