حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دریا ، میراث حاج ایوب دبیری نژاد برای مطالبه گری
    ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۵:۳۶
    شناسه : 4497
    بازدید 1419
    9
    مهر 97 ماه و سالی سخت بر رسانه های استان هرمزگان و بخصوص روزنامه دریا گذشت.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: مهر ۹۷ ماه و سالی سخت بر رسانه های استان هرمزگان و بخصوص روزنامه دریا گذشت. در آن سال بنیانگذار و مدیرمسئول و صاحب امتیاز روزنامه دریا مرحوم حاج ایوب دبیری نژاد دعوت حق را لبیک گفت وبه دیار باقی شتافت. حاج ایوب، روزنامه دریا را به عنوان میراثی گرانبها از خود بجا گذاشت تا نام نیکش همچنان ماندگار باشد و بعد از پدرهم فرزند برومندش آقا یعقوب راه پدر را بخوبی ادامه می دهد. راهی که پدر در گذشته تا حد زیادی هموار ساخته بود و حال بایستی در همان مسیر اطلاع رسانی و حامی مردم و محرومان و مظلومان بودن را ادامه دهد ودر این چهار سال هم این مسیر ادامه دارد. دریا روزنامه ای است که همچنان دغدغه مردم دیارش هرمزگان وایران سرفراز و ارزش ها را دارد و خبرنگاران و کارکنانش در این بخش همفکر وهم نظرند. حاج ایوب که از خانواده معظم شهدا بود و خود نیز از یادگاران وجانبازان دفاع مقدس بود، همواره بر نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس در جامعه تاکید داشت.

    گرچه این سالها زود گذشت، اما خوب بخاطر دارم در سال های اول دهه ۸۰ بود که حاج ایوب این نشریه که آن زمان هفته نامه بود را برایم به دانشگاه محل تحصیلم در خارج از استان ارسال می کرد و به همراه هرمزگانی هایی که دانشجو بودیم، دریا را می خواندیم و دغدغه ها و مطالبات دانشجویان هرمزگانی را که نوشته وارسال کرده بودیم ودر دریا چاپ شده بود را مطالعه می کردیم و دریا را حامی خودمان و مردمان دیارمان می دانستیم وبه خود می بالیدیم که چنین نشریه ای را در استان داریم و این ارتباط باعث شد تا دریایی شوم ودو دهه در دریا قلم بزنم و پستی ها و بلندی ها را بگذرانیم و هرچند سخت است که بنیانگذار دریا چهار سال در کنارمان نیست؛ اما بحمدالله یکی از یادگارانش مسئولیت مدیرمسئولی را برعهده دارند که مانند پدر دلسوز و مردمدار و مهربان است و منافع و مصالح مردم را مانند پدر بزرگوارشان فدای منافع و مصالح فردی خود نکرده و نمی کند و حال که ایشان عضو شورای شهر بندرعباس نیز می باشد، همواره حقگویی و دفاع از حق مردم را در شورا هم به اثبات رسانیده است. روزنامه دریا در دو دهه اخیر در یک مسیر حق گویی و حق نویسی حرکت کرده و هیچگاه از مطالبه گری کوتاه نیامده و همچنان روزنامه متعلق به مردم بوده ودر راستای منافع مردم منتشر می شود.

    دریا همیشه سعی کرده دغدغه های حاشیه نشینان و روستاییان و… را منعکس کند و حتی ۹۰ کانال خبری و سایت و اینستاگرام و…. را در کنار ظرفیت چاپ کاغذی برای اطلاع رسانی و مطالبه گری دارد تا دغدغه مردم را بیشتر و بهتر منعکس نموده و اخبار مفید و مورد نیاز در حوزه های مختلف را به اطلاع مردم برساند. حاج ایوب، میراثی فرهنگی و ارزشمند را برای هرمزگانی ها وهرمزگان نشینان بنا نهاد ورفت که همیشه یادش گرامی داشته شود و باقیات و صالحاتی برایش شود و فرزندان و همکارانی که از ایشان درس ها آموختند و حال نیز در همان مسیری که برای روزنامه ترسیم شده بود، ادامه راه می دهند و از حق وحقوق مردم و بخصوص محرومان و نیازمندان دفاع می کنند و انعکاس دهنده مشکلات و خواسته های این قشر وسایر اقشار هستند. دریا ان‌شاءالله با دعای خیر مردم سال های سال و برای نسل های بعدی، دریایی و زلال و در کنار مردم خواهد ماند و یاد و خاطره حاج ایوب را همواره در خاطره ها و ذهن ها زنده نگه خواهد داشت. روزنامه دریا که توسط حاج ایوب برای مطالبه گری مجوز فعالیت گرفته بود، همچنان در همین مسیر مانده است و ان‌شاءالله خواهد ماند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.