حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ضرورت افزایش مراکز سیار روستاییِ کانون پرورش فکری در هرمزگان
    ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۶:۱۳
    شناسه : 4777
    بازدید 1325
    4
    مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: کانون پرورش فکری این استان از وجود یک دستگاه تریلی سیار که کودکان و نوجوانان مناطق روستایی بتوانند یک نمایش کودکانه را با لذت تماشا کنند، محروم بوده و انتظار داریم از ظرفیت‌های استانی برای تامین مراکز سیار و خرید کِشنده‌ها استفاده شود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: کانون پرورش فکری این استان از وجود یک دستگاه تریلی سیار که کودکان و نوجوانان مناطق روستایی بتوانند یک نمایش کودکانه را با لذت تماشا کنند، محروم بوده و انتظار داریم از ظرفیت‌های استانی برای تامین مراکز سیار و خرید کِشنده‌ها استفاده شود.
    پروین پشتکوهی افزود: کانون پرورش فکری کودکان استان هرمزگان با وجود برخورداری از امکانات و زیرساخت‌های مختلف در حوزه‌های علمی، فرهنگی و ادبی نیازمند امکانات و تجهیزاتی است که در تامین آن‌ها مشارکت صنایع و بنادر بزرگ استان را می‌طلبد.
    وی ادامه داد: تریلی سیار کانون پرورش فکری کشور سال گذشته برای اجرای یک نمایش بسیار جذاب «رینارد روباهه» کار خود را از احمدی حاجی‌آباد شروع و در بین خانواده‌های زلزله‌زده فین بندرعباس کار خود را ادامه داد. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: این تریلی سیار کانون در چهار روستا از جمله دشت ماروم فین که شاید بسیاری از خود مردم استان هرمزگان این روستا را ندیده باشند، بچه‌های این روستا نمایشی را تماشا کردند که بچه‌های تهران در پارک لاله (مرکز تئاتر کودک کانون) آن را بارها دیده‌اند. پشتکوهی با اشاره به نیازمندی کانون پرورش فکری هرمزگان به تریلی سیار و ضرورت افزایش کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی گفت: برای توسعه فعالیت‌های کانون هرمزگان نیازمند یک کِشنده هستیم.
    مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با بیان این جمله که؛ هرمکانی که کانون در آن ورود کند، تمامی کارهای خلاف از آن محله رخت برمی‌بندد، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم آینده بهتری برای کودکان و نوجوانان استان هرمزگان بسازیم باید «چتر کانون» از لیردف جاسک گرفته تا کوشکنار پارسیان بچه‌ها از فعالیت‌های کانون بهره‌مند شوند.
    وی با طرح این سوال که چرا مدیرکل کانون باید همچنان دغدغه حقوق مربی‌، مکان راه اندازی مراکز جدید و خرید خودروی سیار داشته باشد درحالی که در استان هرمزگان بزرگترین صنایع و بنگاه‌های اقتصادی مستقر هستند، بیان کرد: در دفتر مرکزی کانون قول دادند که اگر یک کِشنده از استان بگیریم، یک کانتینر در اختیارمان می‌گذارند، اما همچنان بدون کِشنده هستیم. این مقام مسوول در حوزه کودک و نوجوان ابراز داشت: در استان هرمزگان با وجود صنایع مختلف و چندین بندر بزرگ اما کانون از وجود یک کشنده که کودکان و نوجوانان خود این استان بتوانند یک نمایش را تماشا کنند، محروم است درحالی که وقتی یک تماشاخانه سیار به دل محلات شهر و روستا می‌رود، بچه‌ها به همراه پدر و مادر خود یک نمایش با محتوای مناسب، جذاب و شادی‌آفرین را تماشا می‌کنند که در کنار سرگرمی برای کودکان، زیرپوست شهر برای مسوولان استان نیز بهتر مشخص می‌شود.
    پشتکوهی از دیگر مزایای حضور تماشاخانه سیار در روستاها و محلات شهر به مشارکت و ایفای سهم سایر ارگان‌های فرهنگی و مراکز خدماتی اشاره کرد و افزود: وقتی تماشاخانه سیار به دل محلات می‌رود در کنار کانون سایر اداراتی مثل بهزیستی، مراکز مشاوره، کمیته امداد و سایر اداراتی که دغدغه خانواده‌ها و آسیب‌های اجتماعی شهر و روستاها را دارند، می‌توانند غرفه‌ها و پایگاه‌هایی دایر کرده و با مردم از نزدیک گفت‌وگو داشته باشند تا بهتر با مسائل و مشکلات آن‌ها آشنا شوند.
    وی نمایش‌فیلم، کاردستی، کتابخوانی، بازی و سرگرمی، امانت‌کتاب، قصه‌گویی و شعرخوانی را ازجمله برنامه‌های کتابخانه‌های سیار روستایی و شهری در مناطق تحت پوشش کانون استان هرمزگان نام برد و خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم کارهای فرهنگی و هنری ما در حوزه کودک و نوجوان اثرگذار باشد باید با راه‌اندازی این تماشاخانه‌ها و کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی به سراغ خانواده‌ها برویم.
    مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با اشاره به ضرورت راه‌اندازی حداقل ۲ کتابخانه سیار روستایی در شهرستان میناب که بالغ بر ۲۶۰ روستا است، یادآور شد: حداقل برای هر شهرستان یک خورو سیار روستایی نیاز داریم زیرا هرکدام از این خودروها ماهیانه ۲۰ روستا را پوشش می‌دهند. پشتکوهی افزایش مراکز سیار روستایی را بسیار ضروری دانست و ادامه داد: در حال حاضر سه خودرو سیار روستایی در کانون داریم اما تنها یک مربی ما فعال است درحالی که کتابخانه‌های سیار روستایی برای کانون و اشاعه فعالیت‌های آن یک موهبت است.وی اضافه کرد: مربی کانون با خودرو سیار که در آن قفسه‌های مختلف کتاب، وسایل سمعی بصری و محصولات بازی‌ و سرگرمی وجود دارد، راهی محلات شهری و روستایی می‌شود و برای کودکان و نوجوانان برنامه اجرا می‌کند.
    به گزارش ایرنا ؛ گفتنی است؛ درحال حاضر ۲۰ شعبه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل ۱۶ مرکز ثابت فرهنگی هنری، ۲ کتابخانه سیار و ۲ کتابخانه پستی با پنج هزار و ۶۰۰ عضو ثابت در استان هرمزگان وجود دارد که در تمامی آن‌ها کتابخانه‌های تخصصی کودک و نوجوان وجود دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.