حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • جشنواره رسانه ای ابوذر و چند نکته
    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۵:۰۶
    شناسه : 6641
    بازدید 1350
    1
    دریانیوز// سه شنبه شب آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان هرمزگان در حالی به همت سازمان بسیج رسانه استان برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// سه شنبه شب آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان هرمزگان در حالی به همت سازمان بسیج رسانه استان برگزار شد.
    که این جشنواره در سطح کشور، هشتمین دوره و در هرمزگان پنجمین دوره اش برگزار می شود.در پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر هرمزگان که از برگزیدگان تجلیل شد، در بیانیه هیئت داوران وهمچنین سخنرانی یکی از داوران به موضوع کم محتوا بودن بیشتر آثار و لزوم مطالعه بیشتر اصحاب رسانه و تولید به روز آثار و… اشاره شد که در اینجا بایستی به چند نکته اشاره کنم.اول اینکه این موضوعی که داوران به آن اشاره داشته اند، دقیق و صحیح است و ضرورت دارد در این بخش آسیب شناسی شود. متاسفانه در استان به موضوع آموزش تخصصی خبرنگاران و روزنامه نگاران و اصحاب رسانه و فعالان حوزه مطبوعاتی و رسانه ای در ادوار مختلف و بخصوص یک دهه گذشته چندان توجهی نشده است.

    این درحالی است که در سایر استان از گذشته به حوزه آموزش در حوزه‌های مختلف از جمله خبرنویسی، گزارش نویسی، مقاله نویسی و… از سطح مبتدی تا پیشرفته توجه شده و دوره های مختلف آموزشی با حضور اساتید ارتباطات و… برگزار شده که بسیار اثرگذار است و در هرمزگان این بخش مورد غفلت قرار گرفته است که بارها این مطالبه مطرح شده است.دوم اینکه در دولت سابق به هر متقاضی مجوز نشریه و به هر تعداد، مجوز صادر شد. اما برای ساماندهی رسانه ها و خبرنگاران و آموزش و… هیچ تدبیری اندیشیده نشد و حمایت های لازم از رسانه هایی که بخواهند حرفه ای باشند وجود نداشته واز طرفی رسانه ها وخبرنگاران همواره دغدغه بیمه، مسکن، هزینه های انتشار، معیشت و… دارند وبه همین دلیل مخصوصا در رسانه های محلی و استانی کمتر به ارتقای کیفیت می توانند بیندیشند وحتی اگر در این حوزه گام بردارند، چندان تفاوتی بین آنها و کسانی که بدون توجه به کیفیت منتشر می شوند، وجود ندارد.

    سوم اینکه استان هرمزگان که در فقر، فلاکت، گرانی و بیکاری در صدر استان های کشور است و رسانه هایش نیز متاثر از این وضعیت هستند ، اما برای توزیع آگهی به نشریاتش، دستورالعمل استان های برخوردار توسط وزارت ارشاد صادر شد که جای تامل داشت و در این بخش متولیان مربوطه سکوت کردند ودر حق رسانه های استان در این حوزه اجحاف زیادی شد که بارها به این حوزه پرداختیم واین اجحاف بگونه ای دیگر همچنان ادامه دارد.چهارم اینکه در ادوار گذشته به بسیج رسانه استان پیشنهاد دادیم مانند بسیج سایر صنوف، فلسفه وجودی خود را با حمایت از محرومان و نیازمندان و… نشان دهد که چندان استقبال نشد. همانطور که بسیج جامعه پزشکی، مهندسین و… از محرومان جامعه در حوزه تخصصی خودشان حمایت می کنند، بسیج جامعه رسانه ای استان نیز می تواند در این بخش برنامه ریزی کند و بسیجیان رسانه ای در مناطق محروم شهری و روستایی و حوزه هایی که مردم نیاز دارند رسانه ها صدایشان باشند، حضور داشته باشند.

    امیدواریم با برنامه ریزی بهتر در حوزه رسانه ای استان در بخش های مختلف، در سال آینده آثاری باکیفیت بهتر به دبیرخانه جشنواره ارسال شود وآثار برگزیده استانی به مرحله کشوری راه یافته ودر آنجا نیز حائز رتبه برتر شویم .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.