حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ساخت اولین کارخانه تولید کاغذ در هرمزگان آغاز شد
    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۵:۳۳
    شناسه : 7978
    بازدید 1450
    8
    دریانیوز // آیین آغاز عملیات اجرایی و کلنگ‌ ساخت اولین کارخانه تولید کاغذ چاپ، تحریر و کپی در هرمزگان با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، احمد مرادی و محمد آشوری نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان، عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، موسوی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ابوطالب جوادی رئیس خانه کشاورز استان و جمعی از مسئولان در شهرک صنعتی گمبرون به زمین زده شد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز // آیین آغاز عملیات اجرایی و کلنگ‌ ساخت اولین کارخانه تولید کاغذ چاپ، تحریر و کپی در هرمزگان با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، احمد مرادی و محمد آشوری نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان، عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، موسوی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ابوطالب جوادی رئیس خانه کشاورز استان و جمعی از مسئولان در شهرک صنعتی گمبرون به زمین زده شد.
    مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این مراسم، اظهار کرد: میزان تولید سالیانه‌ی این مجتمع ۱۵۰ هزار تن خواهد بود که قرار است در ۲ سال ساخته شود و با ۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای ۳۳۰ نفر اشتغال مستقیم به همراه داشته باشد.
    مهندس مهدی دوستی؛ استاندار هرمزگان در این آیین اظهارداشت: کم پیش می‌آید این جمله را به کار ببرم اما امروز می‌گویم که من دست سرمایه‌گذاران را می‌بوسم چرا که سرمایه‌گذاران بیابان‌‌های ما را آباد می‌کنند، برای فرزندان‌مان اشتغال ایجاد می‌کنند و کشور ما را به توسعه و پیشرفت نزدیک‌تر می‌کنند. وی افزود: هرمزگان بر خود می‌بالد که در سرمایه‌گذاری رتبه خوبی دارد و توانسته تعامل مثبتی با رمایه‌گذاران ایجاد کند.
    استاندار هرمزگان بیان‌کرد: ما از ابتدا چند راهبرد را در دستورکار خود قرار دادیم که در تکمیل طرح‌های توسعه‌ای پیشین استان هرمزگان که چندین سال معطل مانده، ایجاد واحدهای تولیدی جدید و تکمیل زنجیره‌های ارزش خلاصه می‌شود. نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، تصریح‌کرد: زنجیره‌ی چوب یکی از زنجیره‌های نو و جدید است که ارزش افزوده‌های بالایی را به همراه دارد و در کنار آن می‌توانیم واحدهای جدیدی را نیز ایجاد کنیم بر همین اساس از سرمایه‌گذار این طرح می‌خواهم که از همین الان به فکر ایجاد سایر خوشه‌های این صنعت نیز باشد.

    مهندس دوستی با تاکید بر لزوم ایجاد زنجیره‌ی MDF در استان هرمزگان، تصریح‌کرد؛ ایجاد زنجیره MDF علاوه بر اینکه نیاز کشور را رفع می‌کند یک معامله‌ی برد برد خواهد بود چرا که همسایگان جنوبیِ ایران، MDF مورد نیاز خود را از طریق همسایگان شمال غرب ایران تامین می‌کنند و اگر این زنجیره ایجاد شود ارزش‌افزوده‌ی بالایی برای ما به همراه خواهد داشت.

    استاندار هرمزگان، ادامه داد: ویژگی منحصر به فرد تولید کاغذ در هرمزگان این است که مردم نیز می‌توانند در آن ایفای نقش داشته و منتفع شوند؛ به این صورت که نهال مجانی اکالیپتوس را به مردم تحویل می‌دهند و بعد از سه سال آن را با قیمتی مناسب از مردم خریداری می‌کنند. احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، عنوان کرد: مسئولان در هرمزگان ارتباط مستقیمی با این پروژه خواهند داشت، و همه ما نسبت به این موضوع مهم مدیون هستیم.

    وی در ادامه افزود: فردی از استان دیگر با کوله باری از تجربه استان هرمزگان را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کند که در کنار کشت و صنعت برای کل استان اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد شدو ما باید این پروژه‌ها راحمایت کنیم. نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: با همراهی خوب مردم و مدیرانی که بنده شناخت دارم بعید می‌دانم سرمایه‌گذار با مشکلی مواجه شود و این کار مهم و بزرگ‌را به فال نیک می گیریم.

    مرادی ابراز داشت: امیدوار هستیم که هرمزگان و کشور در کاغذ سازی و تولیدکاغذ از واردات بی نیاز شود و همه وظیفه داریم در خدمت سرمایه گذار برای به سرانجام‌ رسیدن این کارخانه بزرگ باشیم. وی در مورد ایفای مسئولیت‌های اجتماعی توسط واحدهای تولیدی و صنایع، گفت: در این موضوع دو بخش داریم یک قسمت مجموعه های خصولتی و شبه دولتی وجود دارد که با درآمد هایی که کسب می‌کنند مصر هستیم و تاکید داریم که مسئولیت های اجتماعی را باید انجام دهند.

    نماینده مردم در هرمزگان در همین زمینه، ابراز کرد: قسمت دوم مجموعه هایی وجود دارد که صددرصد خصوصی هستند و از بودجه شخصی خودشان هزینه شده است برای افزایش و برکت در مال خواهش می‌کنیم در این بخش هم فعال باشند. مرادی خاطر نشان کرد: همه ما که اینجا هستیم و تریبون داریم از جانب خدواند مامور و وسیله هستیم تا برای آرامش مردم و کشور تلاش کنیم. خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت هرمزگان نیز در این مراسم گفت : یکی از موضوعاتی که در استان دنبال می‌شود تکمیل زنجیره‌ ارزش و ترکیبی در فعالیت‌های کشاورزی، صنعت و معادن است.

    وی در ادامه افزود: کارخانه تولید کاغذ طرحی ترکیبی از بخش کشاورزی و صنعت است و می‌تواند زنجیره‌های دیگر را ایجاد کند و در این طرح اقتصاد خانوارهای روستایی مورد توجه قرار گرفته است. رئیس سازمان صمت هرمزگان در مورد اشتغالزایی و تولید این کارخانه، خاطر نشان کرد: با راه اندازی این واحد تولیدی برای ۳۳۰ نفر از جوانان اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد و ظرفیت تولید کارخانه ۱۵۰ هزار تن در سال است.

    قاسمی به میزان سرمایه گذاری برای ساخت این کارخانه اشاره کرد و بیان کرد: این پروژه با اعتباری ۳۹۰۰ میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی در مدت دو سال ساخته خواهد شد.وی ابراز داشت: در این صنعت، ظرفيت اشتغالزایی غير مستقيم آن بیش از مستقیم خواهد بود و این کارخانه در راستای فرمايشات مقام معظم رهبری(مدظله) برای خودکفایی در صنعت کاغذ بسیار اثرگذار خواهد بود.

    رئیس سازمان صمت هرمزگان با بیان اینکه در بندرشهید رجایی شاهد انبوه واردات کاغذ و خمیر کاغذ بوده و هستیم، عنوان کرد: خوشبختانه با پیگیرهای که در سطح استان و کشور صورت گرفت شاهد به بار نشستن این موضوع شدیم و در این زمینه مجوزهای قانونی آن صادر و توسط بخش خصوصی تامین اعتبار هم شده است.قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود از صدور ۴۸ مجوز صنعتی از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد .لازم به ذکر است، شهرک صنعتی گمبرون در فاصله ۱۴ کیلومتری بندرعباس قرار دارد و دارای ۶۰۰ هکتار مساحت است.
    آدرس شهرک صنعتی گمبرون: کیلومتر ۱۴ جاده قدیم بندرعباس میناب

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.