حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • حاشیه های کانون پرورش فکری
    ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۴:۳۵
    شناسه : 5352
    بازدید 1324
    7

    دریانیوز// کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ماه های اخیرهمواره با حاشیه هایی نظیرواگذاری به نهاد کتابخانه های عمومی و اخیرا هم انتقال مربیان کانون به آموزش و پرورش مواجه بوده که تحقق آن باعث افزایش کمبود نیروی انسانی در استانی مانند هرمزگان خواهد شد و بایستی تصمیمات مناسبی در این حوزه اتخاذ گردد […]

    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ماه های اخیرهمواره با حاشیه هایی نظیرواگذاری به نهاد کتابخانه های عمومی و اخیرا هم انتقال مربیان کانون به آموزش و پرورش مواجه بوده که تحقق آن باعث افزایش کمبود نیروی انسانی در استانی مانند هرمزگان خواهد شد و بایستی تصمیمات مناسبی در این حوزه اتخاذ گردد تا دغدغه ای برای اعضای کانون و خانواده های شان و مربیان و کارکنان کانون ایجاد نشود.

    مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در مصاحبه ای گفت: کانون با گستره ۳۱ استان حتی در روستاها و مناطق عشایری، ۶۰ نوع فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری را در بستر کتاب‌خوانی انجام می‌دهد. وی درباره طرح واگذاری کتابخانه‌های کانون به نهاد کتابخانه‌های عمومی که مدتی پیش مطرح شده بود، گفت: این موضوع یک پیشنهاد بود که ثبت شد ، ولی تأیید و تصویب نشد. در ادامه کارشناسان نظرات کارشناسی دادند، ما و وزیر آموزش و پرورش مخالفت خود را اعلام کردیم و رایزنی‌ها انجام شد. درحال حاضر هم در مسیر منتفی شدن است.

    کانون در جهت ارتقای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان با قوت کارش را ادامه خواهد داد. به مربیان و کارشناسان کانون در بیش از هزار مرکز خدا قوت عرض می‌کنم. علامتی درباره تبدیل وضعیت نیروهای کانون به نیروی رسمی وزارت آموزش و پرورش گفت: اساساً کانون پرورش فکری مربی‌محور و مخاطب‌محور است. کودکان و نوجوانان که به مرکز مراجعه می‌کنند، مربیان نقش رهبر را ایفا می‌کنند.

    مثل اینکه مربی با فرزندش ارتباط برقرار می‌کند. والدین برای مربیان ما ارزش قائل هستند و این موضوع کار ما را برتر می‌کند. از طرفی کانون مخاطب‌محور است و بر اساس ذائقه مخاطب کار را پیش می‌برد. وی ادامه داد: چندهفته پیش رئیس‌جمهوری در آموزش و پرورش حاضر شدند و یکی از موارد مهمی که اشاره کردند اهمیت و توجه دادن به کانون بود. کانون پرورش فکری برای نظام جمهوری اسلامی مهم است و سیاست دولت بر این است که فعالیت این مجموعه ارتقا پیدا کند. مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در رایزنی‌هایی که با وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری استخدامی صورت گرفت قرار شد این مربیان قراردادی کانون در راستای ارتقای شغلی، پیمانی شوند و شرطش این است که به وزارت آموزش و پرورش بروند. درواقع از یک نهاد فرهنگی به نهاد فرهنگی دیگری منتقل می‌شوند.

    با انجام مراحل سنجش و پایش نیروهایی که تخصص حوزه کودک و نوجوان را دارند وارد آموزش و پرورش می‌شوند و در گام دوم، مربیان پاره‌وقت، نیروی تمام وقت کانون خواهند شد و این خواسته تمام مربیان است. وی ادامه داد: این فرصت برای ما مغتنم است که بتوانیم از اول سال ۱۴۰۲ هیچ مربی پاره‌وقتی نداشته باشیم. بعد از تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، این مهم برای پاره‌وقت‌ها اتفاق خواهد افتاد. علامتی به طرح کانون مدرسه اشاره داشت و گفت: این طرح به کمک مربیان انجام خواهد شد. مدارسی را که پیرامون مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند تحت پوشش قرار خواهیم داد و مربیان در مدارس حاضر خواهند شد و در معرفی کتاب و سفرهای تربیتی در خدمت دانش‌آموزان خواهند بود.
    علی زارعی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.