حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ضرورت پاکسازی محلات از سلطان ها
    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۵:۱۷
    شناسه : 1345
    بازدید 1611
    13
    چند شب قبل برای بازدید از خانه یکی از نیازمندان محله آیت ا... غفاری بندرعباس از سربالایی کمربندی وارد کوچه اول که شدیم بیش از ده نفر زن و مرد معتاد درحال استعمال و تزریق بودند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: چند شب قبل برای بازدید از خانه یکی از نیازمندان محله آیت ا… غفاری بندرعباس از سربالایی کمربندی وارد کوچه اول که شدیم بیش از ده نفر زن و مرد معتاد درحال استعمال و تزریق بودند. در کوچه دوم و سوم و چهارم و… همینطور این صحنه ها ادامه داشت. زن و مرد و پیر وجوان و برخی هم با کودک و برخی با بچه شیرخوار در این کوچه ها با آرامش و خیال راحت مشغول کارشان بودند و بدتر اینکه ساکنان و فرزندان شان ۲۴ساعت شبانه روز شاهد این صحنه ها هستند. البته در سال های اخیر بارها گزارش هایی که از سطح محلات و از جمله این محله تهیه و منتشر کرده ایم و حتی مسئولان قضایی، انتظامی، معاون سیاسی امنیتی استانداری، فرماندار و… از همین محله بازدید کرده اند و مصوباتی برای محله آیت ا… غفاری و سایر محلات هم داشته اند، اما متاسفانه تاکنون اقدام اساسی صورت نگرفته است. مادرانی را دیده ام که به مسئولانی که از محله بازدید داشته اند، التماس می کردند که معتادان و مواد ومشروب فروشان را جمع آوری کنید و می گفتند بچه های پنج و شش ساله شان هم که هر روز این صحنه های تزریق و استعمال مواد را در کوچه ها می بینند، حتی انواع مواد را می شناسند و تشخیص می دهند و می ترسند فرزندان شان در دام اعتیاد قرار گیرند. آنها بارها می گفتند که آیا مسئولان خودشان حاضرند خانواده و فرزندان خودشان این صحنه های را ببینند که اجازه می دهند فرزندان ما این صحنه ها را ببینند.

    آیا چون توان انتقال از این محله را نداریم، بایستی محکوم به مشاهده این صحنه ها باشیم؟ در برخی از کوچه ها که خودم هم بارها بازدید داشته ام تا سی و چهل نفر معتاد هم تجمع و استعمال و تزریق داشته اند و در برخی از کوچه ها هم سرنگ های آلوده خون آلود دیده می شود. برخی خانه های مخروبه هم به پاتوق معتادان تبدیل شده اند و در برخی محلات مانند این محله گویا معتادان، مواد ومشروب فروشان واراذل و اوباش سلطانی می کنند وسلطان این محلات هستند و ساکنان را هم تهدید می کنند. امنیت در این محلات وجود ندارد و برخی مسئولان که از جایگاه بالای امنیت در شهر واستان می گویند، بنظرم بهتر است به اینگونه محلات هم بروند و با ساکنان و معتمدان هم صحبت کنند ومیزان امنیت محلات را بسنجند و در آمارها لحاظ کنند تا شاید برای ارتقای امنیت در محلات و جمع آوری معتادان و مواد و مشروب فروشان و اراذل و اوباش نیز تدبیری بیندیشند. از رئیس کل دادگستری استان و دادستان بندرعباس که تسلط کافی بر وضعیت محلات دارند وبارها وضعیت این محلات را در جلسات مختلف به این عزیزان و فرمانده نیروی انتظامی استان و… نیز گفته ام، انتظار می رود نسخه ای درمانگر برای ارتقای امنیت و خدمات‌رسانی در این محلات بپیچند تا معتادان و… از سایر مناطق کشور به بندرعباس نیایند و در کوچه ها پاتوق نکنند و طبق وعده داده شده، آنها جمع آوری شده و به شهرهای خودشان بازگردانده شوند.

    فرماندار بندرعباس به همراه مسئولان دیگر که در این بخش وظایفی دارند هم می توانند بصورت سرزده و بی اطلاع از کوچه های آیت ا… غفاری و سایر محلات بازدید کنند و واقعیت ها را ببینند وبا اهالی و معتمدین صحبت کنند و برای پاکسازی این مناطق اقدام اساسی داشته باشند. این وضعیت باعث شده است تا کودکان و نوجوانان نیز در باتلاق اعتیاد و نقل و انتقال مواد ومشروبات قرار گیرند ونیاز به پاکسازی محلات و بازگشایی معابر در محلات و لاین بندی است که از ظرفيت صنایع و بنگاه های اقتصادی برای بازگشایی معابر و عمران و آبادانی محلات و احداث اماکن فرهنگی، ورزشی، تفریحی، آموزشی و… بایستی استفاده کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.