حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2995 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی به مرز سه میلیون تن رسید
    ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
    شناسه : 4853
    بازدید 1368
    17
    طی شش ماهه سال 1401 ؛ دریانیوز // معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان تخلیه و بارگیری کالا از طریق حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی طی شش ماهه امسال را بیش از 2 میلیون و 832 هزار تن اعلام کرد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    دریانیوز // معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان تخلیه و بارگیری کالا از طریق حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی طی شش ماهه امسال را بیش از ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار تن اعلام کرد.

    «منصور خرمشکوه» در تشریح عملکرد ریلی بندر شهید رجایی در شش ماهه سال جاری افزود: طی این مدت ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۹۵۸ تن کالا از طریق حمل ریلی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.وی ادامه داد: از این میزان جابه‌جائی، ۲ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۲۲۶ تن کالا در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر بازرگانی ایران تخلیه شد.به گفته معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، از ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۹۵۸ تن حمل و نقل ریلی از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور نیز ۵۸۱ هزار و ۷۳۲ تن از این بندر بارگیری شده است.

    خرمشکوه میزان جابه‌جایی کالای اساسی از طریق خطوط ریلی در سال جاری را نیز ۲۴۳هزار و ۶۸۶ تن اعلام کرد که عمده‌ترین این کالاها شامل ذرت، روغن‌ خوراکی، برنج، گندم و جو برنج بوده که از طریق شبکه ریلی از مبدا بندر شهید رجایی به سراسر کشور حمل شده است. شایان ذکر است؛ در سال گذشته از هفت میلیون تن کالای جابه‌جا شده از طریق حمل ریلی، حدود پنج میلیون و۸۰۰ هزار تن مربوط به صادرات و حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار تن نیز کالا از طریق حمل ریلی وارد این بندر شد.

    گفتنی است؛ درحال حاضر ۱۲ محوطه اختصاصی ریلی در بندرشهید رجایی فعال است. این بندر به دلیل واقع شدن در کریدور شمال – جنوب یکی از نقاط محوری و مسیری مطمئن برای ترانزیت کالا از طریق ناوگان ریلی به کشورهای همسایه قلمداد می‌شود .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.