حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ساخت خانه های استیجاری ارزان
    ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۵:۲۶
    شناسه : 8198
    بازدید 1230
    9
    دریانیوز//بدلیل عدم اجرای هیچگونه طرح مسکنی در هشت سال دولت قبلی و اختلال در احداث مسکن در دولت فعلی در برخی مناطق کشور و از جمله بندرعباس که این موضوع منجر به افزایش حبابی قیمت مسکن و رهن و اجاره شده و خانواده های زیادی را با مشکل مواجه کرده و منجر به فشار اقتصادی و روحی و روانی و اختلافات خانوادگی و.... شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//بدلیل عدم اجرای هیچگونه طرح مسکنی در هشت سال دولت قبلی و اختلال در احداث مسکن در دولت فعلی در برخی مناطق کشور و از جمله بندرعباس که این موضوع منجر به افزایش حبابی قیمت مسکن و رهن و اجاره شده و خانواده های زیادی را با مشکل مواجه کرده و منجر به فشار اقتصادی و روحی و روانی و اختلافات خانوادگی و…. شده است؛ ضرورت دارد دولت، خیرین و صنایع فعال در استان و نهادهای انقلابی در تامین مسکن اقشار مختلف به ویژه محرومان، قشر متوسط، چند فرزندی ها و زوج های جوان و جوانان در آستانه ازدواج مشارکت کنند تا اثرات بحران مسکن در بندرعباس کاهش یابد.

    وضعیت فعلی مسکن در بندرعباس و نبض بازار رهاشده در دستان مافیا و دلالان باعث ناامیدی مردم از خانه دار شدن شده است و مستاجران برای اجاره خانه جدید یا تمدید اجاره با مشکل مواجه شده اند و مصوبه دولت مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی اجاره بها در این شهر اجرا نمی شود و متولیان مربوطه اقدام مناسبی را در این حوزه ندارند.

    این شرایط باعث شده است که بسیاری از خانواده ها مجبور شوند بصورت اشتراکی خانه ای را اجاره کنند وبرخی پیش والدین شان زندگی کنند و بعضی هم به روستاها رفته و برخی حاضر به کانکس نشینی و چادرنشینی و پشت بام نشینی هستند و درصورتیکه متولیان مسکن استان تدبیری نیندیشید، ممکن است شرایط سخت تر شود و اتفاقاتی رخ دهد که وجهه این استان اقتصادی به زیرسئوال برود.

    در گام نخست بایستی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس از شعار به عمل تبدیل شود و کلنگ احداث این پروژه در اراضی الحاقی به شهر بندرعباس به زمین زده شود و عملیات اجرایی پروژه بعد از گذشت ۲۰ ماه از آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور، در بندرعباس هم اجرایی شود. در گام دوم برای خانواده هایی که توان تامین سهم آورده در طرح نهضت ملی مسکن را ندارند، ضرورت دارد تدبیری اندیشیده شود و خیرین وصنایع، نهادهای انقلابی و… سهم آورده شان را تامین کنند ویا خانه های اجاره ای ارزان قیمت را بسازند و در اختیارشان قرار دهند.

    در شهری که قطب اقتصاد کشور است و بالاترین درآمد را به خزانه کشور واریز می کند، شایسته نیست که رتبه نخست فقر و فلاکت و بیکاری و گرانی را داشته باشد که این وضعیت باعث شده است خانواده های زیادی بی مسکن یا بدمسکن باشند و نیاز به مسکن مناسب و استاندارد دارند.

    خیرین و صنایع و نهادهای انقلابی می توانند در محلات حاشیه ای، بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی و… خانه های استاندارد را برای بدمسکن ها و بی مسکن ها بسازند و همچنین خانه هایی را در این مناطق و سایر مناطق احداث نمایند تا خانواده های محرومی که توان پرداخت ودیعه و اجاره سنگین را ندارند، با مبالغ کمتری بتوانند اجاره نشین شوند وبه خورخوابی، گورخوابی و چادرخوابی ، پشت بام خوابی، کانکس خوابی و… نیندیشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.