حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • طراح اولین مدرسه عشایری قابل حمل و دارنده رتبه یک معماری کشور سکاندار نوسازی مدارس هرمزگان شد
    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۷:۲۱
    شناسه : 7931
    بازدید 1320
    8
    دریانیوز// با حضور مسئولان مهدی باوقار زعیمی طراح اولین مدرسه عشایری قابل حمل و دارنده رتبه یک معماری کشور سکاندار نوسازی مدارس هرمزگان شد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// با حضور مسئولان مهدی باوقار زعیمی طراح اولین مدرسه عشایری قابل حمل و دارنده رتبه یک معماری کشور سکاندار نوسازی مدارس هرمزگان شد.
    مراسم معارفه سرپرست جدید اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان برگزار شد. صبح روز گذشته باحضور شهریار خواجه صالحانی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور، محمد قویدل مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، عزیزی نایب رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز هرمزگان، زارعی مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان و جمعی از کارکنان نوسازی مدارس استان از زحمات سید فخرالدین هاشمی مدیر کل سابق نوسازی مدارس استان تقدیر و مهدی باوقار به عنوان سرپرست اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان معرفی شد.

    مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس نیز در این مراسم گفت: خیرین مدرسه ساز تلاش کردند و آجر به آجر روی هم گذاشتن تا مدرسه‌ای ساخته شود و دانش آموز بتواند در آن درس بخوانند. شهریار خواجه صالحانی افزود: یکی از بهترین جلوه‌های نیکوکاری مدرسه‌سازی است. صالحانی بیان کرد: کارهای خیر زیادی می‌توان در جامعه انجام داد اما ماندگارترین آن ساخت مدرسه برای دانش آموزان است وی خاطرنشان کرد: توسعه مدرسه‌سازی زمینه‌ساز توسعه پیشرفت کشور است.

    وی عنوان کرد: معماران پایگاه علم و پیشرفت کارکنان سازمان نوسازی مدارس هستند چرا که آنها سهم بسزایی در حوزه تعلیم و تربیت کشور دارند. صالحانی اظهارداشت: مدرسه کانون تربیت و محل اتکای دولت و ملت است و سازمان نوسازی مدارس طی سال‌های اخیر دو راهبرد مهم را در دستور کار خود قرار داده است. وی گفت: انضباط در ساخت و ساز و ساخت مدارس بزرگ مقیاس دو راهبرد مهم سازمان نوسازی مدارس در دوره جدید است. صالحانی ادامه داد: اگر می خواهیم مدرسه شوق انگیز باشد باید به سمت ساخت مدارس بزرگ مقیاس پیش برویم.

    این مسئول گفت: استان هرمزگان ظرفیت بسیار خوبی برای ساخت مدارس دارد که از جمله این ظرفیت‌ها می‌توان به داشتن صنایع بزرگ، مردمان مهربان و خیر و وجود مناطق آزاد در این استان اشاره کرد که هر کدام دارای ظرفیتی برای مشارکت در ساخت مدرسه هستند.
    در ادامه مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان در این مراسم گفت: مدرسه نقطه تلاقی فرهنگ و هنر و دانش آموزان است. زارعی افزود: هرچه مدرسه را بتوانیم هنرمندانه‌تر بسازیم دانش آموزان نیز در آن مدرسه هنرمندانه‌تر درس می‌خوانند. وی اظهارداشت: باید مدارس به گونه‌ای ساخته شود که دانش آموزان در آن احساس آرامش نمایند تا بتوانند به راحتی درس بخوانند.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در این مراسم بیان‌کرد: همکاری خوبی بین اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان طی این سال‌ها وجود داشته است. محمد قویدل افزود: یکی از مهمترین کارهایی که در زمان تصدی سید فخرالدین هاشمی در مسئولیت مدیریت اداره کل نوسازی مدارس استان انجام شد تجهیز هنرستان‌های استان بود تا بتوانیم آموزش مهارتی یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است را جامه‌عمل بپوشانیم.

    وی عنوان کرد: استان هرمزگان به دلیل شرایط خاص آن همواره دچار بحران‌هایی از جمله سیل و زلزله بوده است و حضور جدی و فعال مسئولان نوسازی استان باعث شد بسیاری از فضاها بتوانند در کمترین زمان مرمت شده و به دانش‌آموزان ارائه خدمت نمایند. وی بیان کرد: با تلاش هایی که صورت گرفته است اکنون شاهد توسعه آموزش و پرورش در استان خواهیم بود.
    در ادامه نایب رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز استان هرمزگان در این مراسم گفت: نیمی از برنامه‌های آموزشی توسعه و تجهیز مدارس و نیم دیگر آموزش و پرورش است.
    عزیزی افزود: خیرین مدرسه ساز مسیر را برای تعلیم و تربیت و آموزش دانش آموزان و رهروان مسیر علم‌آموزی هموار می‌کنند و آنها تا گام‌های استوار به پیش بروند. وی اظهارداشت: خیرین در توسعه فضاهای آموزشی تاثیر بسیار زیادی دارند. عزیزی خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی مدارس مکانی برای رفاقت و رقابت است. رفاقت برای اینکه بتوان با تعاون در نیکی، تقوای و خوبی به هم کمک کنیم و رقابت در این که بتوانند در کار خیر با هم رقابت و از هم پیشی بگیرند و در جایگاه بالاتر قرار بگیرند.

    وی خاطرنشان کرد: هر کسی که در این سازمان مشغول به فعالیت است شامل کسب ثواب می‌شود چرا که آنها سهم بالایی در دانایی و علم‌آموزی دانش‌آموزان جامعه دارد. وی بیان کرد: در زمان حضور سید فخرالدین هاشمی در مسئولیت مدیریت نوسازی مدارس استان، کارهای بسیار خوبی انجام شده‌است چرا که برای ساخت و تجهیز مدارس همیشه پای کار بوده‌اند. عزیزی عنوان کرد: مسیر توسعه کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد و اگر می‌خواهیم جامعه‌ای توسعه‌یافته داشته باشیم باید تعداد مدارس افزایش یافته و مدارس مجهزی داشته باشیم.
    مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان در این مراسم گفت: خدا را شاکرم که بخشی از عمر خود را توانستم در اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان خدمت نمایم. سید فخرالدین هاشمی افزود: زمانی که برای این مسئولیت انتخاب شدم به عنوان جوانترین مدیر کل نوسازی در کشور فعالیت خود را آغاز کردم. هاشمی اظهارداشت: در روز نخست کار خود وعده‌هایی دادم که سعی کردم در زمان مسئولیت به این وعده‌ها عمل نمایم. وی گفت: در این سال‌ها میزان مشارکت خیرین مدرسه‌ساز ده برابر شده و به ۳۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده است. وی بیان کرد: به ازای هر روز کاری‌ام توانستم دو کلاس درس ساخته و تحویل دهم.

    هاشمی گفت: زمانی که این مسئولیت را پذیرفتم در استان هرمزگان ۸۸۲ فضای آموزشی غیر استاندارد وجود داشت که این تعداد واحد آموزشی به کمتر از ۳۰۰ واحد رسیده است. وی بیان کرد: مجموع اعتبارات خیرین و دولتی در زمانی که این مسئولیت را پذیرفتم کمتر از ۲۰۰ میلیارد تومان بود ولی امروز به بیش از هزار میلیارد تومان در استان هرمزگان رسیده است.
    سرپرست جدید اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان در این مراسم گفت: خدا را شکر می‌کنم که فرصت جدیدی برای خدمت به مردم برایم مهیا شده است. مهدی باوقار زعیمی افزود: اکنون فرصتی برایم پیش آمده تا بتوانم خدمت و کار جدیدی را به جامعه فرهنگی کشور و دانش آموزان ارائه نمایم.

    باوقار اظهارداشت: مدرسه مهمترین نهاد آموزشی و اجتماعی و اصلی‌ترین رکن تعلیم و تربیت در کشور است. وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر در استان هرمزگان ۱۵ هزار کلاس درس با ۴۰۰ هزار دانش آموز وجود دارد. وی گفت :۳۰۰ مدرسه غیر استاندارد در استان وجود دارد که برای نوسازی آنها باید اقدامات اساسی صورت گیرد. باوقار بیان کرد: در حال حاضر استان هرمزگان به ۳۰۰ مدرسه دیگر نیاز دارد تا بتواند به سرانه کشور برسد.

    باوقار عنوان کرد: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در استان هرمزگان ۵/۵ متر است که این رقم در کشور ۳/۸ می‌باشد. وی گفت بندرعباس، میناب و قشم شهرهایی هستند که نیاز به ساخت مدرسه در آنها بیش از سایر نقاط است و سرانه فضای آموزشی در این شهرها چهار متر می‌باشد.
    وی اظهارداشت: تمام تلاش خود را به کار خواهم بست تا سرانه آموزشی در استان هرمزگان را به سرانه کشوری نزدیک کنیم. باوقار در پایان بیان کرد: صنایع می‌توانند سهم بسزایی در ساخت مدرسه در استان داشته باشند که از ظرفیت آنها برای این منظور استفاده خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.