حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • حمله حیوانات وحشی  به مردم روستاهای بخش رودخانه
    ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۷:۲۹
    شناسه : 6059
    بازدید 11036
    6
    استان هرمزگان به دلیل شرایط جغرافیایی که دارد، در بسیاری از مناطق آن حیوانات وحشی فراوانی زندگی می کنند .
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی
    پ
    پ

    دریانیوز: استان هرمزگان به دلیل شرایط جغرافیایی که دارد، در بسیاری از مناطق آن حیوانات وحشی فراوانی زندگی می کنند .
    از جمله این مناطق می توان به شهرستان بشاگرد و بخش رودخانه در شهرستان رودان اشاره کرد. وجود حیوانات وحشی در این مناطق، مشکلاتی را برای اهالی ایجاد می کنند و بارها شاهد بوده‌ایم که این حیوانات به ساکنان منطقه و دام و طیور آنها حمله کرده و آنها را زخمی یا از پای درآورده است. مدتی است که در بخش رودخانه شهرستان رودان حیوانات وحشی مشکلاتی را برای ساکنین این منطقه به وجود آورده اند. حمله حیوانات وحشی به ساکنان روستاهای سرگست، عباس‌آباد، رستم‌آباد، پشتو، چاه نوری و .‌‌.. مدتی است که اهالی این روستا ها را نگران کرده است. حیوانات وحشی تا کنون به تعداد زیادی از اهالی این منطقه حمله کرده و آنها را زخمی و راهی بیمارستان نموده است.

    حمله به حیوانات اهلی و حتی سگ های منطقه نیز توسط حیوانات وحشی انجام می شود و در مواردی آنها را از پای درآورده است. مدتی پیش در یکی از روستاهای این منطقه حمله حیوانات وحشی باعث کشته شدن چهار گوسفند یک خانواده شد و به تازگی شاهد هستیم که این حیوانات به منازل ساکنان این روستاها هجوم آورده و اگر شخصی بیرون از منزل باشد به او حمله کرده و قصد کشتن آن را خواهند داشت.

    تاکنون به چند فرد بزرگسال در این روستاها حمله شده و آنها را زخمی کرده‌اند و اگر این حملات به کودکان انجام شود، قطعاً باعث مرگ آنها خواهد شد. علیرغم اینکه به بخشداری محل چندین بار درباره وجود حیوانات وحشی و حمله آنها به انسان‌ها و حیوانات اهلی گزارش شده است، هنوز اقدامی جهت مقابله با آنها صورت نگرفته است که از این نظر ساکنان منطقه گلایه های بسیاری دارند. در تازه‌ترین حمله حیوانات وحشی به اهالی منطقه، یک بانوی ۷۰ ساله مورد حمله این حیوانات قرار گرفته است که اگر ساکنان و همسایه ها به موقع وارد عمل نشده بودند قطعاً این حیوانات جان او را می گرفتند. باید پیش از آنکه اتفاق ناگواری در منطقه رخ دهد و خانواده‌ای داغدار شود مقابله با این حیوانات در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گیرد چرا که اگر اتفاقی رخ دهد و انسانی جان خود را به خاطر اقدامات دیرهنگام مسئولان از دست دهد این کار بخشودنی نیست.

    این مردم ولی‌نعمتان ما هستند و باید امنیت و آرامش آنها تامین شود و مسئولان اجازه ندهند وجود حیوانات وحشی آنها را نگران کند. زمانی که هوا رو به تاریکی می‌رود، بسیاری از اهالی این روستاها از ترس حیوانات وحشی مجبورند در خانه بمانند و اگر کاری برای آنها پیش بیاید نتوانند به امورات خود رسیدگی نمایند. اهالی این روستاهای بخش رودخانه شهرستان رودان از مسئولان انتظار دارند در سریع‌ترین زمان ممکن مقابله با حیوانات وحشی در منطقه را انجام دهند تا اهالی بتوانند با آرامش به زندگی خود بپردازند.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “حمله حیوانات وحشی به مردم روستاهای بخش رودخانه”
    1. عرض ادب واحترام دراین پست این قدرفرمودیدحیوانات وحشی، دریغ ازنام بردن ازیک حیوان وحشی، حداقل نامی ازگونه وحشی این حیوانات به میان می آوردیدتامطلب مفیدتر، جذابار، ومعلومات عامه هم بیشترشود

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.