حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • صدور سند تک برگ سواحل و جنگل‌های حرا در هرمزگان
    ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۵۰
    شناسه : 7088
    بازدید 1223
    9
    رئیس کل دادگستری هرمزگان خبر داد دریانیوز// رئیس کل دادگستری هرمزگان از رشد ۶۱۴ درصدی صدور اسناد حدنگار برای اراضی زراعی و صدور سند تک‌برگ برای اراضی ملی، سواحل و جنگل های حرا در این استان خبر داد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رئیس کل دادگستری هرمزگان از رشد ۶۱۴ درصدی صدور اسناد حدنگار برای اراضی زراعی و صدور سند تک‌برگ برای اراضی ملی، سواحل و جنگل های حرا در این استان خبر داد.
    «مجتبی قهرمانی» رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت اجرای کامل قانون حد نگار (طرح جامع کاداستر) و تأکیدات ریاست قوه‌قضاییه در این خصوص، با اقدام ویژه دستگاه قضایی استان برای تکمیل ثبت اراضی کشاورزی در سامانه کاداستر و مراجعه مسئولین به مالکین اراضی زراعی، شاهد افزایش بی سابقه صدور اسناد حدنگار در مناطق مختلف استان هستیم که این موضوع در سطح کشور بی نظیر بوده و از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان الگویی برای دیگر استان ها ارائه شده است.
    وی در ادامه افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون با اقدامات ویژه دستگاه قضایی استان هرمزگان و اداره کل ثبت اسناد، شاهد رشد ۶۱۴ درصدی صدور اسناد حدنگار برای اراضی کشاورزی در سطح استان می باشیم.
    این مقام قضایی یادآور شد: در ۱۱ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰، تنها برای ۳ هزار و ۶۳۷ هکتار از اراضی زراعی استان هرمزگان، سند حدنگار (کاداستر) صادر شده بود که با اجرای طرح تسریع در حدنگاری اراضی کشاورزی و تعیین قاضی ویژه در این خصوص، در مدت مشابه امسال، این آمار به مساحتی بالغ بر ۲۵ هزار و ۹۸۷ هکتار افزایش یافته است.
    رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به مساحت اعلام شده از ابتدای امسال برای ۲ هزار و ۴۱۳ قطعه از اراضی کشاورزی، سند حدنگار (کاداستر) صادر شده است که باتوجه به این موضوع در تعداد قطعات سنددار شده نیز، آمار عملکرد امسال به نسبت سال گذشته، رشد ۲۹۵ درصدی را نشان می دهد.
    وی با اشاره به اینکه وضعیت استان هرمزگان در زمینه صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی بالاتر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: به دستگاه های متولی تأکید شده است که به گونه‌ای عمل کنند که بار اضافه ای بر دوش مردم تحمیل نشود و با رعایت موازین قانونی و با استفاده از سریع ترین و کم هزینه ترین روش ممکن کار تعیین تکلیف اراضی کشاورزی مردم را
    انجام دهند.قهرمانی همچنین بیان داشت: حدنگاری اراضی کشاورزی یک طرح ملی و مشترک بین دستگاه قضایی و دولت است و تمامی مسئولان استانی باید با این نگاه برای اجرای سریع و دقیق آن تلاش کنند.
    رئیس کل دادگستری هرمزگان در خاتمه با بیان اینکه در سال گذشته در پروژه مشابهی برای صد درصد اراضی ملی شامل منابع طبیعی، سواحل ، و حتی جنگل های حرا سند تک برگ صادر شده است، تأکید کرد: اتمام پروژه تهیه کاداستر و صدور سند اراضی کشاورزی هم به نفع کشاورزان و مردم و هم به نفع مجموعه نظام و کشور خواهد بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.