حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2993 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • جاده های مرگ
    ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۳۰
    شناسه : 8264
    بازدید 1238
    7
    دریانیوز//اول صبح روز گذشته پیامی را دریافت کردم که کودکی بشاگردی بدلیل عقرب گزیدگی و دیررسیدن به مراکز درمانی در شرق استان بدلیل وضعیت جاده، جانش را ازدست داده است که البته این وضعیت را بارها در این سال ها شاهد بوده ایم.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//اول صبح روز گذشته پیامی را دریافت کردم که کودکی بشاگردی بدلیل عقرب گزیدگی و دیررسیدن به مراکز درمانی در شرق استان بدلیل وضعیت جاده، جانش را ازدست داده است که البته این وضعیت را بارها در این سال ها شاهد بوده ایم.

    جاده های استان در حوزه های مختلف به جاده های مرگ شهرت دارد و خانواده های زیادی در همین جاده ها عزادار شده اند. در شرق استان و بشاگرد که بسیاری از جاده ها خاکی و حتی جاده های آسفالته اش هم کم عرض و ناایمن هستند وبا اندک بارندگی و طغیان رودخانه ها مسدود می شوند. کودکان و زنان باردار و بیماران زیادی در این جاده ها جان شان را به دلیل دیر رسیدن به مراکز درمانی در این جاده های غیراستاندارد از دست داده اند. گرچه در این سال ها اقداماتی در حوزه راهسازی و… در این منطقه محروم صورت گرفته است، اما همچنان با استانداردها فاصله زیادی دارد.

    چند سال قبل که به همراه تعدادی از همکاران رسانه ای برای تهیه گزارش به بشاگرد رفته بودیم، علاوه بر جاده های خاکی و کم عرض و مارپیچ و بدون آرم علائم و… ، در جاده ای هم مشاهده کردیم که کوه کنار جاده به داخل جاده ریزش کرده بود و تکه های بزرگ و کوچک کوه در جاده ریخته شده بود که امکان هرگونه حادثه دور از انتظار نبود.

    متاسفانه این وضعیت جاده های آن منطقه باعث شده است بیماران هم دیر به مراکز درمانی برسند وبا عقرب زدگی، مارگزیدگی و… دیر به بیمارستان و درمانگاه رسیده و فوت می‌کنند و خانواده هایی داغدار می شوند که بایستی انقلابی در جاده سازی در این منطقه اتفاق بیفتد که در رفت و آمد و ترددها تسهیل شود و افراد کمتری بدلیل وضعیت جاده ها جان شان را از دست دهند و تصادفات و واژگونی خودروها به دره ها کاهش یابد که بارها دانش آموزان در سال های گذشته نیز در این مسیر جان شان را از دست داده اند.

    بخش دیگری از جاده ها بدلیل تردد خودروهای شوتی و قاچاق بر ناامن شده اند و بطور مرتب تصادفات مرگبار را در این جاده ها شاهدیم و دو هفته قبل نیز یک خانواده هفت نفره و راننده نوجوان نیسان سوخت بر در یک فقره تصادف جان شان را ازدست دادند. بارها نوشتیم که این موضوع هم نیاز به آسیب شناسی و اشتغال آفرینی پایدار و مهارت آموزی دارد و هم بایستی قاطعانه تر با این پدیده شوم برخورد شود.

    در حوزه غرب استان نیز تصادفات مرگبار زیادی بدلیل وضعیت ناایمن و غیراستاندارد جاده ها ونقاط حادثه خیز رخ داده است که بارها رسانه ها نیز منعکس کرده اند. با توجه به اینکه هرمزگان استانی اقتصادی و شاهرگ تجارت و اقتصاد کشور است و جاده هایش ترانزیتی است، بایستی بنگاه های اقتصادی فعال در استان نیز در این حوزه فعال باشند و در جاده سازی و ایمن و استانداردسازی جاده ها مشارکت داشته باشند.

    جاده اسکله شهید رجایی تا باهنر که در ساعاتی از روز قفل می شود و از چندسال قبل بحث احداث جاده ای دیگر در موازات این جاده بود و به سرانجام نرسید. بایستی به ایمن سازی و استانداردسازی جاده ها در استان نگاه ویژه تری شود و منابع ملی مورد نیاز نیز اختصاص یابد و جان ها در این جاده ها به راحتی ازدست نروند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.