حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2995 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ضعف مدیریت در توزیع مرغ و گوشت
    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۵:۱۱
    شناسه : 7465
    بازدید 1536
    6
    دریانیوز// در حالیکه بعد از وقفه ای در عرضه مرغ و گوشت منجمد ، قرار بود توزیع مرغ و گوشت منجمد در استان هرمزگان در قبل از شب های قدر آغاز شود تا مردم بتوانند برای مصارف شان بخصوص در نذری ها، مراسمات و... مرغ و گوشت مورد نیازشان را تامین کنند و از طرفی متولیان مربوطه در مصاحبه هایی اعلام می کردند که توزیع این اقلام شروع می شود و شروع شده است، اما شهروندانی که برای تهیه مرغ و گوشت منجمد به فروشگاه های مختلف در بندرعباس، بندرلنگه و... می رفتند، نمی توانستند مرغ و گوشت مورد نیازشان را بیابند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در حالیکه بعد از وقفه ای در عرضه مرغ و گوشت منجمد ، قرار بود توزیع مرغ و گوشت منجمد در استان هرمزگان در قبل از شب های قدر آغاز شود تا مردم بتوانند برای مصارف شان بخصوص در نذری ها، مراسمات و… مرغ و گوشت مورد نیازشان را تامین کنند و از طرفی متولیان مربوطه در مصاحبه هایی اعلام می کردند که توزیع این اقلام شروع می شود و شروع شده است، اما شهروندانی که برای تهیه مرغ و گوشت منجمد به فروشگاه های مختلف در بندرعباس، بندرلنگه و… می رفتند، نمی توانستند مرغ و گوشت مورد نیازشان را بیابند.

    خودمان هم که چند روز به چندین فروشگاه در بندرعباس رفتیم، از مرغ و گوشت منجمد خبری نبود. حتی در فروشگاه های تعاون روستایی نیز مرغ و گوشت نبود که با پیگیری فرماندار بندرعباس، به اتحادیه تعاون روستایی مرغ و گوشت منجمد جهت توزیع در اواخر هفته قبل داده شد و ضرورت دارد میزان بیشتری از این اقلام به اتحادیه تعاون روستایی داده شود تا بطور مستمر بین شهروندان توزیع کند.

    اما ضعف مدیریت در توزیع مرغ و گوشت منجمد مشهود است. اول اینکه چرا زمانی که متولیان مربوطه وعده توزیع گوشت و مرغ منجمد را می دهند، به وعده شان بدرستی عمل نمی کنند و یا با تاخیر وعده شان را اجرایی می کنند؟ دوم اینکه چرا بطور شفاف اطلاع رسانی نمی کنند که بصورت دقیق در کدام فروشگاه ها مرغ و گوشت توزیع شده است تا مردم به‌همان فروشگاه هایی که توزیع شده است بروند و مجبور نباشند برای یافتن مرغ و گوشت موردنیازشان به فروشگاه های مختلف، آن هم در ماه رمضان که روزه هستند، بروند و در نهایت دست خالی برگردند.

    اینکه در تعداد انگشت شماری مرغ و گوشت را بصورت محدود توزیع کنند که مردم هم اطلاع نداشته باشند که مشکلی راحل نمی کند. این وضعیت در حالی است که مرغ گرم به کیلویی بیش از ۷۰ هزار تومان رسیده و برخی از شهروندان می گویند مرغ کیلویی ۷۳ هزار تومانی را خریده اند و برخی می گویند بدلیل شرایط بد اقتصادی توان خرید مرغ و گوشت آزاد را ندارند و گوشت گرم هم قیمتش بیش از دو برابر گوشت منجمد است.

    برخی از شهروندان از شهرستان های اطراف بندرعباس نیز به مرکز استان آمدند تا گوشت و مرغ منجمد بگیرند. بایستی در حوزه توزیع مرغ و گوشت منجمد با قیمت مصوب دولتی مدیریت و برنامه ریزی و اطلاع رسانی لازم و کافی وجود داشته باشد تا مشکلات مردم کاهش یابد و بتوانند در برخی روزها سفره های سحری و افطاری شان را مزین به مرغ و گوشت هم کنند.

    در سطح کلان هم شاهد جوجه کشی در ماه های گذشته بودیم واز آن طرف قاچاق دام باعث افزایش قیمت ها شد و نهاده های دامی هم گویا با قیمت آزاد و گران به تولیدکنندگان داده می شود و اینها در گرانی مرغ و گوشت منجمد اثرگذار بوده است که بایستی تدابیر لازم در این حوزه اتخاذ شود تا دود ضعف مدیریت به چشم شهروندان نرود و در هفته پایانی ماه مبارک رمضان و عید فطر مردم مشکلی برای تامین گوشت و مرغ منجمد نداشته باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.