حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دود این دعواها  به چشم شهروندان می رود
    ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۶:۵۰
    شناسه : 6042
    بازدید 1414
    6
    درحالی یک سال و نیم از فعالیت این دوره شورای اسلامی شهر بندرعباس می گذرد که اختلافات بین بعضی اعضای شورای شهر باهمدیگر و همچنین اختلاف بین برخی از اعضای شورا با شهردار بندرعباس باعث شده است که حتی در روند اجرای برخی پروژه ها اختلال ایجاد شده و دود این دعواها به چشم شهروندان رفته و ضرورت دارد شورا هرچه زودتر به اتحادی باهمدیگر برسند تا به منافع مردم ضرر وارد نشود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی
    پ
    پ

    دریانیوز: درحالی یک سال و نیم از فعالیت این دوره شورای اسلامی شهر بندرعباس می گذرد که اختلافات بین بعضی اعضای شورای شهر باهمدیگر و همچنین اختلاف بین برخی از اعضای شورا با شهردار بندرعباس باعث شده است که حتی در روند اجرای برخی پروژه ها اختلال ایجاد شده و دود این دعواها به چشم شهروندان رفته و ضرورت دارد شورا هرچه زودتر به اتحادی باهمدیگر برسند تا به منافع مردم ضرر وارد نشود. مردم بندرعباس اعضای شورای شهر را انتخاب کرده اند تا فارغ از منافع جناحی، سیاسی و… بدنبال تحقق منافع شهروندان و دفاع از حقوق موکلان شان باشد.
    انتظار می رفت شورای شهر در این دوره ارتباط شان با مردم بیشتر بوده و همچنین مدیران صنایع را به صحن شورا دعوت می کردند و یا آنها را به محلات و سطح شهر می بردند تا مشکلات مردم را در حوزه های مختلف ببینند ودر راستای مسئولیت های اجتماعی شان در رفع مشکلات و افزایش خدمات‌رسانی به مردم مشارکت شان را جلب می کردند. از طرفی دیگر اعضای شورا بایستی مدیران دستگاه های اجرایی که مردم بیشترین مشکلات در آن حوزه ها دارند را به شورا دعوت می کردند و خواستار پاسخگویی آنها می شدند و در حوزه هایی که نیاز بود وشورا اختیارات قانونی داشت، مصوباتی داشتند تا مشکلات مردم برطرف شود که متاسفانه کمتر به این موضوعات نیز توجه شده است. اعضای شورا بایستی در جاهای مختلف حضور داشته باشند و وضعیت خدمات‌رسانی به مردم و مشکلات شان را ببینند و بدنبال پیگیری رفع مشکلات شهروندان باشند.
    یعقوب دبیری نژاد یک عضو شوراي شهر بندرعباس هم در زمینه وضعیت اجرای پروژه های شهرداری و از طرفی برخی کارشکنی ها مطالب قابل تاملی را عنوان کرده است. این عضو شوراي شهر بندرعباس گفت: در حال حاضر شهرداري بندرعباس معادل ١٢٠٠ميليارد تومان فقط پروژه عمراني در دست اجرا دارد كه در عمر شهرداري بندرعباس اين حجم ريالي از پروژه‌هاي عمراني در حال اجرا بي سابقه است. پروژه هاي عمراني ماندگارترين يادگار دوره فعاليت هر مديري هستند وصد البته تكميل هر پروژه زمانبر و هزينه بر خواهد بود و در صورت عدم كارشكني و خود تحريمي داخلي، مردم بندرعباس به مرور طي يكي دو سال آينده شيريني بهره‌برداري از اين پروژه ها را خواهند چشيد.

    برخلاف ادوار گذشته كه مطالبات پيمانكاران عمراني معوق مي ماند، در اين دوره تلاش شده تا صورت وضعيت‌ها همزمان با پيشرفت پروژه ثبت شود و شهردار و شوراي شهر دچار بحران بدهي و حجم عظيم شكايت قضايي پيمانكاران نشوند.پروژه هاي عمراني مذكور از نظر سرعت هم وضعيت قابل قبولي دارند و با گذشت ٧ماه از سال نيازمند تخصيص مجدد اعتبار و پرداخت صورت وضعيت پيمانكاران شده اند. از ابتداي آبان ماه نيز شهرداري با ارسال پيشنهاد به شورا درخواست متمم بودجه نموده و بعضي از پروژه هاي عمراني از آن زمان تا به امروز بدليل عدم تزريق اعتبار متوقف يا رو به توقف هستند و جاي تاسف دارد. همچنين تاخير در وعده خوش حسابي آن هم در شرايط تورم بي سابقه موجب ضرر و زيان و نااميدي پيمانكاران پروژه هاي بزرگ عمراني شده است.بعضي از مناطق شهرداري حتي در كارهاي خرد عمراني كه خودشان انجام مي دادند قفل شده اند‌؛ اگر باور نمي كنيد از مديران شهرداري حاضر در همين جلسه بپرسيد.نمي دانم هدف از اين كارشكني‌ها و تاخير انداختن در پروژه هاي عمراني چيست؟ ولي مديران مياني شهرداري در اين زمينه گلايه مندند و اين گلايه مندي را به پاي همه اعضا شورا مي نويسند، نه فقط عده خاصي از اعضا.

    بارها گفته ام بازهم تكرار مي كنم، در برخي موضوعات همچون بازگشايي محلات، تنظيف، ساماندهي وانت‌هاي دستفروشي بنده هم منتقد عملكرد شهرداري هستم و دائما هم در اين زمينه با مديران مربوطه در تماسم، اما اگر هر كسي قصد تسويه حساب و انتقام از فرد خاصي دارد، بهتر است اين موضوع را به خارج از شورا ببرد تا دود آن به چشم مردم نرود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.