حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • سرمایه گذاری برای تولید مشتقات نفتی از پسماند
    ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۵:۳۹
    شناسه : 6226
    بازدید 1325
    8
    دریانیوز// در حال حاضر که با بحران اشتغال در جامعه مواجهیم، بایستی از هر طرحی که منجر به اشتغالزایی می شود، حمایت واقعی و نه شعاری صورت پذیرد....
    ارسال توسط : منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// وقتی جوانانی از استان هرمزگان تصمیم می گیرند با استفاده از تجربیات شخصی که در چند کشور طرح تولید مشتقات نفتی از ضایعات و پسماند و لاستیک های فرسوده را اجرا کرده است، این طرح را در هرمزگان نیز اجرا کنند، اما برای سرمایه گذاری، بانک ضمانت های سنگینی را برای پرداخت وام از آنها خواسته و شهرداری هم همکاری لازم را برای تامین پسماندها نداشته است؛ عنوان می کردند اگر شخصی بخواهد در این بخش سرمایه گذاری نماید؛ اشتغالزایی مستقیم برای ۳۰ نفر بومی بصورت مستقیم و ۱۵۰ نفر اشتغالزایی غیرمستقیم در فاز نخست، ارزآوری با صادرات محصولات شان، حفظ طبیعت ومحیط زیست با عدم دفن و سوزاندن بخشی از ضایعات که استفاده نمی شود وامروزه در حال انجام است را به همراه خواهد داشت که سرمایه گذاران می توانند در این حوزه مشارکت کنند. از یک طرف انتظار می رود دولتی ها از طرح های اشتغال‌زا، تولیدی، صنعتی، صادراتی و… بخوبی حمایت کنند و فرش قرمز واقعی برای سرمایه گذاران و اجرا کنندگان چنین طرح هایی پهن کنند و فقط شعار داده نشود و موانع برطرف شود .

    از طرفی دیگر در حال حاضر که با بحران اشتغال در جامعه مواجهیم، بایستی از هر طرحی که منجر به اشتغالزایی می شود، حمایت واقعی و نه شعاری صورت پذیرد تا بخشی از اشتغال جوانان در قالب چنین طرح های کارآفرینی برطرف شود و همچنین تسهیلات مورد نیاز با سهل ترین شرایط در اختیار کارآفرینان و متقاضیان سرمایه گذاری واشتغالزایی قرار گیرد و بروکراسی اداری کاهش یابد تا هرچه زودتر طرح ها منجر به نتیجه شود.

    در استان هرمزگان که بر اساس آمارهای رسمی در فقر وفلاکت، بیکاری و… در صدر استان های کشور قرار داریم و وضعیت بگونه ای است که جوانان و به گفته رئیس کل دادگستری استان حتی برخی دانش آموزان ترک تحصیل نموده و به سمت قاچاق سوخت رفته اند و از طرفی دیگر مشاغل کاذب روبه فزونی است، بایستی از طرح های اشتغالزا بسیار حمایت و پشتیبانی واقعی وجود داشته باشد تا بخشی از مشکلات بیکاری استان برطرف شود و شغل های مناسب برای بومیان ایجاد گردد و از مشاغل کاذب کاسته شود.

    طرح تولید مشتقات نفتی از ضایعات و پسماند و لاستیک های فرسوده اگر که در استان اجرایی شود؛ بسیار اثرگذار است و مواد اولیه اش را می توان از سایر مناطق کشور نیز تامین نمود و با افزایش اجرای فازهای این طرح، هم بر میزان اشتغالزایی در استان افزوده می شود وهم با افزایش تولیدات، میزان صادرات وارزآوری افزایش یافته و سود حاصل از این پروژه تولیدی افزایش خواهد یافت .

    به همین دلیل ضرورت دارد حمایت‌های لازم از سرمایه گذاران صورت گیرد. سرمایه گذاران بخش خصوصی و حقیقی نیز می توانند در اجرای این طرح سرمایه گذاری کنند تا هم اشتغالزایی و تولید وصادرات داشته باشند وهم به درآمدزایی و سودآوری برسند. حتی خیرین می توانند در این حوزه با جوانان صاحب این ایده مشارکت وسرمایه گذاری نموده و علاوه بر اشتغالزایی برای نیازمندان، می توانند بخشی از منافع وسود خود را برای امور خیریه و عام المنفعه صرف کنند .
    علی زارعی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.