حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • رنج درد دندان
    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۴۱
    شناسه : 1059
    بازدید 1606
    13
    خانواده های زیادی هستند که با بیماری ها و درد دندان مواجهند واز آن طرف بیشتر درمان های دندان بایستی در مراکز خصوصی انجام شود. انحصار برخی درمان های دندان در بخش خصوصی در هرمزگان باعث شده است که از یک طرف هزینه های درمان بسیار گران شود و درمان ها تحت پوشش بیمه نباشند واز طرفی دیگر بیشتر خانواده ها و بخصوص قشر محروم و متوسط جامعه توان پرداخت این هزینه ها را ندارند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: خانواده های زیادی هستند که با بیماری ها و درد دندان مواجهند واز آن طرف بیشتر درمان های دندان بایستی در مراکز خصوصی انجام شود. انحصار برخی درمان های دندان در بخش خصوصی در هرمزگان باعث شده است که از یک طرف هزینه های درمان بسیار گران شود و درمان ها تحت پوشش بیمه نباشند واز طرفی دیگر بیشتر خانواده ها و بخصوص قشر محروم و متوسط جامعه توان پرداخت این هزینه ها را ندارند. برخی خانواده ها از طولانی بودن روند درمان دندان هایشان تا چند ماه و گاهی چندسال می گویند که مشخص نیست آیا واقعا این روند و زمان ضرورت دارد یا خیر؟ از آن طرف برخی از این درمان ها گره گشا نیست و بعد از مدتی همان دندان ویا دندان های دیگر نیاز به درمان پیدا می کنند وهزینه های زیادی را برای درمان می طلبد. سوال اول اینجاست که چرا در استان هرمزگان و شهر بندرعباس کلینیک های دندانپزشکی مجهز دولتی برای تمام درمان های دندان ولثه در تمام طول سال نداریم که مردم اینقدر بایستی با مشکل مواجه شوند؟

    دوم اینکه آیا واقعا بر مراکز وکلینیک های خصوصی دندانپزشکی در بخش تعرفه ای و نوع عملکردی در استان وبندرعباس نظارتی وجود دارد؟ سوم اینکه کسانی که بطور مرتب مجبورند به دندانپزشکی مراجعه کنند و هزینه های سنگینی را هم بایستی بپردازند و هر چند مدت هم مجبور می شوند پیش دندانپزشک دیگری بروند و این روند ادامه دارد، درصورت شکایت و انتقاد از نوع خدمات‌دهی و هزینه های دندانپزشکی بایستی به کجا مراجعه کنند؟سوال مهم دیگر این است که چرا علاوه بر بزرگسالان، حتی در کودکان و نوجوانان در استان این میزان بالا مشکل دندان وجود دارد و برای پیشگیری از طریق وزارت خانه های بهداشت و آموزش چه اقداماتی شده و برای درمان دندان در کودکان و نوجوانان و دانش آموزان چه اقداماتی صورت می گیرد؟ بطور حتم بسیاری از خانواده ها توان پرداخت هزینه های سنگین درمان دندان را ندارند واز طرفی هم بایستی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های دندان برنامه ریزی واقدامات مدونی صورت گیرد. گرچه گهگاهی تیم های دندانپزشکی در برخی مناطق روستایی محروم و محلات حاشیه نشین مستقر می شوند که نیاز به افزایش حضور این دندانپزشکان جهادی است؛ اما از آن طرف بایستی برنامه ریزی شود که خانواده های محروم بخاطر هزینه های بالای درمان دندان از درمان محروم نشوند واین گروه های جهادی وخیریه همواره در دسترس باشند.

    در استانی مانند هرمزگان که در فقر وفلاکت و بیکاری و محرومیت و همچنین در گرانی در رتبه نخست کشوری قرار داریم وشاید در بیماری نیز چنین رتبه ای داشته باشد و بسیاری از خانواده حتی برای خوردوخوراک با مشکل مواجه هستند وسه وعده غذایی را هم در سفره ندارند، بطور حتم توان پرداخت هزینه های سنگین درمان دندان را ندارند و بایستی حمایت های لازم از این خانواده ها صورت گیرد. در این حوزه هم نیاز است صنایع و بنگاه های اقتصادی در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی شان، در احداث و تجهیز کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی دندانپزشکی برای استفاده هرمزگانی ها وبخصوص قشر متوسط و محروم استان اقدام نمایند تا این اقشار بدلیل فقر مالی جهت درمان دندان شان درد کمتری را متحمل شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.