حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2980 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • رضایتمندی جامعه صیادی از شیلات
    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۵۳
    شناسه : 3236
    بازدید 1551
    3
    احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس تاکید کرد معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با نمایندگان جامعه صیادی هرمزگان با حضور احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران، مدیر کل شیلات هرمزگان و جمعی از مدیران سازمان شیلات ایران دیدار کرد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با نمایندگان جامعه صیادی هرمزگان با حضور احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران، مدیر کل شیلات هرمزگان و جمعی از مدیران سازمان شیلات ایران دیدار کرد. به گزارش خبرنگار دریا ، در این نشست رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه اقدامات اولیه خوبی با حمایت حاج احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس و وزارتخانه در زمینه سخت و زیان آور محاسبه شدن شغل صیادی شده است گفت: امید است به نتایج خوبی در این زمینه در آینده نزدیک برسیم و شاهد جلب رضایت جامعه صیادی در این باره باشیم.سید حسین حسینی تاکید کرد همه در مجموعه شیلات سراسر کشور خادم و خدمت گذار جامعه و فعالین شیلاتی به ویژه آبزی پروران و صیادان هستیم .وی با تاکید بر استقبال از سرمایه گذاران واقعی در حوزه های آبزی پروری افزود: صیادان سرمایه گذار در زمینه آبزی پروری باید از اولویت ویژه ای بهره مند شوند.معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با تاکید بر اهمیت حفظ، نگهداری، اطفا حریق و ایمنی در بنادر صیادی بر نقش مدیریت بنادر صیادی در این موضوعات اشاره و عنوان کرد: به دنبال فعالیت اساسی در این زمینه هستیم که گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است.سید حسین حسینی هرگونه صید غیر مجاز به ویژه ترال و پرساین ماهی غیر مجاز را در سراسر کشور ممنوع خواند و خاطر نشان شد: ممانعت از صید غیر مجاز یک کار فراسازمانی است و در این بین خود جامعه صیادی نقش اساسی دارد و نمی‌توان کل مشکل اشتغال ساحل نشینان را فقط با صید و صیادی و شیلات حل کرد و نیاز است سایر دستگاهها نیز کمک کنند . این مقام مسئول افزایش قدرت های موتور را مبنی بر کار کارشناسی و تغییر روش های صید با روش‌های صید با قدرت انتخاب بالا و صید کیفی خواند و گفت صید به معنای برداشت از منابع طبیعی است و باید از این سمت به سمت ظرفیت های خوب آبزی پروری حرکت کنیم.

    وی از صید به روش رشته قلاب به عنوان صیدی با روشی مناسب یاد کرد و گفت: باید بپذیریم این روش صید مناسب، تمرکز بر روی کیفیت دارد و آسیب های آن به مراتب کمتر از روش های صیادی مرسوم فعلی بویژه تور است. در ادامه احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شواری اسلامی با اشاره به اینکه استان هرمزگان ظرفیت های ویژه ای در حوزه شیلات به ویژه صید و صیادی دارد گفت: خوشبختانه جایگاه صیادان در استان جایگاه قابل توجه و خوبی دارد که امید است با تلاش های صورت گرفته شاهد مرتفع سازی همه مشکلات جامعه صیادی در آینده ای نزدیک باشیم. نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاهد رضایت مندی جامعه صیادی از مدیریت شیلاتی استان و کشور هستیم و امید داریم این رضایت مندی روز به روز افزایش یابد. احمد مرادی در این نشست حضور مسئولان کشوری و استانی شیلات در کنار جامعه صیادی در جهت حل مشکلات این عزیزان فوق العاده سازنده خواند. وی با بیان اینکه پدیده صید غیر مجاز نیاز به درمان و راه گشایی دارد و باید بتوانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم تصریح کرد: افزایش قدرت موتور امروز به عنوان یک نیاز اساسی از سوی همه جامعه صیادی مطرح است و بیانگر این مهم است که قدرت موتور شناورهای صیادی فعلی و موجود پاسخگو نیست و نیاز به افزایش قدرت موتور کاملا محسوس است. مدیرکل شیلات هرمزگان نیز با اشاره به جامعه صیادی بالغ بر ۳۶ هزار نفر در استان هرمزگان عنوان کرد: در این دیدار با محوریت اتحادیه صیادان و پیگیری های شیلات کشور، شیلات هرمزگان،احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد از همه شهرستان های استان نمایندگانی از سوی اتحادیه دعوت شده است.

    عبدالرسول دریایی افزود: استان هرمزگان با وجود جامعه صیادی گسترده، تشکل های صیادی موفق، تولیدات صید بسیار خوب، ناوگان صیادی موفق و … الگویی موفق در حوزه صید و صیادی است و رتبه اول صید کشور را به خود اختصاص دارد. وی گفت: در حال حاضر با توجه پیگیریهای صورت گرفته حمایت و اقدامات جدی و خوبی در زمینه توسعه زیستگاههای مصنوعی ،احداث مراکز بازسازی ذخائر آبزیان ،تکمیل و تجهیز بنادر صیادی و…. توسط دولت صورت می گیرد که جای تشکر و قدردانی دارد و ان شاالله نتایج خوب آن عاید جامعه صیادی شریف استان شود. در ادامه از سوی جامعه صیادی ارتقای قدرت موتور در همه تیپ های شناوری و رفع محدودیت ها در این زمینه،تفویض اختیارات بیشتر به شیلات استان با توجه به هزینه های بالای رفت و آمد، حل مشکلات بیمه ای صیادان از جمله افزایش نفرات بهره مند از معافیت ها و تصحیح بیمه مالکان شناورهای قایقی و … ، تسریع در تامین اعتبارات لازم جهت تهیه سیستم های اطفا حریق در بنادر صیادی استان، اعطای مجوز صید و ساماندهی شناورهای صیادی غیر مجاز، ممانعت از تجاوز شناورهای صیادی استان های همجوار به آبهای هرمزگان، تصحیح سهمیه سوخت قایق های صیادی، سخت زیان آور محسوب شدن شعل صیادی و …. مطرح شد که توسط معاون وزیر و رئیس سازمان و معاونت صید و بنادر ماهیگیری مورد بررسی ،پاسخ و عنایت ویژه قرار گرفت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.