حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • شورای شهر بندرعباس  به مشکل کمبود و گرانی مسکن  در بندرعباس ورود کند
    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۰۷
    شناسه : 2248
    بازدید 1651
    7
    شورای شهر بندرعباس به عنوان پارلمان محلی با دوری جستن ازرفتارهای سطحی واردمیدان بررسی و رفع مشکلات مردم شود.
    ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
    پ
    پ

    دریانیوز: شورای شهر بندرعباس به عنوان پارلمان محلی با دوری جستن ازرفتارهای سطحی واردمیدان بررسی و رفع مشکلات مردم شود. به گزارش فارس، کمبود مسکن در شهر بندرعباس و گرانی‌ بی سابقه کرایه خانه در این شهر معضلی است که مردم اجاره نشین، آن را در این روزها با گوشت وپوست خود لمس می‌کنند. این معضل بدلیل بی توجهی دولت قبل به موضوع ساخت مسکن و حمایت از آن و نیز روند شتابان توسعه جمعیتی بندرعباس بواسطه ایجاد صنایعی جدید و بی توجهی به نیروی کار موجود در استان و آوردن فله‌ای نیروها از خارج استان، سبب شده تا روز به روز بر حجم مشکل کمبود مسکن و گرانی آن افزوده شود.در شرایطی که اختصاص زمین رایگان به پروژه‌های تعاونی مسکن می‌تواند بخشی از حباب بیهوده قیمت کرایه و خرید خانه را کاهش و امید را در دل مردم افزایش دهد اما در بندرعباس طرح ملی مسکن نیز که از ابتدای دولت سیزدهم برای ساخت ۴ میلیون مسکن در طول ۴ سال به اجرا درآمده، هنوز بر زمین مانده و حتی نام نویسی درستی نیز از مردم به عمل نیامده است.

    در این میان شورای شهر بندرعباس به عنوان پارلمان محلی می‌بایست ضمن دوری از رفتارهای سطحی و درگیری‌های عمدتا بی حاصل با شهرداری، میدان کار و عمل را به پیش روی خویش بگشاید و با ریل گذاری اصولی برای شهرداری، مسؤولیت‌های این نهاد عمومی را در برابر مشکلاتی که شهروندان با آن به طرز شدیدی گرفتار هستند، تبیین و تجلی بخشد. شورای شهر بندرعباس می‌تواند با کشاندن مسؤولان راه و شهرسازی به صحن علنی خود، نه تنها پیگیر وضعیت مسکن ملی در این شهر شود بلکه با تصویب بسته‌های محرک توسعه شهری و مشوق‌های مناسب، سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان را به پای کار بیاورد. روزمرگی بزرگ‌ترین خطر در کمین برای شوراهای شهر و روستا است و نقطه مقابل آن نیز تلاش برای رفع مشکلات مردم در قامت یک نهاد برآمده از رأی مردم است.همچنین اعضای شورای شهر بندرعباس این فرصت را نیز دارند که از تجربه دیگر شهرها در زمینه‌های گوناگون بهره برده و به گفته خویش، راه را بر آزمون و خطا در عرصه مدیریت شهری ببندند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.