حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • حکایت تلخ شهربازی در بندرعباس
    ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۵:۳۱
    شناسه : 4532
    بازدید 12817
    18
    وقتی می بینیم در پایتخت تجارت کشور، کودکان و نوجوانانش در حسرت داشتن شهربازی هستند ومی گویند برای شهربازی به شهرهای دیگر کشور برویم، اولین موضوعی که به ذهن متبادر می شود، این است که ضعف مدیریتی در ادوار مختلف وجود داشته است و این واقعیت تلخ حقیقت دارد وبه همین دلیل هم هرمزگان در فقر وفلاکت، بیکاری، گرانی و... هم رتبه دار و رکورددار در کشور است که این جای تاسف دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: وقتی می بینیم در پایتخت تجارت کشور، کودکان و نوجوانانش در حسرت داشتن شهربازی هستند ومی گویند برای شهربازی به شهرهای دیگر کشور برویم، اولین موضوعی که به ذهن متبادر می شود، این است که ضعف مدیریتی در ادوار مختلف وجود داشته است و این واقعیت تلخ حقیقت دارد وبه همین دلیل هم هرمزگان در فقر وفلاکت، بیکاری، گرانی و… هم رتبه دار و رکورددار در کشور است که این جای تاسف دارد. در سال های گذشته بارها مطرح شد که در کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس، شهربازی، تله کابین، پیست‌های اسب دوانی، دوچرخه سواری و موتورسواری ، بازارچه و… راه اندازی می شود، امید می رفت انقلابی در حوزه گردشگری و تفریحات این شهر را شهروندان شاهد باشند که متاسفانه این وعده ها عملیاتی نشد. در ماه های گذشته که باری دیگر بحث احداث شهربازی به عنوان مطالبه شهروندان در شورای شهر بندرعباس مطرح شد، باری دیگر شاهد اختلاف نظر اعضای شورا در مورد جانمایی و مکان راه اندازی شهربازی بودیم.

    متاسفانه دود اختلافات اعضای شورای شهر و مخالفت برخی از آنها با شهردار منتخب خودشان به چشم شهروندان می رود و شرایط بگونه ای است که همین اختلافات باعث شده توسعه شهر روند کندی داشته باشد و مشکلات مردم افزایش یابد. در حوزه شهربازی باید گفت که بدلیل نبود شهربازی در این شهر، تعدادی پارک بازی در اماکن سربسته و یا سرباز و پارک ها وبوستان های شهر راه اندازی شده اند که ضرورت دارد بر شرایط ایمنی و استاندارد آنها نظارت شود. متصدیان برخی از آنها نوجوانان کم سن وسال هستند که اموراتش را اداره می کنند. در این حوزه نیاز است که میزان نظارت ها افزایش یابد و همچنین تابلوهایی در هرکدام شان نصب شود و شماره تلفن هایی که مردم بتوانند تخلفات، انتقادات، پیشنهادات شان و… را اعلام کنند در معرض دید قرار گیرد. بنظر می رسد نظارت های لازم در این بخش وجود ندارد و از طرفی دیگر نظارت ها بصورت جزیره ای است و انسجام لازم بین دستگاه های متولی و نظارتی وجود ندارد.

    گهگاهی شنیده می شود که برای راه اندازی این پارک های بازی از تمامی دستگاه هایی که بایستی استعلام گرفته شود، استعلامات اخذ نمی شود ویا برخی بدون داشتن مجوز لازم اقدام به راه اندازی این پارک های بازی می کنند. درصورتی که مسئولان شهربازی موردنیاز در شهر بندرعباس را راه اندازی کنند وکودکان مکان مناسبی برای بازی داشته باشند، آنگاه به پارک های بازی غیراستاندارد وناایمن نمی روند که سلامتی شان و جان شان در معرض خطر قرار گیرد. البته مسئولان هم قبل از وقوع حادثه غیرقابل جبران، بایستی اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهند و میزان نظارت ها افزایش یافته و برخوردهای قانونی با متخلفان نیز افزایش داده و این برخوردها بایستی بازدارنده باشد.

    موضوع دیگر از متولیان مربوطه انتظار می رود از ظرفيت بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در کوهستان پارک پنجه علی و… استفاده کنند تا کمبودها و کاستی های حوزه تفریحی و گردشگری در شهر بندرعباس برطرف شود و به تفریحات دریایی و ساحلی در این شهر بندری نیز بایستی توجه بیشتری شود. از ظرفيت دریا در بندرعباس برای جذب گردشگر و همچنین تفریحات سالم دریایی بخوبی استفاده نشده است. در سایر شهرهای کشور حتی استخر و دریاچه مصنوعی برای تفریحات آبی راه اندازی می کنند ودر بندرعباس از ظرفيت خدادادی دریا وساحل برای اینگونه تفریحات هیچگونه استفاده ای نمی شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.