حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2964 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • غفلت از ظرفيت گردشگری دریا و ساحل
    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۴:۲۵
    شناسه : 7200
    بازدید 1354
    11
    دریانیوز// در حالی مسافران نوروزی اندک اندک وارد شهر بندرعباس شده اند ودر روزهای آینده بر تعدادشان افزوده می شود که ساحل و دریا به عنوان اولین و مهمترین جاذبه گردشگری برایشان می باشد و تمایل دارند از تفریحات دریایی بهره مند شود، اما متاسفانه تاکنون در این شهر بندری برای گردشگری ساحلی و دریایی تدبیری اندیشیده نشده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در حالی مسافران نوروزی اندک اندک وارد شهر بندرعباس شده اند ودر روزهای آینده بر تعدادشان افزوده می شود که ساحل و دریا به عنوان اولین و مهمترین جاذبه گردشگری برایشان می باشد و تمایل دارند از تفریحات دریایی بهره مند شود، اما متاسفانه تاکنون در این شهر بندری برای گردشگری ساحلی و دریایی تدبیری اندیشیده نشده است و از این ظرفیت خدادادی استفاده نشده است.

    میلیون ها مسافر نوروزی که از بندرعباس و سایر شهرهای استان دیدن می کنند، انتظار دارند بتوانند از ساحل زیبا و جذاب بهره برده وبه تفریح و گردش در دریا وساحل بپردازند و با خاطراتی خوش از این شهر بروند که متاسفانه کمتر در این حوزه توسط متولیان مربوطه اقدام لازم صورت گرفته است. دریا و ساحل که گردشگران را در دنیا به سوی خود جذب و جلب می کند، اما گویا در بندرعباس کارایی اش فرق می کند وحتی متولی ساحل بندرعباس مشخص نیست کدام نهاد می باشد که وضعیت ساحل را سروسامان دهد.
    خانواده ها به راحتی نمی توانند با فرزندان شان به ساحل بندرعباس بروند و درصورت ورود به بخش زیادی از ساحل بندرعباس بخصوص عصرها و شب ها، بویی نامطبوع از انواع و اقسام قلیان ها به مشام می رسد و نوجوانان و جوانان پسر و دختر در کنار یکدیگر با ظاهری نامناسب و گاهی هم کشف حجاب شده در حال استعمال قلیان هستند.

    مشاهده این صحنه ها برای کودکان و نوجوانان بسیار ناخوشایند و نامناسب است و باعث الگوگیری شان می شود واز طرفی دیگر دود قلیان حاوی بیماری های بسیار است و مشخص نیست چرا متولیان مربوطه نسبت به این موضوع واکنش و اقدام مناسبی نداشته و خانواده ها تاوان این ضعف مدیریت را می دهند.

    در شهر بندرعباس که کمبود شدید مراکز تفریحی وجود دارد، وضعیت بگونه ای است که حتی خانواده ها به راحتی نمی توانند به ساحل بروند ودر صورت حضور در ساحل، محکوم به تنفس انواع و اقسام بوهای قلیان و… هستند.یکی دیگر از بوهایی که همواره در بخش هایی از ساحل به مشام می رسد، مربوط به فاضلاب های روانی است که به دریا سرازیر می شود و صحنه های نازیبایی از ورود این فاضلاب به ساحل ودریا دیده می شود که باعث آلودگی ساحل و دریا شده است.

    در هیچ جای دنیا فاضلاب وارد دریا نمی شود و از دریا برای جذب گردشگر استفاده می شود، اما در بندرعباس به این موضوع توجهی نمی شود. در حوزه گردشگری دریایی در بندرعباس تاکنون اقدامی نشده است و بخش دولتی و خصوصی در این حوزه سرمایه گذاری نکرده اند. این خلاء باعث شده است گهگاهی برخی قایق ها اقدام به سوار کردن مسافر و دور زدن در دریا کنند که البته توجهی به مسائل ایمنی نمی شود ودر صورت بروز اتفاق و…، هیچکس هم خود را پاسخگو نمی داند.

    درصورتیکه در حوزه تفریحی و گردشگری برنامه ریزی و اقدام می شد، هم زمینه اشتغال مناسب افراد زیادی فراهم می شد و هم نظارت وجود داشت و هم از آلودگی ساحل با قلیان و… جلوگیری می شد. اما وضعیت این ساحل به موضوعی چالش برانگیز تبدیل شده است و گرچه بارها به این موضوع پرداخته ایم، اما اقدام مناسبی تاکنون صورت نگرفته است و می طلبد مسؤولی مستقیم برای حوزه ساحل بندرعباس داشته باشیم تا هم بتواند سیاستگذاری و برنامه ریزی مناسبی در این حوزه داشته باشد وهم پاسخگو باشد.

    از روزهای آینده نیز میهمانان نوروزی وارد شهر بندرعباس شده و میلیون ها نفر از ساحل ودریا بازدید می کنند که تبدیل شدن ساحل به قلیان سرا و منبع جمع آوری فاضلاب موجب آبروریزی مسئولان است و ضرورت دارد ساحل پاکسازی شده و ظرفیت های گردشگرپذیری اش افزایش یابد. با توجه به شروع تعطیلات نوروزی، بهتر است برای استفاده بهتر از ساحل تدبیری اندیشیده شود .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.