حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • صنایع حامی ایتام  محسنین و محرومان باشند
    ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۴:۵۴
    شناسه : 5742
    بازدید 1336
    8
    دریانیوز// درحالیکه هرمزگان قطب اقتصاد و تجارت کشور است، اما از آن طرف هم قطب و رکوردار فقر وفلاکت، محرومیت و بیکاری و گرانی در کشور است
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالیکه هرمزگان قطب اقتصاد و تجارت کشور است، اما از آن طرف هم قطب و رکوردار فقر وفلاکت، محرومیت و بیکاری و گرانی در کشور است. بیشتر خانواده ها در هرمزگان در فقر مطلق هستند و از کمترین امکانات و داشته ها محرومند. برخی دانش‌آموزان بدلیل مشکلات مالی نمی توانند تحصیل کنند و ترک تحصیل می کنند و حتی ایتام و محسنین استان مورد حمایت کامل قرار ندارند که نیاز است از آنها حمایت های جدی توسط صنایع فعال در استان در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی‌شان قرار گیرند. یکی از مسئولان کمیته امداد استان از برخی صنایع در این حوزه اظهار گلایه و انتقاد کرد و گفت: فولاد کاوه و نفت ستاره اعتنایی به فرزندان ایتام و محسنین ندارند.

    رئیس اکرام، ایتام و محسنین اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان، گفت: فولاد کاوه و نفت ستاره در راستای مسئولیت اجتماعی اعتنایی به فرزندان ایتام و محسنین ندارند و هیچگونه حمایتی در این زمینه نداشته‌اند. مهدی دهقانی اظهار کرد:مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ه) به عنوان پل ارتباطی تخصصی میان نیکوکاران و نیازمندان است تا بتواند دستان پر مهر و محبت نیکوکاران را به دست نیازمندان واقعی متصل کند.خدمت خالصانه و بی منت به نیازمندان موجب دلگرمی، افزایش امید به زندگی و کمک به رفع فقر و محرومیت در جامعه هدف می‌شود.

    رئیس اکرام، ایتام و محسنین اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان به آمار حامیان نیکوکار و فرزندان ایتام و محسنین در استان اشاره کرد و گفت: هشت هزار و ۲۰۰ فرزند محسنین و هشت هزار فرزند یتیم در استان داریم که ۳۳ هزار حامی نیکوکار از آن‌ها حمایت می‌کنند.دهقانی با بیان اینکه مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سرانه پرداختی در کشور به فرزندان یتیم و محسنین است، بیان کرد: این رقم برای فرزندان محسنین ۴۵۰ و برای ایتام ۷۰۰ هزار تومان در هرمزگان است که جهت بورسیه تحصیلی، اقلام معیشتی، درمان و… غیره پرداخت می‌شود و هر چه این سرانه پرداختی افزایش پیدا کند باعث کاهش مشکلات این قشر می‌شود.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی مستقر در غرب بندرعباس جهت حمایت از فرزندان ایتام و محسنین پرداخت و ابراز داشت: در این شهر صنایع زیادی در بخش‌های مختلفی مشغول به فعالیت هستند که شرکت‌های از جمله فولاد هرمزگان، پالایش نفت بندرعباس، فولاد مادکوش، صبا فولاد خلیج فارس، نفت آفتاب، معمار تجارت آفتاب و… مشارکت دارند. شرکت فولاد هرمزگان و پالایش نفت بندرعباس به ترتیب با حمایت از ۱۰ هزار و پنج هزار فرزند ایتام و محسنین به عنوان‌ بزرگ‌ترین حامیان در استان هستند و از این صنایع قدردانی می‌شود.

    دهقانی با گلایه از شرکت فولاد کاوه و پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، اظهار کرد: با پیگیری و مکاتبات مکرر متاسفانه تاکنون این شرکت‌ها در این بخش هیچگونه مشارکت و اعتنایی ندارند و از این دو صنعت به لحاظ حجم بالای فعالیت اقتصادی که دارند انتظار بیشتری در این زمینه می‌رود. وی ابراز امیدواری کرد: با مشارکت بیشتر صنایع و نیکوکاران در بخش بتوانیم کمک‌های هدفمندی داشته باشیم و از موازی کاری پرهیز کنیم تا گامی در جهت کاهش آلام این عزیزان برداریم و حس انسان دوستی، همدلی و احیای سنت حسنه بیشتر تقویت کنیم. شهروندان نیکوکار و خدا دوست می‌توانند جهت مشارکت در طرح اکرام ایتام با ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۶ و یا با مراجعه حضوری به ادارات کمیته امداد جهت مشارکت آمادگی خود را در این زمینه اعلام کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.