حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • رسالت مطبوعات و خبرنگاران آگاهی بخشی به مردم است
    ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۲۶
    شناسه : 928
    بازدید 1727
    18
    جانشین قرارگاه عملیاتی مدینه منوره نیروی زمینی سپاه: جانشین قرارگاه عملیاتی مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خبرنگار می‌تواند بهترین وسیله برای جلب اعتماد مردم باشد و می‌تواند با تدبیری خردمندانه بسیاری از مسائل را با کمترین تنش در جامعه مطرح کند.
    ارسال توسط : منبع : ایسنا
    پ
    پ

    دریانیوز:  جانشین قرارگاه عملیاتی مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خبرنگار می‌تواند بهترین وسیله برای جلب اعتماد مردم باشد و می‌تواند با تدبیری خردمندانه بسیاری از مسائل را با کمترین تنش در جامعه مطرح کند. سردار جلال عادلی در جلسه تبیین شعار سال که با حضور مسئولین لشکری و استانی در فرهنگسرای انقلاب بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران نظام جمهوری اسلامی با قلم و بیان صادقانه خود به دنبال آگاهی بخشی به‌جامعه اسلامی و حق و حق‌گویی هستند.وی افزود: رسانه‌های گروهی به گونه‌ای می‌توانند عمل کنند که مردم به سوی حق قدم بردارند و این اهمیت رسانه را نشان می‌دهد. روحیه صداقت و حق‌جویی در اکثریت خبرنگاران کشور ما وجود دارد و این در حالی است که خبرنگاران غربی و به خصوص آمریکایی از حیله‌گری خاصی برای ایجاد جنگ‌های روانی برخوردارند. جانشین قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره سپاه تصریح کرد: رسالت مطبوعات و خبرنگاران این است مردم را از اسارت خرافات برهانند و به آگاهی برسانند.

    یکی دیگر از مسائل مهم رساندن اخبار به موقع به مردم است که بسیاری از خبرنگاران در ۸ سال دفاع مقدس، سیل و زلزله و بسیاری از بزنگاه‌ها تا پای شهادت رفتند تا اخبار را به موقع به مردم برسانند. عادلی بیان کرد: خبرنگار می‌تواند بهترین وسیله برای جلب اعتماد مردم باشد و می‌تواند با تدبیری خردمندانه بسیاری از مسائل را با کمترین تنش در جامعه مطرح کند. خبرنگار و رسانه باید به دنبال تعهد دینی باشد، وظیفه خبرنگار این است که اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای مردم تبیین کند. اختلافات فکری طبیعی است اما همه این‌ها باید به یک هدف که آن تقویت نظام است، ختم شود. وی ادامه داد: انتقاد دلسوزانه‌ای که از سوی خبرنگاران مطرح می‌شود، ارزشمند است. گاهی برخی خبرنگاران تنها زشتی‌ها را بیان می‌کنند اما کمک‌ها و محرومیت‌زدایی‌هایی را که برای مثال توسط قرارگاه مدینه منوره و سایر ارکان نظام انجام می‌شود را به مردم منتقل نمی‌کنند که نقد به‌جا و دلسوزانه‌ای نیست. جانشین قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره سپاه در پایان یادآور شد: خبرنگاران در هنگام انتشار اخبار ببینند اخبارشان به تقویت نظام منتهی می‌شود یا خیر. به گزارش ایسنا؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این جلسه بیان کرد: از قرارگاه مدینه منوره سپاسگزاریم که در تمامی شرایط سخت همچون سیل و زلزله در کنار مردم بودند.

    در خدمت مردم بودن افتخاری برای ما و سپاه پاسداران است و این تفاوت سپاه با نیروهای نظامی دیگر کشورها است.احسان کامرانی بیان کرد: همچون حضرت علی که جمع اضداد بودند و در جنگ‌های سخت در کنار مردم و مظلومین و یتیمان بودند، سپاه نیز به همین‌گونه عمل می‌کند. وی اضافه کرد: خبرنگار مثل کسی است که در جبهه می‌جنگد. خبر را با صداقت و به موقع به جامعه رساندن نشانه رزمنده بودن است و جامعه خبرنگاری هرمزگان نیز همین‌گونه هستند و بسیاری از آنان با همه کمبودها فداکاری‌های بسیاری انجام می‌دهند. خبرنگاران امروز باید به سلاح‌های روز مسلح شوند، رکن چهارمی که می‌تواند به مردم‌سالاری دینی کمک کند رسانه است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.