حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • سونامی کرونا در راه است؟
    ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۴۵
    شناسه : 2796
    بازدید 1404
    5
    گرچه با واکسیناسیون گسترده در ماه های پایانی سال گذشته و رعایت  پروتکل های بهداشتی توسط مردم ، میزان ابتلا و مرگ و میر در سال جاری در کشور بسیار کاهش یافت و در برخی روزها فوتی های کرونایی به صفر رسید، اما متاسفانه در هفته های اخیر بدلیل کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی و کنار رفتن ماسک و عدم تزریق دوزهای یادآور واکسن، شاهد افزایش ابتلاها و تغییر رنگ بندی ها و اضافه شدن شهرهای قرمز به جدول رنگ بندی کشور بعد از چندین هفته متوالی از حذف این رنگ از جدول رنگ بندی شهرهای کشور را شاهدیم و با توجه به شرایط فعلی، انتظار می رود میزان ابتلاها و فوتی های کرونایی افزایش یابد که مردم و مسئولان بایستی برای جلوگیری از افزایش آمارها همگام وهمراه شوند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: گرچه با واکسیناسیون گسترده در ماه های پایانی سال گذشته و رعایت  پروتکل های بهداشتی توسط مردم ، میزان ابتلا و مرگ و میر در سال جاری در کشور بسیار کاهش یافت و در برخی روزها فوتی های کرونایی به صفر رسید، اما متاسفانه در هفته های اخیر بدلیل کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی و کنار رفتن ماسک و عدم تزریق دوزهای یادآور واکسن، شاهد افزایش ابتلاها و تغییر رنگ بندی ها و اضافه شدن شهرهای قرمز به جدول رنگ بندی کشور بعد از چندین هفته متوالی از حذف این رنگ از جدول رنگ بندی شهرهای کشور را شاهدیم و با توجه به شرایط فعلی، انتظار می رود میزان ابتلاها و فوتی های کرونایی افزایش یابد که مردم و مسئولان بایستی برای جلوگیری از افزایش آمارها همگام وهمراه شوند. مردم در هفته های اخیر کمترین رعایت دستورالعمل های بهداشتی را داشتند و بیشتر آنها حتی از ماسک هم استفاده نکردند. ازطرفی گویا هیچگونه نظارتی بر رعایت پروتکل های بهداشتی وجود ندارد. حداقل انتظاری که از مسئولان می رود این است که حداقل تیم های نظارتی را باری دیگر تشکیل دهندو به مسافران و شهروندان تذکر دهند دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نموده و حتما از ماسک استفاده نمایند تا افزایش بیشتر شیوع کرونا را شاهد نباشیم.

    همچنین بایستی نظارت بر بازار واصناف افزایش یابد تا آنها هم خودشان از ماسک استفاده کنند و هم از ارائه خدمت به افراد فاقد ماسک خودداری نموده و اجازه ورود افراد بدون ماسک به مجتمع های تجاری و… داده نشود تا سلامتی دیگران هم به خطر نیفتد. بدلیل اینکه هرمزگان شاهراه اقتصاد کشور است، اما متاسفانه مردم استان از این شاهراه و قطب اقتصاد بودن نفع و بهره ای ندارند و فقط آلودگی، ترافیک و گرانی مسکن شامل حال شان شده و به همین دلیل هم استان در فقر وفلاکت و بیکاری در جایگاه نخست کشوری قرار دارد و حتی بسیاری از  خانواده ها برای معیشت ودرمان هم درمانده شده اند. حال با افزایش کرونا، این بیماری به  خانواده های محروم نیز منتقل شده و درمانشان با این هزینه های گران درمان به راحتی میسر نیست. از طرفی دیگر هرمزگان در شرایط عادی با کمبود تخت بیمارستانی، پزشک و پرستار، تجهیزات درمانی و… مواجه بوده و بیماران هم چندان رضایتی از نوع ومیزان خدمات دریافتی درمانی ندارند وبرخی برای درمان به خارج استان می روند واز آن طرف هم فشارکاری و شیفت های سنگین، کادر بهداشت ودرمان را فرسوده کرده است و خودشان نیز با بیماری های روحی و جسمی مواجه شده و به این قشر پرتلاش چندان توجهی نشده است و سونامی کرونا ، فشار را برآنها بیشتر خواهد نمود و نیاز است و ضرورت دارد که هم کمبودهای حوزه بهداشت ودرمان را برطرف نمود و هم بگونه ای برخورد شود تا میزان مبتلایان افزایش نیابد و مراجعات به بیمارستان افزایش نیابد.

    اگر که قدردان زحمات و ایثارگری های کادر بهداشت ودرمان هستیم، دیگر فشار کاری را بر آنها بیشتر نکنیم که هم مردم و هم مسئولان در این حوزه بایستی تلاش کنند فشار بیشتری را به کادر بهداشت ودرمان وارد نکنند و مسئولان هم وظیفه سنگینی را در این حوزه برعهده دارند. بایستی تدبیری اندیشیده شود تا از سونامی کرونا در استان جلوگیری شود که متاسفانه در برخی شهرستان های استان مانند میناب شرایط بسیار نامساعد است و بخش آی سی یو کرونایی بیمارستان شهیدمحمدی بعد از چندماه مجدد باز شد و آمار مبتلایان روبه افزایش است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.