حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • صنایع و خیرین حامی مرکز نیکوکاری همای رحمت محله شیر اول بندرعباس باشند
    ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۷:۰۸
    شناسه : 6848
    بازدید 1582
    18
    دریانیوز// استان هرمزگان اگرچه لقب قطب اقتصادی کشور را یدک می کشد، اما از آن طرف مقام اول فقر وفلاکت و بیکاری را نیز در کشور دارد که این معادله و تناقض تاکنون حل نشده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// استان هرمزگان اگرچه لقب قطب اقتصادی کشور را یدک می کشد، اما از آن طرف مقام اول فقر وفلاکت و بیکاری را نیز در کشور دارد که این معادله و تناقض تاکنون حل نشده است .
    خانواده های زیادی در این استان بخصوص در مناطق روستایی و محلات حاشیه ای در فقر مطلق بسر می برند که حتی برای درمان، معیشت، تحصیل، مسکن، پوشاک و… با بحران مواجهند و با آسیب های اجتماعی نیز دست و پنجه نرم می کنند. درصورتیکه اگر صنایع و بنگاه های اقتصادی در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان در رفع محرومیت های استان مشارکت داشتند ودر دهه های اخیر مالیات و عوارض شان را در استان پرداخت کرده ونیروی مورد نیازشان را از هرمزگان تامین کرده بودند ودولت ها نیز برای رفع محرومیت های استان برنامه ریزی و اقدام کرده اند، امروز در قعر محرومیت و بیکاری نبودیم. بدلیل فقر و محرومیت خانواده های زیادی در استان، در سال های اخیر مراکز نیکوکاری و خیریه با همکاری خیرین تلاش کرده اند بخشی از نیازهای محرومان را در استان برطرف نمایند که این مراکز نیاز به حمایت بیشتر خیرین وصنایع دارند تا بتوانند به نیازمندان و مستضعفان یاری برسانند. در بندرعباس نیز تعداد این مراکز در حال افزایش است. مرکز نیکوکاری همای رحمت نیز از چند ماه قبل فعالیتش را در مسجد رسول الله (ص) محله شیر اول بندرعباس آغاز کرده است. در این مدت طرح های مختلف ازجمله ویزیت رایگان بیماران ، تجلیل از پدران ومادران، بازدید از باغ پرندگان و تهیه و توزیع گوشت و مرغ و بسته معیشتی و درمان نیازمندان و… را اجرا کرده است. مرضیه میری به عنوان مدیر این مرکز و معاون اجرایی مرکز نیز مصطفی جهانگیری و مددکار هم الهام کاتبی است. جهت آشنایی بیشتر با فعالیت های مرکز با مدیر این مرکز نیکوکاری گفتگو کردیم. با ما همراه باشيد.
    – معرفی وفعالیت های مرکز نیکوکاری


    * دریا:خودتان را بطورکامل معرفی کنید و از فعالیت های جهادی و نیکوکاری تان توضیح دهید.
    مرضیه میری هستم یک جهاد گر. اینجانب به مدت حدود ۵ سال با مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) محله نخل پیرمرد به عنوان مسوول درمان و یک نیروی جهادی همکاری داشته ام . در محلات نیز برای نیازمندان با کمک دوستان و همکارانم کارهای خیرخواهانه زیادی انجام داده ایم.
    * دریا: مرکز نیکوکاری همای رحمت را از کی وبا چه هدفی راه اندازی
    کرده اید و مکان آن کجاست؟
    از آنجایی که در محله نخل پیرمرد فعالیت داشتم، به این فکر افتادم که در محله خودمان شیر اول نیز مرکز نیکوکاری راه اندازی نمایم. با کمک دوستان مرکز نیکوکاری همای رحمت در مسجد رسول الله (ص) محله شیر اول با هدف کمک به افراد نیازمند و آسیب دیده محله از تاریخ اول مرداد راه اندازی شد.


    * دریا:مددجویان تان از چه مناطقی و بیشتر چه قشری هستند؟
    مددجویان مان بیشتر از محله شیر اول و تعدادی نیز از محلات دیگر که در حوزه استحفاظی منطقه یک هستند می باشند . بیشتر مددجویان مان هم سالمندان و زنان
    بی سرپرست و بد سرپرست هستند.
    * دریا:بیشتر نیازهای مددجویان تان در چه حوزه هایی است؟
    بیشتر در حوزه درمان و معیشت
    * دریا:کمیته امداد چه حمایتی را از مددجویان تان دارند؟
    کمیته امداد کم و بیش به مددجویان خود شاید حمایتی داشته باشد، ولی افراد
    بد سرپرست از هیچ حمایتی برخوردار نیستند.


    * دریا:افراد نیازمند چگونه می توانند از خدمات مرکز نیکوکاری تان استفاده کنند؟
    افراد نیازمند توسط خود مرکز یا دوستان شناسایی می‌شوند و با ارائه مدارک به مرکز معرفی می‌شوند. پس از آن، بازدید از منزل و افراد منزل صورت می‌گیرد و پرونده ای برای این عزیزان جهت کمک تشکیل می‌گردد.
    * دریا:خیرین و نیکوکاران چگونه
    می توانند از طریق شما به یاری نیازمندان بشتابند ؟
    این سؤال بسیار مهمی است .مرکز همای رحمت یک مرکز نوپاست که خیرین و دوستان و عزیزانی که خیر هستند و یا کسانی در این زمینه می‌شناسند می‌توانند به مرکز معرفی نمایند و مرکز افراد نیازمند شناسایی شده را جهت کمک های مالی و معیشتی به این عزیزان معرفی می نماید.
    * دریا:چه انتظاری از صنایع، خیرین و دستگاه های دولتی دارید؟
    از صنایع و دستگاه‌های دولتی انتظار یاری رساندن به اینگونه مراکز را دارم . خیلی از افراد دوست دارند کمک کنند، ولی کسی یا روش آنرا نمی‌شناسند که ما می‌توانیم به این خیرین عزیز کمک کنیم که مساعدت‌های ایشان حتما به دست نیازمندش برسد.


    * دریا:هر آنچه را نیاز می دانید و مطرح نشد را بیان بفرمایید.
    درد دلهای نگفته زیاد است. کمیته امداد طرحی را اجرا نمودند که در آن زنان با سن پایین تحت پوشش کمیته قرار نگیرند، زیرا خود توانایی کار کردن دارند، ولی آیا زمینه اشتغال به این بانوان فراهم شد؟ با توجه به اینکه خانم‌های جوان در جامعه بیشتر در معرض خطر هستند، این بانوان نه شغل دارند و نه حمایت کمیته را.
    مشکل دیگری که وجود دارد در خصوص خانم‌های بدسرپرست می باشد که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند . همسران این افراد یا در دام اعتیاد و… گرفتارند یا در زندان به سر می‌برند یا اصولا بیکار هستند و این ها دارای ۲ یا ۳ فرزند هستند که با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می‌کنند و نیاز به حمایت دارند. سخن آخر هم خواهشمندم خیرین و نیکوکاران عزیز و همچنین صنایع بندرعباس به دلیل اینکه مرکز نیکوکاری همای رحمت یک مرکز نوپاست، حمایت بیشتر بفرمایند تا بتوانیم به یاری محرومان بشتابیم و گرهی از گره های زندگی شان را باز کنیم .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.