حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • شناسنامه بیاور تا حقوق بگیری
    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۵:۲۸
    شناسه : 562
    بازدید 1850
    35

    یادداشت- دریانیوز// شناسنامه خودش را سالی یکبار برمی‌دارد و به تامین اجتماعی می‌آورد تا حقوقش قطع نشود و می گوید دخترش نیز هر شش ماه یک بار این کار را انجام می دهد. با اینکه سالخورده است و به سختی راه می‌رود باید این کار را انجام دهد تا حقوق بازنشستگی همسرش به حسابش واریز […]

    ارسال توسط : نویسنده : معصومه زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    یادداشت- دریانیوز// شناسنامه خودش را سالی یکبار برمی‌دارد و به تامین اجتماعی می‌آورد تا حقوقش قطع نشود و می گوید دخترش نیز هر شش ماه یک بار این کار را انجام می دهد. با اینکه سالخورده است و به سختی راه می‌رود باید این کار را انجام دهد تا حقوق بازنشستگی همسرش به حسابش واریز شود. رویه‌ای که خانواده های افراد بازنشسته و بازمانده باید انجام بدهند. همسر بازنشسته سالی یکبار و فرزندان دختر بالای ۱۸ سال آنها نیز هر ۶ ماه یکبار باید انجام دهند. پسران بالای ۱۸ سال نیز تا زمانی که مشغول به تحصیل هستند می‌توانند از حقوق و مزایای فرد بازنشسته و یا بیمه‌پرداز استفاده نمایند اما نکته جالب این است که با توجه به اینکه بسیاری از کارها از طریق سیستم و اتصال به سامانه ثبت احوال انجام می شود، تامین اجتماعی همچنان به رویه سنتی خود عمل می کند و باید شناسنامه فیزیکی را رویت کرده تا حقوق و مزایای افراد قطع نشود. بسیاری از خانواده‌هایی که دارای فرزند دختر زیر ۱۸ سال هستند و وقتی فرزند آنها نیز به سن ۱۸ سال می رسد از این موضوع اطلاعی ندارند و بدون اینکه به آنها اطلاع رسانی شود حقوق آنها قطع می‌شود و وقتی فرد به تامین اجتماعی مراجعه می کند تازه می فهمد که باید هر شش ماه یکبار برای دیدن شناسنامه و تایید مجرد بودن دختر توسط متصدی و ثبت در سیستم، حقوق آنها به روال سابق باز گردد. دختر جوانی می‌گفت پدرم فوت شده است و بخشی از حقوق به حساب من واریز می‌شود اما چند ماه است که حقوق من را واریز نکرده بودند و دانشجو هستم.
    وقتی به تامین اجتماعی مراجعه کردم گفتند که چون به سن ۱۸ سال رسیده‌ای باید هر شش ماه یک بار شناسنامه را بیاورید تا ببینیم که ازدواج نکرده باشی تا روند پرداخت حقوق ادامه پیدا کند. من تا قبل از مراجعه از این موضوع اطلاع نداشتم و چند ماه حقوقم را واریز نکرده بودند و در بلاتکلیفی بودم. نمی‌دانستم دلیل قطع شدن حقوقم چیست و استرس زیادی را تحمل کردم. بهتر بود مسئولان تامین اجتماعی با دادن پیامک مرا از این موضوع مطلع می‌کردند نه اینکه بدون‌اطلاع حقوق را قطع کرده و فرد مجبور شود حتماً مراجعه حضوری داشته باشد تا اطلاع پیدا کند موضوع چه بوده‌است. از سوی دیگر با توجه به اینکه شرایط بیماری کرونا هنوز بر کشور حاکم است باید از ترددها و رفت و آمدهای غیرضروری جلوگیری شود. اکنون در عصر ارتباطات هستیم و بسیاری از ادارات و نهادها به سامانه ثبت احوال متصل هستند و اطلاعات هویتی افراد را از این طریق به راحتی دریافت می‌کنند اما تامین اجتماعی تاکنون این موضوع را در نظر نگرفته و استعلام‌های غیرحضوری را نمی‌تواند انجام دهد و حتماً شخص باید مراجعه کند تا به اثبات برسد که مشمول دریافت مستمری و دیگر خدمات می‌باشد. این موضوع به راحتی با اتصال سازمان تامین اجتماعی به سامانه ثبت احوال قابل حل است چراکه هر زمانی که فرزند دختر افراد بازنشسته یا بازمانده ازدواج کند، در سیستم ثبت احوال نمایش داده می‌شود و نیازی نیست که حتماً شخص به صورت حضوری مراجعه نماید. پسر دیگری نیز برای ثبت گواهی اشتغال به تحصیل خود مراجعه کرده است و می گوید هر ترم جدید که شروع می‌شود باید یک گواهی اشتغال به تحصیل جدید به تامین اجتماعی ارائه کنم تا بتوانم از خدمات بیمه پدرم استفاده نمایم. این در حالی است که اگر تامین اجتماعی به سامانه های وزارت علوم متصل باشد به راحتی می تواند متوجه شود که فرد در حال تحصیل بوده یا خیر و نیازی نیست که همیشه ما گواهی اشتغال به تحصیل دریافت کرده و به تامین اجتماعی ارائه نماییم تا صحت در حال تحصیل بودنمان تایید شود.
    با توجه به گفته‌های برخی دیگر از مراجعه‌کنندگان که آنها نیز از این موضوعات گلایه دارند و برخی از آنها نیز بانوانی هستند که سالخورده بوده و رفت و آمد برای آنها سخت است، سازمان تامین اجتماعی می تواند به راحتی با متصل شدن به سامانه های ثبت احوال و وزارت علوم از ازدواج فرزندان دختر افراد بازنشستگان، بازمانده و بیمه پردازان و تحصیل فرزندان پسر آنها اطلاع پیدا کند و نیازی نیست که حتماً این افراد به صورت حضوری به تامین‌اجتماعی مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز ارائه نمایند چراکه در عصر کنونی بسیاری از کارها به صورت غیر حضوری قابل انجام است. این امر حتی باعث کاهش مراجعه افراد به تامین اجتماعی نیز می‌شود و اگر کمبود نیرویی نیز در این سازمان وجود دارد با اتصال به این سامانه‌ها، می‌توانند از افرادی که متصدی انجام این کار هستند در بخش‌هایی که کمبود نیرو دارند استفاده کرده تا کارهایی که باید حضوری انجام شود با سرعت بیشتری به پیش برود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.