حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • سناریوی سرویس مدرسه؛ دغدغه والدین هرمزگانی
    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۲۴
    شناسه : 4375
    بازدید 1289
    11
    دغدغه والدین و چالش های سرویس مدارس که قبل از شیوع کرونا در اوایل سال تحصیلی وجود داشت وامسال هم در هرمزگان و بخصوص شهر بندرعباس باری دیگر این موضوع باعث دغدغه والدین شده است و با شرایط فعلی این دغدغه ها افزایش یافته است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: دغدغه والدین و چالش های سرویس مدارس که قبل از شیوع کرونا در اوایل سال تحصیلی وجود داشت وامسال هم در هرمزگان و بخصوص شهر بندرعباس باری دیگر این موضوع باعث دغدغه والدین شده است و با شرایط فعلی این دغدغه ها افزایش یافته است. برخی از مدارس در روزهای پایانی شهریور و در اواسط این هفته به والدین اعلام کرده اند خودتان بروید و برای سرویس مدرسه فرزندتان اقدام کنید. این در حالی است که در سال های گذشته، مدارس با شرکت های سرویس مدارس رایزنی می کردند وبه والدین اعلام می کردند که از طریق کدام شرکت سرویس مدرسه می توانند اقدام نموده وقرار داد منعقد نمایند؛ زیرا هرکدام از شرکت ها به برخی از مدارس ارائه خدمت دارند و امسال بایستی والدین در سه چهار روز مانده به آغاز سال تحصیلی به شرکت های مختلف بروند تا ببینند بالاخره کدام شرکت به مدرسه‌ای که فرزندشان در آن تحصیل می کند، ارائه خدمت دارند که این زمان بسیار محدود است.

    از طرفی دیگر در این خصوص اطلاع رسانی لازم توسط متولیان مربوطه صورت نگرفته است و در روزهای های پایانی شهریور اطلاع رسانی ناقصی شده است که خودتان بروید با یک شرکت سرویس مدرسه قرارداد ببندید. همچنین با توجه به وضعیت کرونایی جامعه، والدین نگرانی هایی را در این حوزه دارند و مشخص نیست در سرویس مدارس چه تعداد دانش آموز حضور خواهند داشت ودر این بخش نیز تاکنون هیچ دستگاهی اطلاع رسانی نداشته است.مشخص نیست که آیا شرایط مانند سال های گذشته است یا تعداد محدودتری دانش آموز در سرویس ها خواهند بود. از طرفی دیگر در مورد نرخنامه سرویس مدارس هم اطلاع رسانی در جامعه نشده است. با این شرایط انتظار می رود مشکلات والدین در حوزه سرویس مدارس از سال های گذشته بیشتر شده و والدین زیادی مجبور شوند خودشان فرزندان شان را به مدرسه ببرند وبیاورند یا اینکه از سرویس های آزاد اقدام کنند که باعث بروز مشکلاتی برای والدین ودانش آموزان خواهد شد و افزایش ترافیک را به همراه خواهد داشت و هیچکس هم در این زمینه پاسخگو نخواهد بود.

    در این شرایط نیاز است تصمیم مناسبی اتخاذ شود تا دغدغه والدین کاهش یابد. بایستی نظارت های لازم بر سرویس مدارس صورت گیرد و والدین بدانند در صورت بروز مشکل و… از چه طریقی می توانند پیگیری های لازم را انجام دهند. البته والدین و بخصوص خانواده های متوسط و محروم جامعه، امسال با مشکلات دیگری هم مواجهند و ممکن است برخی از آنها مجبور به ترک تحصیل شوند. گرانی کیف و کفش و نوشت افزار و… باعث شده است که برخی از خانواده ها اگر تمام درآمد ماهیانه شان را هم برای تحصیل فرزندان محصل شان اختصاص دهند، نخواهند توانست هزینه تحصیل شان را تامین کنند ونیاز است مسئولان برای این حوزه تدابیری بیندیشند. همچنین برخی از این خانواده ها که مدرسه فرزندان شان با منزل شان فاصله زیادی دارد وبایستی از سرویس مدرسه استفاده‌کننده، توان پرداخت این هزینه را هم ندارند که نیاز است در این حوزه ها، صنایع در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان، نهادهای حمایتی وانقلابی و خیرین برنامه ریزی داشته باشند وبه یاری آموزش و پرورش وخانواده های محروم بشتابند تا هیچ دانش آموزی بدلیل فقر و محرومیت مجبور به ترک تحصیل نشود.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.