حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • حال ناخوش سایه خوش زنگ هشدار به مسئولان
    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۰۵
    شناسه : 2448
    بازدید 11610
    8
    گرچه انتظار می رفت با زلزله سال گذشته منطقه فین و تخریب بیش از سه هزار واحد مسکونی و...، بالاخره نهضتی برای احیای بافت فرسوده در هرمزگان شکل بگیرد و تسهیلات و مشوق هایی در این زمینه ارائه شود ودولت و شهرداری ها و... تا قبل از مدفون شدن ساکنان در زیرآوار، عزمشان را جزم کنند تا املاک فرسوده بی سند وسنددار نوسازی شوند که متاسفانه هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و روند سال های گذشته ادامه دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز:گرچه انتظار می رفت با زلزله سال گذشته منطقه فین و تخریب بیش از سه هزار واحد مسکونی و…، بالاخره نهضتی برای احیای بافت فرسوده در هرمزگان شکل بگیرد و تسهیلات و مشوق هایی در این زمینه ارائه شود ودولت و شهرداری ها و… تا قبل از مدفون شدن ساکنان در زیرآوار، عزمشان را جزم کنند تا املاک فرسوده بی سند وسنددار نوسازی شوند که متاسفانه هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و روند سال های گذشته ادامه دارد. زلزله های یکی دو هفته اخیر در چارک و کیش و… ادامه یافت تا بامداد شنبه به سایر مناطق از غرب تا مرکز وشرق وجنوب و… در هرمزگان رسید و « سایه خوش » را با خاک یکسان کرد و دهها نفر در زیر آوار ماندند و با نهایت تاسف برخی هم جان باختند.

    بعد از زلزله فین در سال گذشته که نماینده ولی فقیه در استان نسبت به زلزله ها و لزوم نوسازی بافت فرسوده هشدار داد و رسانه ها نیز حتی از زلزله ها وبارندگی های سال های گذشته که منجر به تخریب املاک فرسوده وقدیمی در مناطق مختلف استان شده بود، بارها هشدار داده اند، اما متاسفانه به این هشدارها توجهی نشده است. بیشتر املاک در بافت های فرسوده فاقد سند هستند که در سال های گذشته هم مالکان شان نتوانسته اند از تسهیلات نوسازی بافت فرسوده استفاده کنند ونسبت به بازسازی املاک فرسوده شان اقدام کنند و بجای تسهیل در صدور سند این املاک، متاسفانه روند صدور سند در یکی دو سال اخیر تقریبا در استان قفل شده است.

    حتی در مرکز استان و شهربندرعباس که دوسوم شهر را بافت فرسوده وحاشیه ای تشکیل می دهد و بارها بر لزوم نوسازی املاک بافت فرسوده در این مناطق تاکید کرده ایم وهشدار داده ایم تا قبل از مدفون شدن ساکنان در زیر آوار املاک فرسوده شان بایستی اقدام شود که متاسفانه تاکنون هیچ عزمی در این حوزه در مدیران دولتی، شهرداری ها و حتی دستگاه‌های نظارتی دیده نشده است و گویا همگان منتظرند تا بندرعباس هم مانند سایه خوش املاکش فرو بریزد وساکنان در زیر آوار مدفون شوند وآنگاه بخواهند اقدام کنند که مصداق نوشدارو بعد از مرگ سهراب می شود.

    در محلات مختلف بندرعباس از جمله آیت ا… غفاری، چاهستانی ها، اسلام آباد، کوی ملت، محلات ساحلی و… همچنان مشکل سند املاک ساکنان بطور کامل رفع نشده است. در هر زمین لرزه وبارندگی شدید، سقف ودیوار برخی از املاک در محلات قدیمی و از جمله آیت ا… غفاری فرو می ریزند ویا شکاف دار و یا سوراخ می شوند و بارها گزارش هایی را نیز منتشر کرده ایم که متاسفانه مورد توجه متولیان مربوطه قرار نگرفته است ونیاز است برای احیای بافت های فرسوده در مناطق شهری و روستایی استان تدبیری اندیشیده شود و مسئولان اجازه ندهند مصیبت سایه خوش در سایر مناطق استان وبخصوص محلات حاشیه ای وفرسوده و محله
    آیت ا… غفاری تکرار شود.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.