حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2977 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • سناریوی تکراری انتقال صنوف مزاحم و نمایشگاه های خودروها
    ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۵:۰۹
    شناسه : 2403
    بازدید 1807
    8
    چندسالی است که در خصوص انتقال صنوف مزاحم و نمایشگاه های خودرو به خارج از شهر بندرعباس بحث شده و اما تاکنون اقدامی نشده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: چندسالی است که در خصوص انتقال صنوف مزاحم و نمایشگاه های خودرو به خارج از شهر بندرعباس بحث شده و اما تاکنون اقدامی نشده است. البته برای جابجایی این صنوف نیاز به همکاری و همراهی دستگاه های مختلف از جمله شهرداری، راه وشهرسازی، اتاق اصناف، اتحادیه مربوطه و… است و روندی که در سال های اخیر برای انتقال این صنوف در بین دستگاه های متولی دیده می شود، ناامید کننده است. در دهه ۸۰ و بخصوص دهه ۹۰ وعده های زیادی با تعیین وقت برای این انتقال شنیده شد که همچنان در حد وعده باقی مانده است. از آن طرف متاسفانه تعداد این صنوف مزاحم در سطح شهر در حال افزایش است و حتی بیشتر محلات حاشیه ای در محاصره صنوف آلاینده قراردارند و در داخل محلات هم انبارهای ضایعاتی غیرمجاز فعالیت دارند که ساکنان نه امنیت دارند و نه ایمنی و سروصدای های نابهنجار و رفت وآمد معتادان وسارقان در محلات افزایش یافته است.

    صنوف آلاینده مانند تعمیرگاه ها، جوشکاری ها و… و نمایشگاه های خودرو هم پیاده روها را تصرف کرده اند و هم یک تا دو لاین از خیابان را در تصرف خود دارند که باعث ترافیک هم شده اند. احتمال می رود که متولیان مربوطه این وضعیت را نمی بینند و یا برایشان اهمیتی ندارد. از آنها و اعضای شورای شهر و شهردار بندرعباس تقاضا داریم بصورت پیاده و یا با خودرو از خیابان‌های اطراف محلات بندرعباس از جمله طلابند، کمربندی، بلوار مدرس تا دوراهی ایسینی، بلوار جمهوری اسلامی، بلوار ناصر محدوده بعد از مسجد قدس تا میدان قدس و… بروند و وضعیت را ببینند. درصورتیکه اگر این صنوف مزاحم به خارج از شهر که از سالها قبل زمین آن تعیین شده است، منتقل شوند، بطور حتم در روان شدن بار ترافیکی و آرامش وآسایش ساکنان بسیار اثرگذار خواهد بود.

    این شرایط در حال حاضر باعث شده است که ساکنان محلات نیز از یک طرف از سروصدای تعمیرگاه ها، جوشکاری وتراشکاری ها، نجاری ها و… آسایش ندارند و از طرفی دیگر ترافیکی که ایجاد می شود و تصرف پیاده روها که رخ می دهد وآنها پیاده و خودرویی نمی توانند به راحتی تردد کنند و حتی گاهی رفت وآمد های خودروها در خیابان هائیکه این صنوف هستند، قفل می شود و بطور حتم خودروهای امدادی نظیر آتش‌نشانی، آمبولانس و حتی پلیس نیز چرخ های شان قفل می شود وبه همین دلیل ضرورت دارد دستگاه قضایی نیز و دادستان محترم بندرعباس نیز به موضوع انتقال صنوف آلاینده و نمایشگاه های خودرو ورود کنند تا این کلاف سردرگم باز شود و به بیش از یک دهه وعده های بی سرانجام پایان داده شود.

    سال گذشته که گزارشی را در این حوزه منتشر کردیم، متولی مربوطه در شهرداری مدعی بود که واگذاری دائم زمین توسط راه وشهرسازی به آنها جهت راه اندازی مکان جدید اختصاص یافته برای صنوف مزاحم در خارج از شهر انجام نشده است و به همین دلیل این طرح ناقص مانده است که انتظار می رود این گره نیز با پیگیری متولیان مربوطه باز شود. همچنین انبارهای ضایعاتی غیرمجاز در محلات نیز بایستی جمع آوری شوند تا ارتقای امنیت محلات را به همراه داشته باشد و سارقان اموال مسروقه اهالی، درب منهول ها، کابل های برق و تلفن و…. را به این ضایعاتی ها نفروشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.