حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • صادرات مرکبات تازه از هرمزگان  به چین
    ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۵:۱۰
    شناسه : 4663
    بازدید 1353
    9
    مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خبر داد مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی از فراهم شدن امکان صادرات مرکبات از مبدأ هرمزگان به چین خبر داد.
    ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
    پ
    پ

    دریانیوز: مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی از فراهم شدن امکان صادرات مرکبات از مبدأ هرمزگان به چین خبر داد. عبدالرضا اشرف منصوری با اشاره به تنظیم و تنفیذ شیوه‌نامه جدید صادراتی بین اداره‌کل گمرکات جمهوری خلق چین و وزارت جهاد کشاورزی ایران، اظهارداشت: امکان صادرات محصولات مرکباتی ایران و هرمزگان به جمهوری خلق چین مهیا شده است و در حال حاضر می‌توانیم صادرات مرکباتی چون پرتقال شیرین، نارنگی و لیمو شیرین استان به چین را در دستورکار قرار دهیم. وی افزود: این شیوه‌نامه الزاماتی چون رعایت یک‌سری استانداردهای بهداشتی و نباتی را دارد اما ممکن است در آینده استانداردهای دیگری چون استاندارد ملی، ایمنی و مواد غذایی چین هم به آن اضافه شود.

    مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر رعایت شدن استانداردهای گیاهی مهم ترین شرط صادرات به کشور چین است؛ گفت: صادرکنندگان به چین باید ابتدا تاییدیه خود را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کنند و سپس اطلاعات خود را در سایت اعلام شده در شیوه‌نامه که متعلق به کشور چین است ثبت کنند تا بتوانند صادرات خود را انجام دهند. اشرف منصوری ادامه داد: محصولی که می‌خواهد صادر شود باید براساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی همچون کنترل تلفیقی فیزیکی و شیمیایی و کلیه آفت‌کش‌های مجاز تولید شده باشد و همچنین اطلاعات باغداران و باغات اعم از محل تولید، نام و آدرس باغ و راه‌های برقراری ارتباط با تولید کننده در اختیار کشور مقصد قرار بگیرد. وی عنوان‌کرد: اقدامات پس از برداشت محصول همچون بسته بندی، فرآوری و نگهداری نیز در امر صادرات بسیار حائز اهمیت است و به همین منظور تمام شیوه‌نامه‌ها به دستگاه‌ها و سازمان‌ها همچون نظام صنفی کشاورزی، سازمان نظام مهندسی و…. اعلام و ارسال شده است و باغداران و صادرکنندگان می‌توانند از این طریق در جریان ریز مسائل قرار بگیرند ضمن اینکه اگر شبهه یا ابهامی وجود داشت می‌توانند به معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

    مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان‌کرد: بسته بندی محصولات صادراتی دارای پروتکل‌های خاصی است و الزاماً باید اطلاعات در بسته بندی به زبان چینی درج شود، همچنین برای چگونگی نگهداری محصولات در سردخانه‌ها و دمای داخلی آنها نیز دستورالعمل‌هایی وجود دارد که در شیوه‌نامه صادراتی ذکر شده است. به گزارش مهر، وی تاکیدکرد: محصولاتی که قابلیت صادرات را داشته باشند و بتوانند استانداردهای لازم را تامین کنند با کانتینرهای یخچالی به کشور مقصد صادر خواهند شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.