حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • دلالان همچنان بازارشان سکه است
    ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۱۵
    شناسه : 2491
    بازدید 1548
    8
    دلالان همواره در بخش های مختلف از جمله مسکن، خودرو، میوه و محصولات کشاورزی، نهاده های دامی و... بیشترین سود را می برند و این قشر حتی گاهی با یک تلفن، شگردهای خاص و بدون صرف هزینه و... بیشترین سود نصیب شان می شود وردپایی از خود برای پرداخت مالیات و... نیز به جای نمی گذارند .
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: دلالان همواره در بخش های مختلف از جمله مسکن، خودرو، میوه و محصولات کشاورزی، نهاده های دامی و… بیشترین سود را می برند و این قشر حتی گاهی با یک تلفن، شگردهای خاص و بدون صرف هزینه و… بیشترین سود نصیب شان می شود وردپایی از خود برای پرداخت مالیات و… نیز به جای نمی گذارند .در حوزه مسکن مافیا و دلالان مسکن و برخی مشاوران املاک در حال حاضر نبض بازار مسکن را در دست دارند و قیمت ها را بگونه ای حبابی کرده اند که بسیاری از اقشار از خانه دار شدن ناامید شده اند و برخی دیگر حتی توان رهن واجاره مسکن را ندارند و قیمت ها و ودیعه و اجاره ها نجومی است و هیچ نهادی هم خود را در این حوزه پاسخگو نمی داند.مردم امیدوار بودند با اجرای طرح جهش تولید مسکن در شهربندرعباس، مشکل کمبود و احتکار مسکن تا حد زیادی برطرف شود و مافیای مسکن و دلالان این حوزه نتوانند نبض بازار را در دست داشته باشند که متاسفانه اینگونه نشد وبعد از گذشت نه ماه ونیم از آغاز ثبت نام در این طرح ملی در کشور، اما متاسفانه از بندرعباسی ها در این طرح ملی ثبت نام نشد.

    در شهر مهاجرپذیر بندرعباس که نیاز است سالانه چندین هزار واحد مسکن جدید احداث شود که دولت سابق هیچ طرح مسکنی را در کشور اجرا نکرد واین دولت هم بدلیل سلیقه گرایی مسئولان مربوطه در استان ، در ابتدا شهرک علوی در ۵۰ کیلومتری غرب بندرعباس را برای این طرح درنظر گرفتند وبعد از اعتراضات گسترده، اعلام شد که در شهر بندرعباس طرح جهش تولید مسکن اجرایی می شودکه هنوز ثبت‌نام آغاز نشده است ودر این حوزه فرصت سوزی شد.در حوزه محصولات کشاورزی و میوه هم دلالان بیشترین سود را می برند وبیشتر کشاورزان هرساله متضرر می شوند واز آن طرف برای مصرف کننده نهایی قیمت‌ها بسیار بالاست که بسیاری از اقلام میوه ای و تره بار ومحصولات کشاورزی از سفره اقشار مختلف حذف شده است ودر این حوزه نیز دلالان به سودهای بادآورده دست می یابند.

    در حوزه ماهی و میگو نیز اینگونه است وساحل نشینان بندرعباسی هم به راحتی نمی توانند ماهی ومیگو بخرند و بخش زیادی از ماهیان قاچاق می شوند و بخش اندکی هم توسط دلالان وارد بازار می شود که قرار بود بطور مرتب قیمت گذاری واعلام عمومی شود که این موضوع نیز به فراموشی سپرده شد. بنظر می رسد دستگاه نظارتی ضرورت دارد برای ساماندهی وشناسنامه دار کرد دلالان ونظارت بر آنها و اخذ مالیات وعوارض از این قشر تدابیر لازم بیندیشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.