حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • سرمایه گذاری سرمایه گذاران عمانی در هرمزگان تسهیل می‌شود
    ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۴:۴۳
    شناسه : 6447
    بازدید 1315
    15
    استاندار هرمزگان: دریانیوز // استانداران هرمزگان و مسندم عمان در جمع خبرنگاران هدف دیدار را گسترش تعاملات دوجانبه و تسهیل سرمایه‌گذاری درحوزه های مختلف دو کشور عنوان کردند
    ارسال توسط : منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز // استانداران هرمزگان و مسندم عمان در جمع خبرنگاران هدف دیدار را گسترش تعاملات دوجانبه و تسهیل سرمایه‌گذاری درحوزه های مختلف دو کشور عنوان کردند.

    به گزارش خبرنگار دریا، مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان پس از دیدار با ابراهیم بن سعید البوسعیدی استاندار مسندم عمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دیدار زمینه‌ های توسعه همکاری دو جانبه میان دو کشور دوست و همسایه ایران و عمان در مباحث زیرساختی بندری و ترانزیتی مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت و باهدف توسعه تعاملات بندری و تردد دریایی، دو بندر به عنوان مبدا و مقصد در دو کشور برای تعریف مسیر تردد مشخص می شود.

    استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه توسعه مناسبات با کشورهای همسایه یکی از اساسی‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم و مورد تاکید ریاست جمهوری است گفت: رئیس جمهور دستوری مبنی بر گسترش تعاملات با همسایگان در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری را صادر کرده که بر همین مبنا گام بر خواهیم داشت،

    در بخش سخت افزاری بنادر و زیرساخت‌های جاده ای و پسکرانه را مورد نظر داریم و در مقوله نرم افزاری نیز سیاست‌های پولی، تضامین قراردادی و مدیریت ریسک ها مورد بحث و تبادل نظر واقع شد. وی با تاکید بر اینکه هرمزگان و عمان در حوزه سخت افزاری مشکلی ندارند و بیشتر باید بر مسائل نرم افزاری تمرکز شود، گفت: کشور عمان علاوه بر اینکه همسایه و دوست و برادر ما است همواره به عنوان دولتی خیرخواه در منطقه عمل کرده و بر همین مبنا از این فرصت برای اشتراک گذاری ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

    دوستی با تاکید بر لزوم تسهیل فعالیت سرمایه‌گذاران در دو کشور اظهار داشت: به صورت ویژه مسائل و موانع حوزه سرمایه‌گذاری دوجانبه برطرف خواهد شد، همچنین کارگروه مشخصی برای رصد توافقات به صورت ماهانه یا پانزده روزه تعیین شد تا شاهد تسریع و تسهیل سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران عمانی باشیم.

    ابراهیم بن سعید البوسعیدی، استاندار مسندم عمان درخصوص هدف این سفر به بندرعباس گفت:براساس تصمیماتی که بین مسئولین رده بالا ایران و عمان صورت گرفته، هدف اساسی گسترش روابط و افزایش سطح مراودات تجاری و برقراری تردد بین استان هرمزگان و مسقط است.

    وی افزود: در بخش دولتی نیز به دنبال این هستیم که امور را برای بخش خصوصی تسهیل و بخش‌های خصوصی را به یکدیگر نزدیک کنیم تا چنانچه برنامه ای برای سرمایه گذاری داشته باشند تصمیم گیرنده خودشان باشند.

    استاندار مسندم عمان ادامه داد: همچنین در این سفر نشستی با رئیس اتاق بازرگانی برگزار خواهیم کرد و در خصوص بخش خصوصی تصمیماتی اتخاذ خواهد شد. ابراهیم بن سعید اذعان داشت: در زمینه گردشگری ظرفیت‌های استان مسندم برای مسئولان استان هرمزگان تشریح شد و آمادگی لازم برای جذب سرمایه گذار ایرانی وجود دارد.

    وی استان هرمزگان را نیز از جمله استان‌های دارای ظرفیت ویژه در حوزه گردشگری و جزایر برشمرد و افزود: امیدواریم روابط بیشتری در حوزه تبادل تجربه و سرمایه گذاری در این زمینه نیز بین دو کشور با محوریت استان‌های هرمزگان و مسندم شکل بگیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.