حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • دغدغه شورای شهر چیست ؟
    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۳۷
    شناسه : 1807
    بازدید 1518
    7
    بعد از گذشت حدود یک سال از فعالیت شورای شهر بندرعباس، اما همچنان دغدغه های این شورا برای مردم مشخص نیست.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: بعد از گذشت حدود یک سال از فعالیت شورای شهر بندرعباس، اما همچنان دغدغه های این شورا برای مردم مشخص نیست. درحالیکه هنوز دو ماه و نیم از انتخاب شهردار بندرعباس توسط همین شورا نمی گذشت، تعدادی از اعضای محترم شورا پیگیر استیضاح و برکناری شهردار منتخب خودشان بودند و برای همگان سوال بود که چرا شهرداری که خود اعضای شورا انتخاب کرده اند، بایستی در زمانی کوتاه استیضاح شود؟ آیا از عملکرد شهردار ناراضی بودند که اگر اینگونه باشد که بازهم دو ماه و نیم برای ارزیابی عملکرد شهردار منتخب خودشان کافی نبود. اگر هم که می گویند شهردار بدون برنامه بوده و برخی همچنان این موضوع را مطرح می کنند که باز هم خود شورا زیرسئوال می رود که چرا شهردار بی برنامه را انتخاب کرده اند؟

    البته در جلسات استیضاح، شهردار بندرعباس از فشارهای برخی از اعضای شورا برای انتصاب افراد خاص در شهرداری و سهم خواهی ها پرده برداشت که بنظر رسید بیشتر دلیل مخالف برخی از اعضای شورا با ادامه فعالیت شهردار بخاطر حقوق شهروندان نبوده و بخاطر ایستادگی شهردار در مقابله خواسته های سهم خواهان شورا بوده است. در چند ماهه اخیر هم بحث جانمایی مکان شهربازی به محل مناقشه اعضای شورای شهر تبدیل شده است که در واقع متخصصان مربوطه بایستی به اعضای شورا مشاوره دهند که احداث شهربازی در کدام منطقه بهتر است انجام شود و این اختلافات فقط به ضرر شهروندان شده است و کودکان بندرعباسی آرزوی داشتن شهربازی را به دل دارند وبه پدر ومادر شان می گویند برویم فلان شهر واستان که آنجا شهربازی دارد. بنظر می رسد شورای شهر بایستی در رفتار خود تجدیدنظر کند و منافع شهروندان را فدای منافع خودشان نکنند و با شهردار منتخب شان همراهی کنند و چوب لای چرخ حرکت توسعه شهر نگذارند و فقط به وظیفه نظارتی خود بپردازند.

    مردم از این شورا انتظار بیشتری برای رفع مشکلات شهری داشتند و انتظار ندارند چهارسال عمرشورا را با اختلاف و… بگذرانند و دود این اختلاف ها هم به چشم موکلان شان برود. اعضای شورای شهر بهتر است با یکدیگر متحد شوند و هدف مشترک شان پیگیری حقوق مردم باشد. آنها می توانند مدیران صنایع را به سطح محلات ببرند و وضعیت واقعی محلات محروم وفقیر شهر صنعتی و اقتصادی را نشان شان دهند وبعد به صحن شورا دعوت شان کنند وبرای عمران و آبادانی محلات و رفع مشکلات این مناطق حاشیه ای وبافت فرسوده ، از آنها بخواهند در راستای مسئولیت های اجتماعی شان مشارکت کنند و هر محله را به یک صنعت بسپارند تا در بازگشایی معابر، احداث مراکز تفریحی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی و… آن محله مشارکت کنند و به نام همان صنعت هم نامگذاری شوند. شورا بایستی مدیران را به صحن شورا دعوت کنند ودغدغه های شهروندان را مطرح و پیگیر تامین خواسته های بحق و قانونی شهروندان باشند. شهروندان بندرعباسی از وکلای شان در شورای شهر انتظار دارند دغدغه تک تک اعضای شورای شهر، دغدغه شهروندان باشد و پیگیر رفع مشکلات و تامین خواسته های شان باشند واز اختلاف وبحث و مجادله و…. بپرهیزند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.