حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • حل آسیب های اجتماعی در گرو مشارکت دستگاه های اجتماعی، فرهنگی وامنیتی
    ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۶:۲۳
    شناسه : 4822
    بازدید 1445
    16
    سرپرست اداره کل اموراجتماعی استانداری هرمزگان تاکید کرد دریانیوز// سرپرست اداره کل اموراجتماعی استانداری هرمزگان تاکید کرد : حل مسائل و آسیب های اجتماعی در گرو توجه همه دستگاه های اجتماعی، فرهنگی وامنیتی است.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// سرپرست اداره کل اموراجتماعی استانداری هرمزگان تاکید کرد : حل مسائل و آسیب های اجتماعی در گرو توجه همه دستگاه های اجتماعی، فرهنگی وامنیتی است.

    حمیدرضا زارعی در گفتگو با خبرنگار دریا اظهار کرد: فرمانداران هر شهرستان طرح های جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را بایستی تدوین و ارائه کنند. زارعی اظهارداشت: برای تحقق این موضوع نیازمند بانک اطلاعاتی قوی و اطلس آسیب های اجتماعی در تمام شهرستان های استان هستیم و بایستی کارگروه های فرهنگی واجتماعی بطور مرتب تشکیل شده ودر این حوزه تصمیم گیری واقدام شود. وی گفت: با تدوین این طرح، وظایف دستگاه ها مشخص شده و توسط بالاترین مقام اجرایی در شهرستان ها نظارت شده و همچنین باید از ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی، علمی و دانشگاهی، سمن ها، گروه های دانش بنیان و… نیز در تدوین این طرح استفاده شود. زارعی اظهار داشت : نقاط بحران خیز در حوزه آسیب های اجتماعی هم بایستی شناسایی و دستگاه های اجرایی با پرهیز از موازی کاری و جزیره ای عمل کردن و بصورت منسجم بایستی برای رفع آسیب های اجتماعی اقدام نمایند و از ظرفيت های مردمی، جهادی، سمن ها و مساجد نیز برای رفع چالش‌ها ومشکلات اجتماعی این مناطق استفاده شود.

    وی خاطرنشان کرد: قرارگاه های تحول محلات با محوریت امام جماعت مساجد در شناسایی، پیشگیری و رفع آسیب های اجتماعی بسیاراثرگذارند و برخی از این قرارگاه ها، شناسنامه محلات و ظرفیت ها و چالش ها و آسیب های محلات را نیز شناسایی نموده و به مسئولان ارائه داده اندوبایستی سهم زیرساخت های محلات افزایش یابد تا کاهش آسیب های اجتماعی را به همراه داشته باشد. سرپرست اداره کل اموراجتماعی استانداری هرمزگان گفت: مقام معظم رهبری در جلسه ای که چندسال قبل در حوزه آسیب های اجتماعی با مسئولان و متولیان ارشد این حوزه داشتند، با بیان اینکه ۲۰ سال در حوزه آسیب های اجتماعی عقب هستیم، به بیان پنج آسیب اجتماعی اولویت دار اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی و نقاط بحران خیز پرداختند که بایستی مسئولان کشور برای برون رفت از آن آسیب ها و پیشگیری و کنترل و درمان این آسیب ها برنامه ریزی واقدام نمایند.

    زارعی اظهار داشت : طرح جامع کاهش آسیب های اجتماعی و طرح گام به گام کاهش آسیب های اجتماعی نیز در استان بایستی تدوین واجرایی شود. وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری، کنترل ودرمان آسیب های اجتماعی بایستی اقدامات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی در گام نخست اجرایی شود و سپس اقدام قضایی و… انجام گردد. سرپرست اداره کل اموراجتماعی استانداری هرمزگان گفت: وظیفه مان سیاستگذاری، تعیین راهبرد، چشم انداز و نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه آسیب های اجتماعی است. زارعی اظهار داشت: بایستی بصورت جهادی در استانداری، فرمانداری ها، دستگاه های اجرایی و… در حوزه آسیب های اجتماعی اقدام کنیم تا عقب ماندگی های گذشته را بتوانیم جبران کنیم. وی خاطرنشان کرد : رفع بخشی از آسیب های اجتماعی متضمن اصلاح برخی قوانین یا دستورالعمل ها و بخشنامه هاست و نسخه واحدی نباید برای کل کشور پیچید و مدیران در استان ها بایستی اختیاراتی هم داشته باشند و تعاملات مدیران با وزارتخانه ها بایستی بگونه ای باشد که بتوانند وزارتخانه را متقاعد کنند تا برخی
    طرح ها بصورت بومی در استان اجرا شده تا به نتایج مناسبی رسید.

    سرپرست اداره کل اموراجتماعی استانداری هرمزگان گفت: صدور سند املاک در محلات، رفع مشکلات اقتصادی، اشتغالزایی و قرارگرفتن بومیان در اولویت استخدام ها و کاهش بیکاری، افزایش آموزش های فنی و حرفه ای در مراکز دولتی و بصورت رایگان و… در کاهش آسیب های اجتماعی اثرگذار است و اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان نیز بایستی از واگذاری مراکز و کارگاه های دولتی به بخش خصوصی و تحمیل هزینه به متقاضیان محروم جهت مهارت آموزی خودداری کند وبایستی متناسب با نیاز استان آموزش های مهارتی داده شود. وی گفت: استان در حوزه های مختلف از جمله گازکشی نیاز به تربیت نیروی ماهر دارد که اداره کل آموزش فنی و حرفه ای بایستی در این حوزه مهارت آموزی و اشتغالزایی داشته باشد.

    زارعی اظهار داشت : اعتبارات آسیب های اجتماعی مستقیم به حساب دستگاه های متولی این حوزه واریز می شود ودستگاه بایستی گزارش عملکردشان را علاوه به وزارتحاته متبوع، به استانداری نیز ارائه دهند که با تاکید استاندار هرمزگان، نظارت ها بر این بخش نیز افزایش می یابد و ترک فعل ها در حوزه آسیب های اجتماعی هم به مقام عالی اجرایی استان نیز گزارش می شود. وی با تاکید بر لزوم مشارکت صنایع و بنگاه های اقتصادی در راستای مسئولیت های اجتماعی شان برای کاهش آسیب های اجتماعی در استان؛ خاطرنشان کرد :این صنایع بایستی از طرح های تحقیقاتی و پژوهشی و اجرای طرح های عمرانی و… که در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است، مشارکت گسترده ای داشته باشند. سرپرست اداره کل اموراجتماعی استانداری هرمزگان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در تربیت و پرورش نسل آینده ساز استان نقش بسیار مهمی را دارد و بایستی میزان حمایت های کشوری و استانی از کانون افزایش یافته و نهادهای فرهنگی با برنامه های کانون برای کودکان ونوجوانان استان همراهی بیشتری داشته باشند.

    زارعی تاکید کرد :پیشگیری، کنترل و درمان آسیب های اجتماعی بایستی با هم افزایی و هماهنگی دستگاه های مختلف محقق می شود ویک دستگاه یا نهاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… به تنهایی نمی تواند در این حوزه موفقیت کامل را بدست آورد. وی خاطرنشان کرد: رسانه ها نیز با انعکاس مشکلات این حوزه و ارائه راهکار و پیشنهاد و…، یاریگر دستگاه های متولی بخش آسیب های اجتماعی در استان باشند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.