حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • فراز و نشیب های هرمزگان در سال ۱۴۰۱
    ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۶:۰۴
    شناسه : 7265
    بازدید 1224
    9
    دریانیوز// سال 1401در هرمزگان با فرازونشیب هایش گذشت. در اغتشاشات پاییز، مردم هرمزگان با اغتشاشگران همراهی نکردند و تعدادی بسیار اندک از افراد که بیشتر جوان و نوجوان بودندکه تحت تاثیر رسانه های خارجی قرار گرفته بودند، با برنامه های دشمنان قسم خورده انقلاب همراهی کمی کردند و از طرفی این موضوع نشان داد که از بخش فرهنگی ومذهبی و فرهنگ سازی در  کشور غفلت شده و این موضوع منجر به آسیب های فرهنگی و اجتماعی شده است و بایستی از این بخش غفلت زدایی شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// سال ۱۴۰۱در هرمزگان با فرازونشیب هایش گذشت. در اغتشاشات پاییز، مردم هرمزگان با اغتشاشگران همراهی نکردند و تعدادی بسیار اندک از افراد که بیشتر جوان و نوجوان بودندکه تحت تاثیر رسانه های خارجی قرار گرفته بودند، با برنامه های دشمنان قسم خورده انقلاب همراهی کمی کردند و از طرفی این موضوع نشان داد که از بخش فرهنگی ومذهبی و فرهنگ سازی در  کشور غفلت شده و این موضوع منجر به آسیب های فرهنگی و اجتماعی شده است و بایستی از این بخش غفلت زدایی شود.

    البته در بهمن ماه با عفو رهبری در کشور، مجازات بیشتر این محکومان و مجرمان بخشیده شده و موجب خوشحالی شان شد. در حوزه نهضت ملی مسکن در بندرعباس نیز متاسفانه مشکل الحاق زمین به شهر بندرعباس حل نشد واین طرح در این شهر وارد فاز اجرا نشد؛ گرچه انتظار می رفت برای ساخت خانه های ویلایی یک طبقه در بندرعباس برنامه ریزی شود که متولیان مربوطه به این مقوله اعتقادی نداشته و معتقدند که طرح بایستی بصورت آپارتمان سازی اجرایی شود که البته در سایر مناطق کشور عزم بر ویلایی سازی است و اتفاقا امام جمعه قم هم بر ویلایی سازی در این شهر تاکید کرد. اراضی مازاد ادارات نیز برای اجرای این طرح ملی واگذار نشد.

    در حوزه صنایع و بنگاه های اقتصادی و نقش آفرینی شان در رفع محرومیت هرمزگان که این استان در فقر و فلاکت و بیکاری رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است، نیز اقدامات اثرگذاری را شاهد نبودیم و جذب نیرو از خارج از استان در صنایع همچنان ادامه داشته (فقط دو هفته قبل ثبت نام برای آزمون استخدامی شرکت نفت ستاره با اولویت بومی انجام شد)  و فقط با پیگیری دستگاه قضایی، استانداری، امورمالیاتی و…، پرونده های تعدادی از صنایع فعال در استان از سایر استان ها به هرمزگان برگشت داده شد تا براساس قانون مالیات های مستقیم، مالیات مستقیم  و مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شان را در استان پرداخت کنند. موضوع دیگر اینکه در سال جاری گزارش های متعددی را در خصوص واگذاری مراکز و کارگاه های فنی وحرفه ای به بخش خصوصی و همچنین گماردن مدیران غیربومی از بعد از انقلاب تاکنون بر مسند اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و بی توجهی آنها به مهارت آموزی جوانان هرمزگان که منجر به کسب رتبه نخست بیکاری وفقر وفلاکت هرمزگان در کشور شده است، منتشر کردیم که متاسفانه به این موضوع نیز توجهی نشد و بس توجهی به مهارت آموزی نتیجه اش هم این شده است که جوانان هرمزگانی به سمت مشاغل کاذب و قاچاق می روند و جان خودشان ودیگران را به خطر می اندازند و کشته های زیادی را در این بخش داریم و برای انتقال سوخت بصورت قانونی مانند طرح رزاق که در سایر استان ها اجرا می شود، در هرمزگان اقدامی صورت نگرفته است.

    در حوزه محلات حاشیه ای و بافت های فرسوده در نیمه دوم سال ثبت نام از متقاضيان صدور سند املاک شان که قبل از سال ۹۴ می باشد، آغاز شد و تا پایان سال ادامه یافت و همچنین قفل صدور سند در مناطق ساحلی در حریم ۶۰متر دریا نیز با پیگیری های مسئولان استان باز شد. مشکل سرویس مدارس همچنان لاینحل ماند و پس از ماجرای مسمومیت دانش آموزان در یکی از مدارس بندرعباس، برخی از والدین از فرستادن فرزندان شان به مدرسه امتناع کردند و دو هفته انتهای سال و دو هفته ابتدای سال آینده که دانش آموزان از سرویس مدرسه استفاده نمی کنند، برخی شرکت های سرویس مدرسه عنوان می کنند در مورد نحوه اخذ کرایه این مدت به آنها بخشنامه ای ابلاغ نشده است.

    در سال جاری تغییرات مدیریتی چندانی نداشتیم و بیشتر مدیران دولت قبل همچنان بر مسند مدیریت مانده اند وبرخی از مدیران ضعیف بکار گرفته شد و به همین دلیل نام هرمزگان از محرومترین استان کشور خارج نشد و در فقر و فلاکت و بیکاری همچنین صدرنشین استان های کشور هستیم و از آن طرف وزارت فرهنگ و ارشاد، هرمزگان را در لیست استان های برخورد خواند تا توزیع آگهی های دولتی بین مطبوعات بر این اساس باشد و از طرفی دیگر در توزیع آگهی ها ناعدالتی را شاهد بودیم که متولی توزیع آگهی عنوان کرد براساس دستورالعمل، اداراتی که خودشان نام رسانه را برای چاپ آگهی تعیین می‌کنند، موظفیم آگهی را به همان رسانه ارسال کنیم واز سهمیه آگهی اش کسر نمی شود که این موضوع باعث می شود به برخی نشریات آگهی بیشتری خارج از سهمیه داده شود و رانت هایی در این بخش ایجاد شودو ضرورت دارد این رویه اصلاح شود. در اسفند ماه قرار بود هرمزگان باری دیگر میزبان دور دوم سفر رئیس جمهور به استان باشد که این برنامه لغو شد واحتمالا در اوایل سال آینده رئیس دولت و وزرا به استان سفر کنند.

    در حوزه درمان نیز مردم همچنان با مشکلات فراوانی مواجهند و هزینه سنگین درمان باعث شده است برخی بیماران نتوانند خودشان را درمان کنند ویا روند درمان شان را تکمیل کنند و ضرورت دارد مراکز درمانی خیریه در استان احداث شود و همچنین خیرین مسکن ساز برای محرومان مسکن بسازند؛ زیرا برخی حتی توان رهن و اجاره خانه را هم ندارندبسیاری از خانواده ها در روستاها و. محلات حاشیه ای برای معیشت و تحصیل فرزندان شان درمانده شده اند و نیاز به حمایت بیشتر دارند. شرایط بگونه ای است که حتی نهادهای حمایتی نیز نمی توانند حمایت های لازم و کافی را از مددجویان شان داشته باشند و مستمری کاملی را به ایتام و محسنین بدهند وصنایع استان بایستی در راستای مسئولیت های اجتماعی شان از این محرومان و نهادهای حمایتی حمایت بیشتری داشته باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.