حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • توپ بازی در زمین وزارت راه وشهرسازی
    ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۴:۲۶
    شناسه : 5200
    بازدید 1397
    5
    رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه باید کوتاهی‌های گذشته تکرار نشود، فرموده اند :دولتمردان وظایف سنگینی دارند؛ دولتمردان در این زمینه خیلی وظیفه دارند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه باید کوتاهی‌های گذشته تکرار نشود، فرموده اند :دولتمردان وظایف سنگینی دارند؛ دولتمردان در این زمینه خیلی وظیفه دارند. این فرمایش معظم له نشان می دهد که دولت بایستی عزمش را جزم کند تا اولا اینکه از مسیرهای اشتباه دولت های گذشته عبرت بگیرد وثانیا در راستای اصلاح امور گام بردارد. متاسفانه در حوزه های مختلف با مشکلاتی مواجهیم که باعث نارضایتی مردم شده است و دولت و مجلس بایستی برای اصلاح امور و افزایش خدمات بهینه به اقشار مختلف گام بردارند. در حوزه اشتغال، مسکن، فقرزدایی و… نیاز به عزم جدی وجود دارد. در سال های اخیر به دلیل بی تدبیری های صورت گرفته، بسیاری از اقشار با مشکل مسکن مواجه شده اند، تاجایی که بیشتر افراد نه تنها از خانه دار شدن ناامید شدند، که حتی توان رهن واجاره خانه را هم به راحتی نداشته و شرایط سختی را دارند. گرچه دولت سیزدهم وعده ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن را در کشور داده است، اما بنظر می رسد بسیاری از مدیران در سطوح میانی و پایین همچنان در شرایط دولت های گذشته قرار دارند که با اجرای این طرح همراهی مناسبی را ندارند. همچنان پروسه واگذاری زمین های مازاد دستگاه های دولتی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن تکمیل نشده است و برخی دستگاه ها و مدیران مقاومت می کنند که در بندرعباس شرایط حادتر است.

    از آن طرف در این شهر حتی زمین های مورد نیاز جهت اجرای این طرح ملی واگذار نشده است و متولیان مربوطه از سال گذشته وعده الحاق اراضی به شهر را داده اند تا این طرح در آنها اجرا شود که متاسفانه همچنان این الحاق صورت نگرفته و توپ این بازی در زمین وزارت راه وشهرسازی قرار دارد. درصورتیکه بدلیل وجود زمین فراوان در بندرعباس، درصورتیکه این الحاق صورت بگیرد، حتی می توان طرح نهضت ملی مسکن را در شهربندرعباس نیز بصورت ویلایی اجرایی نمود که نیاز است در این حوزه وزارت راه وشهرسازی، همراهی بیشتری را با بندرعباس داشته باشد و زمین ها زودتر به محدوده شهر الحاق شود تا واگذاری اراضی به مردم جهت ساخت مسکن ویلایی سرعت بگیرد. مشکلات فرم ج متقاضیان مسکن وشهروندان بایستی سریعتر برطرف شود وشرایط بگونه ای رقم بخورد تا تمام افرادی که تاکنون از زمین وملک دولتی استفاده نکرده اند، امکان ثبت نام شان در طرح نهصت ملی مسکن فراهم شود.

    دکتر رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در شورای اداری هرمزگان در هفته گذشته در بندرعباس نیز با اشاره به برنامه دولت برای ساخت مسکن عنوان‌کرد: کم‌کاری دولت گذشته در ساخت مسکن موجب شده است که امروز حدود ۵ میلیون مسکن در کشور کم داشته باشیم و بر همین اساس مجلس به دولت تأکید کرده است که سالانه یک میلیون مسکن احداث شود، اما این امر از توان یک وزارتخانه خارج است و باید همه پای کار این مهم بیایند. رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید‌کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن الزام شده است که همه دستگاه‌های دولتی زمین‌های مازاد خود را برای ساخت مسکن به وزارت راه و شهرسازی تحویل دهند، از این رو در این مهم نیز لازم است مدیران حساسیت به خرج دهند.وی خاطرنشان‌کرد: مجلس ابلاغ کرده است که ۲۰درصد تسهیلات بانکی کشور باید برای ساخت مسکن اختصاص پیدا کند، اما فقط بانک مسکن ۳۰ درصد به تعهدات خود عمل کرده‌اند و بقیه بانک‌ها عمل به تعهداتشان صفر بوده است که لازم است همراهی بانک‌ها نیز بیشتر شود .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.