حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • جوانان در زمینه فرزندآوری به خدا اعتماد کنند
    ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۲۸
    شناسه : 1662
    بازدید 1652
    11
    سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان : به مناسبت هفته ملی جمعیت مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان مراسم جشنی ویژه پرسنل و خانواده پرسنل این نهاد برگزار کرد. با حضور دکتر غلامعباس مومنی سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان دکتر معصومه زکی پور استاد دانشگاه و روانشناس سلامت و جمعی از پرسنل و خانواده پرسنل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان جشن هفته ملی جمعیت برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز:  به مناسبت هفته ملی جمعیت مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان مراسم جشنی ویژه پرسنل و خانواده پرسنل این نهاد برگزار کرد. با حضور دکتر غلامعباس مومنی سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان دکتر معصومه زکی پور استاد دانشگاه و روانشناس سلامت و جمعی از پرسنل و خانواده پرسنل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان جشن هفته ملی جمعیت برگزار شد.سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان در این مراسم گفت: رهبر معظم انقلاب درباره جوانی و افزایش جمعیت طی سال‌های اخیر تاکیدات زیادی داشته‌اند. دکتر غلامعباس مومنی افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اگر جمعیت کشور پیر شود فرصت جبران آن از بین خواهد رفت و تا زمانی که ما فرصت داریم باید از این زمان استفاده کرده و نسبت به جوانی جمعیت اقدامات لازم را انجام دهیم. مومنی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های در پیش گرفته شده در کشور، اکنون زنگ خطر پیری جمعیت به صدا در آمده است و باید خانواده‌ها تلاش کنند نسبت به فرزندآوری و جوانی جمعیت اقدامات لازم را انجام دهند. وی اظهارداشت: در زندگی مشکلات وجود دارد اما باید ما به خداوند اعتماد داشته باشیم تا خداوند به ما کمک نماید که بتوانیم بر مشکلات فائق بیاییم.

    مومنی عنوان کرد: در جهان کنترل جمعیت در بسیاری از کشورها به اجرا درآمد که یکی از این کشورها نیز ایران اسلامی بود، اما اکنون زنگ خطر پیری در کشور به صدا درآمده است به همین دلیل جوان ها باید به فکر ازدواج و فرزندآوری باشند تا بتوانند نسل آینده نیز کشور را به پیش ببرند.وی بیان کرد: در کتاب‌های یهود آمده است که فقر، نداشتن، بی‌پولی، سرما و گرما نباید علتی برای جلوگیری از افزایش جمعیت باشد و تنها جایی که قانون کنترل جمعیت در آن اجرا نشد اسرائیل بود. مومنی اظهارداشت: تمام قوانین جهانی کنترل جمعیت برای کشورهای جهان سوم است و کشورهای اروپایی این موارد را برای این کشورها تبلیغ و هزینه می‌کنند اما واقعیت این است که در این کشورها کنترل جمعیت صورت نمی‌گیرد و خانواده‌ها پرجمعیت هستند. سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان عنوان کرد: زمانی که کشورهای اروپایی متوجه شدند که جمعیت آنها رو به پیری می‌گذارد با سیاست‌هایی جمعیت خود را افزایش داده و به سمت جوانی جمعیت پیش رفتند و کشور ما نیز باید هرچه سریعتر به این سمت حرکت نماید.

    وی با تاکید بر اینکه جوانان باید فرزندآوری داشته باشند گفت: برخی جوانان از ترس هزینه‌ها و تربیت فرزند از بچه‌دار شدن هراس دارند اما این ذهنیت اشتباه است و باید به سمت فرزندآوری و جوانی جمعیت پیش برویم و در این مسیر به خدا توکل و اعتماد کنیم چرا که با ورود فرزند به زندگی ما، خیر و برکت نیز وارد زندگی ما خواهد شد و من این موضوع را لمس کرده‌ام.در ادامه دکتر معصومه زکی پور استاد دانشگاه و روانشناس سلامت گفت: کیفیت جمعیت اهمیت بیشتری نسبت به کمیت جمعیت دارد. دکتر زکی پور افزود: خداوند فرزند را مانند دانه‌ای به والدین می‌دهد تا آن را پرورش داده و بزرگ نمایند و اگر والدین این فرزند را به خوبی پرورش دهند مانند باغبانی از باغبانان بهشت هستند. وی افزود: بسیاری از والدین تلاش می‌کنند که فرزندان خود را آنگونه که خود می‌خواهند تربیت کنند اما متوجه می‌شوند که فرزندان، برعکس آن چیزی که آنها می‌خواستند پرورش می‌یابند. زکی پور عنوان کرد: والدین برای اینکه بتوانم فرزندان خوبی تربیت کنند ابتدا باید خود و رفتار بین خود را اصلاح نمایند تا بتوانند رفتار مناسبی با فرزند خود داشته باشند و او را به خوبی پرورش دهند.

    این روانشناس سلامت اظهارداشت: آنچه در قلب ما نسبت به فرزندمان وجود دارد مهم نیست بلکه نحوه رفتار ما نسبت به فرزندان ما نشان دهنده علاقه ما به اوست.وی ادامه داد: اگر رفتارها و برخوردهای ما نسبت به فرزندان خوب باشد و تحت هر شرایطی به آنها عشق بورزیم، فرزندان ما به خوبی تربیت می‌شوند و عزت نفس خوبی خواهند داشت و زمانی از عزت نفس فرزندان ما پایین می آید که پدر و مادر برخورد مناسبی با فرزند خود نداشته باشند که این پایین بودن عزت نفس در بزرگسالی خود را نشان می دهد. وی خاطرنشان کرد: والدین باید تلاش کند که انگیزه از درون فرزندان شکل بگیرد تا در مسیر شکوفا شدن و موفقیت فرزندان خود را نشان دهد. وی اظهارداشت: والدین برای فرزندپروری مطالعه داشته باشند و به اقتضای سن، مسئولیت‌هایی را به بچه‌ها محول کنند تا انجام بدهند که این امر می‌تواند در بزرگسالی به آنها کمک کند چرا که اگر از کودکی به آنها مسئولیت واگذار نشود نباید انتظار داشته باشیم که در بزرگسالی مسئولیت پذیر بوده و در این زمینه موفق شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.