حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • فاز یک نیروگاه‌ برق آلومینیوم المهدی تابستان سال آینده وارد مدار می‌شود
    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۳۴
    شناسه : 7095
    بازدید 11480
    17
    مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی در گفتگو با خبرنگار روزنامه دریا : دریانیوز// مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی گفت : واحد اول فاز یک نیروگاه اختصاصی سیکل ترکیبی برق این مجموعه‌ تولیدی که دارای ۱۸۳ مگاوات ظرفیت است تابستان سال آینده وارد مدار می‌شود .
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی گفت : واحد اول فاز یک نیروگاه اختصاصی سیکل ترکیبی برق این مجموعه‌ تولیدی که دارای ۱۸۳ مگاوات ظرفیت است تابستان سال آینده وارد مدار می‌شود .
    محمد رضا قاسمی در گفت‌وگو باخبرنگار روزنامه دریا با بیان اينکه برق برای صنعت آلومینیوم حکم حیات مجموعه را دارد، اظهار کرد: تکنولوژی به کار رفته در تولید شمس آلومینیوم و ضرورت‌های فنی خط تولید به گونه‌ای است که قطعی برق و کاهش بار برای آن تعریف نشده است.
    کاهش و قطع برق خسارت‌های هنگفتی به مجموعه وارد می‌کند
    وی در ادامه افزود: هرگونه کاهش جریان و قطع بار باعث بروز خسارات جبران ناپذیری به سلول‌های احیا می‌شود که موجب تعطیلی، کاهش راندمان تولید و ضررهای مالی سنگینی برای این صنعت مهم و استراتژیک کشور می‌شود.مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی، خاطر نشان کرد: از این رو این مجموعه تولیدی به منظور افزایش اطمینان از تامین برق مداوم و جلوگیری از ضررهای متعدد ناشی از قطع برق، نیروگاه اختصاصی سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی کلاس E را در حال احداث دارد. وی به زمان ساخت این نیروگاه اشاره کرد و گفت: ساخت این نیروگاه از مرداد ماه سال جاری در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار در محوطه شرکت آغاز شده و در حال حاضر فاز اول ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طبق برنامه زمان بندی تابستان سال آینده واحد اول فاز یک آن که دارای ۱۸۳ مگاوات ظرفیت است وارد مدار می‌شود.
    هزینه ساخت نیروگاه ۲۳۵ میلیون یورو است
    قاسمی، ابراز داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی این واحد تولیدی دارای دو واحد گازی هر کدام به ظرفیت اسمی ۱۸۳ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات است که در دو فاز با بودجه‌ای بالغ بر ۲۳۵ میلیون یورو انجام می‌شود.
    مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی با بیان اينکه نیاز این شرکت هم اکنون به برق ۳۲۰ مگاوات است، گفت: با تکمیل پروژه و وارد مدار شدن هر دو فاز این نیروگاه نیاز این مجموعه به تامین برق به صورت کامل برطرف می‌شود و حتی مازاد تولید برق هم خواهیم داشت و این اقدامی بزرگی جهت توسعه این صنعت است. وی بیان کرد: هفته پیش یک دستگاه توربین v94.2 با وزن ۱۹۲ تُن ساخت شرکت توگا و یک‌ ژنراتور با وزن ۲۲۲ تُن ساخت شرکت پارس ژنراتور جهت فاز یک واحد گازی وارد نیروگاه شرکت شد و این دو محصول کاملا ایرانی هستند و در شرایط تحریمی حاضر امکان تامین این قبیل تجهیزات تکنولوژی بالا از منابع معتبر خارجی میسر نمی باشد.
    ایجاد شغل برای ۲۳۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۰ هزار نفر غیر مستقیم
    قاسمی افزود شرکت آلومینیوم المهدی یکی از صنایع مهم و استراتژیک در کشور می باشد و این واحد تولیدی برای دو هزار و ۳۰۰ نفر مستقیم و ۲۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.
    مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار دیگ های فعال پرداخت و عنوان کرد: تعداد دیگ های فعال این شرکت نسبت به زمان واگذاری به گروه مپنا سه برابر شده است. قاسمی بیان داشت: زمانی که آلومینیوم المهدی به گروه مپنا واگذار شد خدمات بزرگی در راستای ارتقای سطح کیفی این مجموعه انجام داده است که یکی از کارهای مهم احداث نیروگاه اختصاصی برق است که این امر می‌تواند یکی از اصلی‌ترین مشکل این صنعت را حل کند. در پایان، مدیر عامل شرکت آلومینیوم المهدی از مسئولان کشوری و استانی درخواست کرد که در تابستان سال آینده این شرکت را دچار محدویت برق نکنند تا بتوانیم با تولید پایدار هزینه‌های ناشی از احداث نیروگاه اختصاصی را به موقع پرداخت کنیم .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.