حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2970 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • صنعت گردشگری در رتبه دوم درآمدزایی در جهان قرار دارد
    ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۷:۰۷
    شناسه : 4521
    بازدید 1321
    9
    معاون استاندار هرمزگان: دریانیوز// ویژه‌برنامه روز جهانی و هفته گردشگری با حضور مسوولان و فعالان این حوزه برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ویژه‌برنامه روز جهانی و هفته گردشگری با حضور مسوولان و فعالان این حوزه برگزار شد.
    به گزارش خبرنگار روزنامه دریا؛ با حضور احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، سهراب بناوند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس و جمعی از مسوولان و فعالان بخش گردشگری استان، ویژه‌برنامه روز جهانی و هفته گردشگری برگزار شد.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در این مراسم گفت: رتبه اول درآمدزایی در جهان مربوط به فروش سلاح های نظامی است و رتبه دوم به صنعت گردشگری و رتبه سوم به صنایع نفت و انرژی مربوط می‌شود.
    احسان کامرانی افزود: کشور ایران در بین ۱۰ کشور برتر دنیا از لحاظ زیست بوم قرار دارد و ایران در بین پنج کشور جهان به لحاظ وجود تنوع زیستی می‌باشد.
    کامرانی اظهارداشت: این ظرفیت بسیار کم نظیری است که باید از آن استفاده کنید زیرا این حوزه بسیار متنوع است
    وی خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری وجود دارد و این استان تنوع زیست بوم و اکولوژیک در آن فراوان است.
    کامرانی عنوان کرد: هرمزگان یک استان کم نظیر است چرا که این همه تنوع زیستی در یک استان وجود ندارد.
    وی ادامه‌داد: در استان هرمزگان کوه، جزیره، دریا و بخش های متنوع حوزه‌های گردشگری وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود.
    وی بیان کرد: گردشگری نیز خود تنوع دارد که می‌تواند گردشگری سلامت، گردشگری طبیعی، تاریخی، فرهنگی و …را شامل شود.
    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهارداشت: گردشگری ارتباط مستقیم با صنایع دستی دارد و استان هرمزگان و شهر بندرعباس به عنوان شهر خلاق در یونسکو به ثبت رسیده است.
    وی اضافه کرد: تعداد شهرهایی که توانسته اند به عنوان شهر خلاق ثبت شوند کم است و شهر بندرعباس توانسته این افتخار را کسب کند و باید این موضوع را حفظ کرده و آن را ادامه دهیم تا دیگر شهرهای استان نیز بتوانند در این حوزه ثبت شوند چرا که در هرمزگان این ظرفیت وجود دارد.
    کامرانی اظهارداشت: در صنعت توریست باید تلاش شود ظرفیت موجود در کشور را معرفی نماییم که نیاز است زیرساخت‌ها و سامانه‌های اطلاع‌رسانی خود را تقویت نمایید تا کشور ایران را به دیگر کشورها بشناسانیم.
    این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری که در هرمزگان وجود دارد باید مردم جهان از این ظرفیت‌ها اطلاع پیدا کنند تا از این طریق بتوانیم گردشگر جذب نماییم.
    وی گفت: مردم در کشورهای دیگر تنها چیزهایی که از تلویزیون پخش می‌شود درباره ایران می‌دانند چرا که تلویزیون در اختیار دولت ها بوده و آنها چهره بدی از ایران نشان می دهند و باید ما خودمان ظرفیت‌های کشور و استان هرمزگان را به جهانیان نشان دهیم.
    کامرانی بیان کرد: اگر در حوزه گردشگری در استان هرمزگان به خوبی کار شود به بسیاری از صنایع و نفت و گاز نیاز نخواهید داشت چرا که می‌تواند صنعت گردشگری تمام نیازهای ما را تامین نماید زیرا به ازای هر ورود هر گردشگر، پنج شغل ایجاد می‌شود.
    وی خاطرنشان کرد: همه کارها نباید دولتی باشد بلکه بخش خصوصی در این زمینه می‌تواند ورود کرده و کارهای خوبی انجام دهند.
    این مسئول عنوان کرد: ما باید امنیت سرمایه گذاری را برای سرمایه‌گذاران ایجاد نماییم تا در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری خوبی ایجاد شود و اگر گردشگری پایدار ایجاد شود می‌تواند بخش‌های دیگر را هم فعال کند.
    کامرانی اظهارداشت: نباید منتظر باشیم که برای ما کاری انجام شود بلکه باید خودمان از ظرفیت‌های مردم، دانشگاه‌ها، سمن ها و دیگر در نهادهایی که در استان وجود دارد و استفاده کرده تا این صنعت فعال شود.
    وی افزود: تنوع گردشگری در استان هرمزگان بسیار بالاست زیرا تنوع زیستی آن بسیار زیاد است.
    معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: شبکه اطلاع رسانی در زمینه گردشگری باید فعال تر شود تا بتواند استان هرمزگان را به جهانیان بشناساند.
    وی در پایان گفت: در حوزه گردشگری هر چقدر هزینه و سرمایه گذاری شود درآمد بسیار بالایی دارد و هر چقدر کار شود و وقت گذاشته شود سرمایه‌گذاری است که می‌تواند درآمد زایی بسیار خوبی داشته باشد.


    در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان یک استان گردشگرپذیر و مقصد گردشگری است.
    مهرداد بناوند عنوان‌کرد: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات در زمینه گردشگری پرداخت شده است.
    بناوند اظهارداشت: در این هفته پنج مجتمع گردشگری در استان کلنگ‌زنی می شود.
    وی بیان‌کرد: استان هرمزگان در زمینه گردشگری دریا و دریا محور ظرفیت بسیار بالایی دارد و سرمایه‌گذارانی که تمایل دارند در حوزه دریا فعالیت کنند می توانند در بخش گردشگری دریایی سرمایه‌گذاری نمایند.
    بناوند ادامه‌داد: تسهیلات خوبی در زمینه گردشگری دریایی در نظر گرفته شود چرا که این موضوع از سیاست های کلان استان هرمزگان می باشد.
    وی خاطرنشان‌کرد: در زمینه صنایع دستی، استان هرمزگان یکی از استان‌های پیشرو به ویژه در حوزه ایجاد اشتغال صنایع دستی بوده است.
    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان بیان‌کرد: سالانه یک میلیون دلار صنایع دستی استان هرمزگان به کشورهای دیگر صادر می شود.
    بناوند اظهارداشت: در شش ماهه سال جاری بیش از ۶ هزار و ۲۷۴ مجوز صنایع دستی صادر شده است که این میزان برای یک ساله ما در نظر گرفته شده بود که توانستیم طی ۶ ماه آن را به سرانجام برسانیم.
    وی تصریح کرد: ۳۰۰ اثر تاریخی در استان هرمزگان وجود دارد دویست مورد آن بنای تاریخی است و نیاز به مرمت و نگهداری دارند به همین دلیل باید نگاه ویژه‌ای به بناهای تاریخی استان شود چرا که حوزه میراث فرهنگی ما مظلوم واقع شده است.
    این مسئول اضافه‌کرد: آثار تاریخی هویت فرهنگی ماه هستند و اگر از بین بروند جایگاه فرهنگی نخواهیم داشت به همین دلیل باید این جاذبه‌های تاریخی رسیدگی شود.
    در ادامه شهردار بندرعباس عنوان‌کرد: گردشگرانی که به استان هرمزگان و شهر بندرعباس می‌آمدند با مشکل در زمینه تهیه صنایع دستی و سوغاتی مواجه بودند به همین دلیل تصمیم گرفته شد در حوزه صنایع دستی و سوغاتی شهر بندرعباس کارهایی اجرا شود تا این دسترسی به آسانی صورت پذیرد.
    مهدی نوبانی ادامه داد: به همین دلیل مکانی را طراحی کرده‌ایم تا ثابت نمایشگاه برای صنایع دستی داشته‌باشیم و علاوه بر آن، هر پنجشنبه، بازارچه شهر خلاق در ساحل شهر بندرعباس برگزار می شود تا گردشگران صنایع دستی و سوغاتی مورد نیاز خود را در آن تهیه کنند.
    نوبانی گفت: صنایع دستی و گردشگری در استان هرمزگان ظرفیت بسیار زیادی دارد و باید فعالیت های بیشتری در این زیمنه صورت گیرد تا بیشتر شناسانده شود و مجموعه شهرداری بندرعباس این آمادگی را دارد که در حوزه سرمایه‌گذاری حمایت حمایت‌های لازم را انجام دهد.
    وی بیان کرد: در تمام دنیا صنعت گردشگری یک کشور را اداره می کند و این موضوع در کشور ما و استان هرمزگان باید مورد توجه و حمایت بیشتری قرار گیرد.
    نوبانی در پایان اظهارداشت: از سال ۹۸ بندرعباس از سوی سازمان جهانی یونسکو به عنوان شهر خلاق ثبت شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.